تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخاوت از اخلاق پيامبران و ستون ايمان است . هيچ مؤمنى نيست مگر آن كه بخشنده است و تنها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819023565




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داوري: دووميداني كاران مدال آور مي توانند پول بيشتري دريافت كنند/ انتخابات خراسان رضوي بايد طبق قانون برگزار شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايپنا: داوري: دووميداني كاران مدال آور مي توانند پول بيشتري دريافت كنند/ انتخابات خراسان رضوي بايد طبق قانون برگزار شود
رئيس فدراسيون دووميداني در رابطه با حذف حقوق و دادن جايزه به ورزشكاران گفت: اين قانون اختياري است و دوندگاني كه بخواهند جايزه معادل 2 برابر حقوق بگيرند، بايد مدال آور باشند.


افشين داوري در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري ورزش ايران (ايپنا)، به مسائل و حاشيه هاي پيرامون اين روزهاي دووميداني پاسخ داد:

* آيا شرايط دريافت جايزه بجاي حق الزحمه شامل همه ورزشكاران مي شود؟

- همانطوري كه بحث حق الزحمه طبق ضوابط و قوانين است در مورد جايزه پس از كسب مدال هم همينطور است. اين قوانين در شهريور هر سال تغيير مي كند و بر اساس آن افرادي كه داراي مدال با ركورد هستند اگر نتوانند تا شهريور سال آينده آن را حفظ كنند از ليست افراد مشمول حق الزحمه حذف مي شوند.

* چه ورزشكاراني شامل دريافت جايزه به شرط مدال هستند؟

- كساني كه مي خواهند از شرايط جايزه در مسابقات بهرمند شوند ابتدا بايد حقوقي ماهيانه بين 600 هزار تومان تا 2 ميليون و 700 هزار تومان الان از فدراسيون دريافت كنند. البته سقف حقوقي، 2 ميليون و 700 هزار تومان را فقط احسان حدادي دريافت مي كند و مابقي ورزشكاران نهايتا تا يك ميليون و 500 هزار تومان بيشتر در ماه نمي گيرند. اين افراد بايد از دريافت حقوق ماهيانه خود انصراف دهند تا مشمول جايزه باشند.

* جايزه با چه روشي محاسبه مي شود كه دوبرابر حقوق ماهيانه مي شود؟

- مثلا براي فردي كه ماهيانه يك ميليون و 500 هزار دريافت مي كند و در حالي كه 9 ماه به مسابقات آسيايي مانده است، در اين 9 ماه تقريبا 13 ميليون و پانصد هزار تومان مي تواند حقوق بگيرد اما اگر بخواهد در روش جايزه اي باشد با كسب مدال طلا در مسابقات داخل سالن آسيا 20 ميليون تومان دريافت مي كند اگر در مسابقات قهرماني آسيا طلا بگيرد 30 ميليون دريافت مي كند چون بازي هاي قهرماني آسيا سنگين تر است و 13 رشته حضور دارد. در بازيهاي آسيايي ورزشكاري كه بتواند طلا بگيرد 40 ميليون جايزه مي گيرد و در هر 3 سري از مسابقات فرد مدال گيرنده پول بالاتري معادل 2 برابر حقوقش را دريافت مي كند.

* نفراتي كه در اين مسابقات مدالهاي نقره و برنز مي گيرند، چه مقدار پول دريافت مي كنند؟

- در بازيهاي داخل سالن آسيا، براي طلا 20 ميليون، نقره 15 ميليون و برنز 10 ميليون جايزه در نظر گرفته شده است و در بازيهاي قهرماني آسيا، برنده طلا 30 ميليون، نقره 25 ميليون و برنز 20 ميليون جايزه در نظر گرفته شده است. نهايتا در بازيهاي آسيايي براي نفرات اول تا سوم جايزه هاي بهتري در نظر گرفته شده است بطوري كه دارنده طلا 40 ميليون، نقره 35 ميليون و برنز 30 ميليون جايزه در يافت مي كنند.

* هدف از قراردادن جايزه بجاي حق الزحمه چيست؟

- هدف اين است كه ورزشكاران از انگيزه اي بالاتري برخوردار شوند و بتوانند براي كسب مدالهاي خوش رنگتر تلاش كنند.

* اين قوانين در كميته خاصي بررسي شده است؟

- كميته فني مسابقات اين مسائل را بررسي مي كند و در هيات رئيسه تصويب مي شود.

* چرا انتخاب رئيس هيات دووميداني خراسان رضوي به تعويق افتاده است؟

- هيات خراسان رضوي نفراتي را بعنوان اعضاي مجمع معرفي كرده است كه طبق ضوابط آيين نامه نمي تواند معرفي اين نفرات واقعي باشد زيرا بار اولي كه نفرات معرفي شده توسط فدراسيون رد شد. كساني معرفي شدند كه اصلا منطبق بر آيين نامه نبودند زيرا آيين نامه مي گويد كساني مي توانند معرفي شوند كه ورزشكار برتر يا مربي برتر باشند يا داور فعال ياشند كه متاسفانه هيات دووميداني خراسان رضوي اين نكته را رعايت نكرده بود و اكنون نيز براي بار دوم داراي همان نقصان هستند زيرا تغيير چنداني در نفرات ايجاد نشده و فقط يك ورزشكار را اضافه كرده اند.

* آيا تاخير در برگزاري انتخابات به هيات خراسان لطمه نمي زند؟

- ما نمي توانيم با حضور نفراتي كه شايستگي ندارند انتخابات را برگزار كنيم. من 8 سال در خراسان رضوي مدير كل ورزش و معاون ورزشي بوده ام و همه ورزشكاران و مربيان فعال آنجا را مي شناسم و حتي بار اولي كه نفراتي را معرفي كرده بودند از ورزشكاران و مربيان خراسان اعتراضاتي به فدراسيون رسيد و اين نشان دهنده اين است كه ورزشكاران و مربيان خوبي هستند كه به عنوان اعضا معرفي نشده اند. بايد بر اساس آيين نامه عمل شود در غير اينصورت فدراسيون بصورت كتبي تذكرات لازم را مي دهد و تبصره ها نيز تعيين مي شود.

* چه ورزشكاراني مي توانستند معرفي شوند و نشده اند؟

- با توجه به شناختي كه دارم، ورزشكاران مردي هستند كه دارنده مدال طلا در آسيا هستند و در بخش بانوان نيز دووميداني كاراني هستند كه در غرب آسيا مدال دارند و مي توانستند اعضاي معرفي شده باشند.

* چه نفراتي طبق آيين نامه معرفي شده اند؟

- يكسري باشگاهها براساس آيين نامه معرفي شده اند كه باشگاههاي خوبي هستند. در هيات دووميداني خراسان رضوي خوش باطن بسيار زحمت كشيده است كه مدير كل ورزش اين استان مي تواند با مشورت با وي نفرات بهتري را معرفي كند.

گفتگو: حامدشايگان

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايپنا]
[مشاهده در: www.ipna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن