تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فتوا دهندگان بزرگانِ دانشمندان‏اند و فقيهان پيشوايانى كه از آنان بر اداى پيمان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805486871




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توان تكميل‌ يكساله‌ مصلا را داريم‌ اما پول نداريم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: توان تكميل‌ يكساله‌ مصلا را داريم‌ اما پول نداريم
معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به اين‌كه براي تكميل ۱۸۶ پروژه ۵۰۰۰ ميليارد تومان نياز داريم، گفت: با توصيه وزير راه در حال پيگيري مشاركت بخش عمومي با خصوصي براي تامين منابع مالي پروژه‌ها هستيم.


به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران ، محمدجعفر عليزاده در گفت‌وگو با تسنيم درباره مصلاي بزرگ امام خميني اظهار كرد: برنامه زمانبندي ما در اين پروژه تابعي از بودجه است. در بحث توانايي‌هاي فني پروژه، مهندسين و مشاوران ايراني كار را انجام مي‌دهند و از اين لحاظ مشكل خاصي نداريم.

وي با تاكيد بر اين‌كه اين توان را داريم كه پروژه را يكساله به اتمام برسانيم، تصريح كرد: ولي با توجه به اين‌كه تابع تامين بودجه هستيم لذا نمي‌توانيم زمانبندي خاصي را براي بهره‌برداري از مصلاي امام خميني اعلام كنيم.

معاون وزير راه و شهرسازي گفت: فاز نخست مصلاي امام خميني با ۳۰۰ هزار متر مربع مساحت كه مهم‌ترين، پيچيده‌ترين و حساس‌ترين سازه‌ها در اين قسمت مركزي وجود دارد مانند مسجد مركزي، گنبد اصلي، ايوان بزرگ، مناره‌ها، شبستان مركزي، شبستان‌هاي شرق و غرب، ايوان‌هاي شرق و غرب و مجموعه عظيم و ويژه‌اي است كه تكميل آنها را در اولويت اول قرار داده‌ايم.

عليزاده با اشاره به اين‌كه اين فاز بيش از ۶۰ درصد پيشرفت فيزيكي دارد، اظهار كرد: كميسيون عمران مجلس تيرماه سال‌جاري بازديدي از اين پروژه داشت و در جريان جزئيات امرو قرار گرفتند و در بودجه سال آينده ۲۰۰ ميليارد تومان براي مصلا پيشنهاد داديم كه اگر محقق شود مي‌توانيم قسمت اول را به پايان برسانيم و فضا را براي برگزاري بسياري از مراسمات مهيا كنيم.

وي در پاسخ به اين پرسش كه در مجموع چه ميزان اعتبار براي ساخت مصلاي امام خميني نياز است، اظهار كرد:‌ براي قسمت مركزي برآورد دقيق داشته باشيم با توجه به تغيير شديد قيمت‌ها الان حضور ذهن ندارم، اما فكر مي‌كنم گزارشي در اين زمينه داشته باشيم.

رئيس سازمان مجري ساختمان‌ها و تاسيسات دولتي و عمومي گفت:‌ در بودجه سال‌جاري ۳۰ ميليارد تومان براي مصلاي امام در نظر گرفته شد و براي سال آينده نيز پيشنهاد همان ۲۰۰ ميليارد تومان را داده‌ايم كه پيگير آن هستيم.

عليزاده با يادآوري اين‌كه شروع عمليات مصلا سال ۷۲ بوده است، گفت:‌ اوايل دهه بحث طرح مسئله و فراخوان از طريق نماز جمعه، تشكيل هيات داوري، بررسي نقشه‌ها و تامين زمين مصلا گذشت، اما عمليات اجرايي اين پروژه از سال ۷۲ شروع شد و الان هم شاهد بوديم كه در ديدار مقام معظم رهبري ۵۰ هزار بسيجي آمدند. اين مسئله نشان مي‌دهد كه در مصلا فضا داريم.

وي ادامه داد: شبستان مركزي ۶۰ هزار مترمربع فضاي آماده دارد كه براي بسياري از همايش‌ها و نمايشگاه‌ها مناسب است. آمادگي آنرا داريم نماز جمعه در فصل سرما انجام شود.

عليزاده در واكنش به اين موضوع كه يكي از نمايندگان مجلس گفته بود به دليل زلزله برازجان بيمارستان شهيد گنجي اين شهر آسيب جدي ديده است، گفت:‌ آسيب بيمارستان در نما و نازك‌كاري‌ها بوده است و بيمارستان سالم است و بدون توقف در حال خدمات‌رساني است.

معاون وزير راه و شهرسازي با تاكيد بر اين‌كه آسيب بيمارستان در سازه است، گفت:‌در حال بررسي اين موضوع هستيم تا جزئيات اتصال سنگ به بنا تغيير كند، شايد براي هر سازه ديگري كه داشته باشيم هم با اين اتصالات اتفاق بيفتد. البته اين اتفاق در آمريكا نيز روي داده و پس از زلزله سال ۲۰۰۴ نوتريج فدراسيون انرژي اين كشور تغييرات اساسي در جزئيات اتصالات اعمال كرد.

به گفته عليزاده، در حال حاضر بسياري از آئين‌نامه‌هايي كه روي اتصالات داريم بايد تغيير كند، ضمن ان‌كه بيمارستان برازجان آسيب‌ها غيرسازه‌اي بوده و در عملكرد اين بيمارستان خللي ايجاد نشده است.

وي در پاسخ به اين پرسش كه چند پروژه در دست اجرا داريد، افزود:‌ در كل كشور ۱۸۶ پروژه با حدود سه ميليون متر مربع مساحت در دست اجراست كه براي تكميل آنها ۵ هزار ميليارد تومان اعتبار نياز است.

وي در پاسخ به اين پرسش كه اين ميزان منابع مالي از چه طريقي تامين مي‌شود، اظهار كرد:‌ شيوه‌اي كه با توصيه و تاكيد وزير راه و شهرسازي در حال پيگيري آن هستيم روش مشاركت بخش عمومي با خصوصي است. در اين راستا جلسات فشرده‌اي با سرمايه‌گذاران بخش خصوصي در حال انجام است و بيمارستان‌هايي را با هماهنگي وزارت بهداست به‌عنوان پايلوت انتخاب كرده‌ايم.

رئيس سازمان مجري ساختمان‌ها و تاسيسات دولتي و عمومي ادامه داد: اين روش كه هم در قوانين و آئين‌نامه‌هاي ما وجود دارد و هم اين‌كه در كشورهاي ديگر مانند هلند و انگلستان تجربه شده مورد استفاده قرار خواهد گرفت. كار سخت و سنگيني است كه نيازمند فرهنگ‌سازي دارد، اما روشي است كه مي‌تواند در ايران منشاء تحول عظيمي شود.

عليزاده خاظرنشان كرد: بر اساس برنامه‌ريزي صورت گرفته تا پايان سال‌ اجرايي(تيرماه سال آينده) ۲۰ تا ۲۳ بيمارستان با حدود ۱۸۰۰ تخت تحويل، تجهيز و به بهره‌برداري برسانيم.

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن