تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداى تعالى كتابى راهنما فرستاد و در آن خوب و بد را روشن ساخت. پس راه خوبى را پيش گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803120639




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رویکرد دولت در تخصیص بودجه عمرانی تشریح شد/ 2906 طرح نیمه تمام داریم


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: رویکرد دولت در تخصیص "بودجه" عمرانی تشریح شد/ 2906 طرح نیمه تمام داریم
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور به تشریح عملکرد دولت در نحوه تخصیص اعتبارات عمرانی در بودجه ۹۳ پرداخت و گفت: امکان افزایش بیش از ۱۸ درصدی حقوق کارکنان در سال ۹۲ وجود ندارد.
آفتاب: محمدباقر نوبخت معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور شب گذشته با حضور در برنامه پایش شبكه يك به تشریح عملکرد دولت در نحوه تخصیص اعتبارات عمرانی پرداخت و اظهار داشت: دولت در تنظیم بودجه ۹۳ با دو واقعیت مواجه است.

 از یک سو منابعی در اختیار دارد که بتواند هزینه‌های جاری مانند حقوق کارکنان را پرداخت کند و از سوی دیگر هزینه‌هایی را برای طرح‌های عمرانی در نظر بگیرد که با توجه به شرایط تحریمی کشور این طرح‌ها به مرحله اجرا و پایان برسد.

وی ادامه داد: در سال ۹۲ سقف بودجه ۲۱۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد  اگرچه اصلاحیه بودجه صورت گرفت اما هنوز در دستگاه‌های اجرایی انجام نمی‌گیرد و در سال ۹۳ نیز سقف بودجه ۱۹۴ هزار میلیارد تومان تعیین شده است که نسبت به سال قبل از رشد منفی برخوردار است.

***دولت در تکمیل طرح‌های نیمه تمام خود را موظف می‌داند

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با بیان اینکه بیش از دو هزار و ۹۰۶ طرح نیمه تمام در کشور موجود است، افزود: در تخصیص اعتبارات برای طرح‌های نیمه تمام دو راه وجود داشت که یک روش در بودجه گفته شد و دیگری اینکه اعتبارات عمرانی بین همه طرح‌ها توزیع شود که در این صورت سهم هر طرح ناچیز خواهد بود.

نوبخت اظهار داشت: بودجه عمرانی درسال ۹۲، ۵۶ هزار میلیارد تومان بود که این رقم در سال ۹۳، ۳۷ هزار میلیارد تومان تعیین شده است.

وی تأکید کرد: دولت تدبیر و امید در ایجاد طرح‌های عمرانی تاکنون نقشی نداشته است ولی خود را موظف می‌داند تا طرح‌هایی که مردم به آن علاقه دارند به اتمام برساند.
 

***امکان افزایش حقوق کارکنان بیش از ۱۸ درصد در بودجه ۹۳ نیست

معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور اظهار داشت: همکاران ما در معاونت مي گويند بودجه 7.3 درصد کاهش داشته چرا باید حقوق و مزایا را ۱۸ درصد افزایش دهیم؟ كه در اينجا بايد گفت امکان افزایش بیشتر این رقم وجود ندارد.

***بودجه عمرانی در سراسر کشور با یک تمرکز واحد توزیع می‌شود

نوبخت ادامه داد: اینطور نیست که ۳۷ هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی را فقط به طرح‌های بالای ۸۰ درصد اختصاص دهیم چرا كه بايد به طرح‌هاي صفر تا ۲۰ درصد بودجه اختصاص دهيم.

***تشريح رویکرد دولت در تخصیص بودجه عمرانی

معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور طرح‌های عمرانی را به سه دسته تقسیم کرد و گفت: دسته اول طرح‌های عمرانی با پيشرفت صفر تا ۲۰ درصد و دسته دوم طرح‌های با پیشرفت ۲۰ تا ۸۰ درصد هستند  که برای فعال بودن این دو دسته از طریق فاینانس بودجه عمرانی را تأمین می‌کنیم و این طرح‌ها هرگز‌‌ رها نمی‌شوند.

وی تأکید کرد: تمرکز دولت بر طرح‌های با پیشرفت۸۰ تا ۱۰۰ درصدي است تا درسال ۹۳ به اتمام برسد که تعداد آنها  به ۲۴۶  طرح مي رسد.

نوبخت در ادامه به تشریح طرح‌های مورد تمرکز دولت پرداخت و گفت: در سال آینده با اختصاص بودجه عمرانی به طرح‌های بالای ۸۰ درصد می‌توان ۳۸۹ کیلومتر آزادراه را در دو طرح اتمام کرد و همچنین ۴۴۱ کیلومتر راه اصلی، ۱۸۰ کیلومتر بزرگراه، ۱۷۰ کیلومتر راه آهن جدید، ۲۰۷ هزار نفر جمعیت تحت پوشش فاضلاب شهری جدید، افزایش ۲. ۶ درصد از جمعیت آب روستایی، ۱۵۰ مگاوات ظرفیت برقی جدید، افزایش بیش از ۹۰۶میلیون مترمکعب به ذخایر آب کشور، آبرسانی به ۳۳ هزار هکتار مزارع کشور، افزایش ۲۷۵ هکتار به فضای محیط زیست، کاهش آلودگی با سیستم کنترلی در ۲۰ شهر، طرح‌های بیابان زدایی در سه میلیون هکتار در کشور به مرحله نهایی رساند.

وی اضافه کرد: در راستای اهداف دولت در بودجه عمرانی ۸ هزار متر فضای آموزشی و کمک آموزشی، ۶ هزار تخت بیمارستانی در ۴۷ بیمارستان، طرح‌های هوایی، ماهواره‌ای و آموزشی در فضای دانشگاه‌ها و مدارس در کشور به مرحله بهره برداری خواهد رسید.
 
***پیش بینی ۳۵ میلیارد دلار فاینانس خارجی در بودجه ۹۳

معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور گفت: همراه با لایحه بودجه ۹۳، ۱۴جلد گزارش به مجلس ارائه شد و طرح‌های عمرانی که در تمرکز دولت است برای نمایندگان مجلس تشریح شد.

وی با بیان اینکه ۳۷ هزار میلیارد تومان تنها اعتبار پروژه‌های عمرانی نیست افزود: بیش از ۳۵ میلیارد دلار فاینانس خارجی برای ادامه طرح‌های عمرانی در بودجه ۹۳ پیش بینی شده است که در حال حاضر 15.5 میلیون دلار از این منبع به تصویب شورای اقتصاد رسیده و فانیانسور خارجی و اقتصادی بودن طرح‌های مورد نظر صحه گذشته است اما پیش پرداخت لازم تأمین نشده است.
 
***مواجهه دولت با سه هزار طرح نیمه تمام در کشور

 معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور اظهار داشت: این طرح‌های نیمه تمام در حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ طرح بوده و امسال به سه هزار طرح نزدیک شده اما اینکه یک بیمارستان تکمیل شود به نفع کشور است تا اینکه به هر بیمارستان یک تخت اضافه شود.

نوبخت اضافه کرد: اگر می‌خواستیم به همه طرح‌ها بودجه اختصاص دهیم به دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای سال ۹۳ نیاز داشتیم که این امر در کشور ما با شرایط کنونی امکان پذیر نیست.

وی تأکید کرد: برای چند طرح عمرانی مانند طرح‌های آب شرب و آب‌های مرزی بدون در نظر گرفتن درصد پیشرفت بودجه تکمیل این طرح‌ها اختصاص یافته است.
 
***دولت به دنبال رفع نابرابری‌ها در طرح‌های عمرانی استانی است

معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور تأکید کرد: همه استان‌ها از ۲۴۶ طرح عمرانی سهم می‌برند.
 
وی تصریح کرد: در بودجه ۹۳ به دنبال رفع نابرابری هستیم اما این نابرابری‌ها سالهاست که ادامه دارد و نمی‌توان اکنون به طور همه آن‌ها را برطرف کرد.

نوبخت ادامه داد: در سال ۹۳ ضمن اجرای بودجه ، برنامه ششم توسعه را در جهت توازن و رفع نابرابری‌های استانی اجرا می‌کنیم.

***کاهش ۳۷ درصدی اعتبارات عمرانی در بودجه ۹۳/ پیمانکاران بیکار می‌شوند

در ادامه برنامه شجاعی کیاسری نماینده استان مازندران در مجلس در ارتباط زنده تلفنی اظهار داشت: وضعیت اشتغال و توسعه طرح‌های عمرانی در استان مازندران با تمرکز دولت به طرح‌های بالای ۸۰ درصد به مخاطره می‌افتد.

وی تصریح کرد: بودجه استان مازندران درسال ۹۳ به میزان ۲۵۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که نسبت به سال جاری ۳۸ درصد کاهش داشته این درصورتی است که سهم استان از میزان پیش بینی شده در برنامه پنجم نیز 4.1 درصد کمتر است.

معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور در پاسخ به شجاعی کیاسری با بیان اینکه حداقل ۵ طرح عمرانی بالای ۸۰ درصد در استان مازندران است، اظهار داشت: کل اعتبارات عمرانی در بودجه در سال ۹۳ از ۳۷ درصد کاهش برخوردار است و اگر ما بخواهیم اعتبار موجود را به همه طرح‌ها تقسیم کنیم هیچ کدام از آن‌ها پایان نمی‌گیرد.

در ادامه محسن بیگلری نماینده استان کردستان در مجلس در ارتباط زنده تلفنی اظهار داشت: توزیع کم بودجه طرح‌های عمرانی در استان کردستان نه تنها محرومیت را کم نمی‌کند بلکه افزایش هم می‌دهد. چرا که رقم در نظر گرفته شده فقط طلب پیمانکاران را پرداخت می‌کند و موجب بیکاری کارگران می‌شود.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در پاسخ گفت: بیش از ۱۱ طرح بالای ۸۰ درصد در استان کردستان به پایان می‌رسد و ما قصد نداریم کل محرومیت‌هایی را که سالهای سال در استان‌ها بوجود آمده مرتفع کنیم اما مطمئن باشید در برنامه ششم توسعه با همکاری نمایندگان مجلس در جهت رفع این محرومیت‌ها اقدام می‌کنیم.

***استفاده از سهم دو درصدی درآمد نفتی خوزستان در تکمیل پروژه‌های ملی

در ادامه ناصر سودانی نماینده مردم خوزستان در ارتباط زنده تلفنی اظهار داشت: استعفای نمایندگان خوزستانی بغضی است در گلو و بهانه‌ای به دست آمد تا بترکد و آن بهانه نامحرمانی و نگاه ناعادلانه به استان خوزستان است چرا که زیرساخت‌های ما در استان طی ۸ سال جنگ تحمیلی از بین رفت.

وی ادامه داد: سهم دو درصدی استان از درآمد فروش نفت در دوره‌های گذشته در مجلس تصویب شد که هم اكنون پروژه‌های ملی با این دو درصد که جنبه استانی دارد تأمین می‌شود اما جدای از این بحث انتقال آب کارون است و ما از دولت قول گرفتیم تا کار‌شناسی شود ولی قبل از آنکه ما را قانع کنند برای ادامه و اتمام این طرح بدون ریشه یابی وحل مسئله بودجه در نظر گرفته شده است.

سودانی افزود: روند حرکت بودجه به سمتی است که نمی‌تواند توسعه نیافتگی خوزستان را جبران کند.

نوبخت در پاسخ اظهار داشت: اعتراف می‌کنم که نمایندگان مجلس برای تحقق خواسته‌های مردم در حوزه انتخابیه خود تمام تلاششان را می‌کنند اما منابع دولت محدود و مختصر است.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد از کل طرح‌های عمرانی بالای ۸۰ درصد سهم استان خوزستان است ادامه داد: مردم از منابع و مصارف این تمرکز دولت بر طرح‌های بالای ۸۰ درصد مرتفع می‌شوند و در این راستا ۱۱ طرح عمرانی در خوزستان تکمیل می‌شود.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور تصریح کرد: بیش از ۳۵ میلیارد دلار منابع خارجی در اختیار داریم که 15.5 میلیارد دلار برای انجام طرح‌های عمرانی در حال انجام می‌باشد.

نوبخت افزود: در این راستا دو طرح بزرگ تجهیز و نوسازی اراضی خوزستانی و طرح آبکشی و زه کشی خوزستان و ایلام در حال انجام می‌باشد. همچنین احداث راه آهن تهران همدان، آبرسانی در آذربایجان شرقی، راه آهن قم اصفهان، آزادراه تهران شمال، احداث پل خلیج فارس، نیروگاه گتوند، سیکل ترکیبی استان‌های مختلف، به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰ میلیارد دلار امکان فاینانس داریم که هنوز طرح‌های آن مشخص نشده است.

***آغاز سفرهای استانی برای ایجاد شورای راهبری

معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور از آغاز سفرهای استانی خود خبر داد و گفت: با شروع این سفرهای استانی در هفته جاری که مجلس تعطیل می‌باشد، هر هفته چند استان سفر می‌کنم و شورای برنامه ریزی را در جهت رعایت توازن منطقه‌ای در هر استان تشکیل می‌دهیم.

***اعتراض نمایندگان ناشی از کلنگ زدن زیاد است

در ادامه برنامه احمدتوکلی نماینده مردم تهران در مجلس در ارتباط زنده تلفنی اظهار داشت: اعتراض نمایندگان به جهت گیری دولت ناشی از رفتار تاریخی ما در کلنگ زیاد زدن است و بسیاری از پروژه‌ها توجیه اقتصادی و اجتماعی ندارد. همچنین بیش از ظرفیت اجرایی دولت می‌باشد.

وی ادامه داد: تزریق منابع فقط به طرح‌های بالای ۸۰ درصد به ظرفیت سازی منجر می‌شود اما رشد نقدینگی و تورم را بالا می‌برد.

توکلی افزود: اصل ۴۸قانون اساسی به مجلس و دولت می‌گوید که هر منطقه باید به فراخور وضعیت خود بودجه دریافت کند.

***سعی دولت در ايجاد تعادل استانی در بودجه ۹۳

نوبخت در پاسخ گفت: آنچه به مجلس تقدیم کردیم پیشنهاد دولت است که با رایزنی نمایندگان به نتایج خوبی خواهیم رسید.

وی خاطرنشان کرد: به همکارانم ابلاغ کردم همه ابعاد مختلف استان‌ها را براساس شاخص‌های پارامتری اندازه گیری و بررسی کند تا تعادل استانی در بودجه ۹۳ برقرار شود.



مطالب مرتبط
کمک هزینه 190 میلیارد تومانی دولت به اشخاص حقوقی غیر دولتی
نوبخت خبرداد: کاهش تورم کمتر از 25 درصد و رشد اقتصادی بیش از 3 درصد


تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن