تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819512348




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يارانه نقدي هيچ دهكي حذف نمي شود


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: يارانه نقدي هيچ دهكي حذف نمي شود
به نظر مي‌رسد در تنظيم بودجه توسط دولت قدري عجله شده و شايد به برخي از موضوعات آن گونه كه انتظار مي‌رفت پرداخته نشده است. از جمله مواردي كه هنوز وضعيت آن مشخص نيست نحوه پرداخت هدفمندي يارانه‌ها در سال آينده است كه باعث ايجاد نوعي سردرگمي در بين مردم شده است.
برسي لايحه بودجه 93 در كميسيون هاي مربوطه و همچنين كميسيون تلفيق آغاز شده است، ولي از همين ابتداي شروع بررسي در بخش‌هاي مختلفي از سوي برخي از نمايندگان دچار بعضي ايرادات اساسي گشته است كه از جمله آن‌ها مي‌توان به اعتراض و استعفاي نمايندگان بعضي از استان‌ها و يا ناديده گرفته شدن هدفمندي يارانه‌ها اشاره كرد.

به گزارش تابناك، به نظر مي‌رسد در تنظيم بودجه توسط دولت قدري عجله شده و شايد به برخي از موضوعات آن گونه كه انتظار مي‌رفت پرداخته نشده است. از جمله مواردي كه هنوز وضعيت آن مشخص نيست نحوه پرداخت هدفمندي يارانه‌ها در سال آينده است كه باعث ايجاد نوعي سردرگمي در بين مردم شده است.

گويا امروز اعضاي كميسيون برنامه و بودجه با معاون بودجه معاونت نظارت راهبردي رئيس‌جمهور جلسه‌اي داشتند و در خصوص يارانه‌ها و همچنين برخي موضوعات مربوط به حامل‌هاي انرژي مباحثي را مطرح كرده‌اند كه باعث نگراني برخي از مردم شد.

گلايه نمايندگان از دولت

جعفر قادري عضو كميسيون برنامه و بودجه در گفت و گو با تابناك در خصوص جلسه امروز گفت: در جلسه‌اي كه با حضور دكتر دژ پسند داشتيم نمايندگان نقطه نظرات خود را در اين خصوص اعلام كردند بيشتر نمايندگان از اين موضوع گلايه داشتند كه چرا در لايه بودجه هدفمند كردن يارانه‌ها ديده نشده است.

وي افزود: نمايندگان همچنين در مورد نحوه هدفمندي يارانه‌ها نيز نظرات خود را ارائه دادند و اغلب آنها بر اين عقيده بودند كه در شرايطي كه كشور به منابع مالي نياز دارد چه لزومي دارد به قشر مرفه يارانه پرداخت شود حال آنكه پرداخت يارانه به افراد نيازمند توجيه‌پذير است.

اين نماينده گفت: نمايندگان در اين جلسه به اظهار داشتند حال كه دولت با حذف سه دهك مخالفت كرد با توجه به اطلاعات موجود كه از دهك‌ها در دست داريم شايد بتوان يك دهك را حذف كرد و يا در بحث توزيع مصارف يارانه‌ها به شكل غير نقدي نيز مباحثي مطرح شد.

وي در خصوص سنا ريوهاي مطرح‌شده در خصوص افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي نيز گفت: اين‌ها فقط اظهارنظر نمايندگان بود و نمايندگان در غالب پيشنهاد اين مباحث را مطرح كردند و هنوز هيچ‌چيز قطعي وجود ندارد.

قادري گفت: دولت هيچ اظهارنظري در باره افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي و حذف يك دهك نكرد و همان‌گونه كه قبلاً اشاره‌شده تمام مباحث مطرح‌شده اظهارنظرهاي شخصي نمايندگان حاضر در جلسه بوده است.

هنوز صحبتي راجع به حذف شدن يارانه نقدي دهك‌ها انجام نشده است

همچنين اسماعيل جليلي نيز در گفت و گو با تابناك خبرهاي منتشرشده درباره حذف يك دهك و افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي را كه توسط يكي از اعضاي كميسيون برنامه و بودجه مطرح شده بود را تكذيب كرد و عنوان داشت اعضاي كميسيون برنامه و بودجه اصلاً وارد بحث حامل‌هاي انرژي نشده است.

اين نماينده در باره حذف يارانه نقدي برخي از دهك‌ها نيز گفت: هنوز لايحه هدفمندي به مجلس نيامده است و نمايندگان از محتويات آن اطلاعي نداند و در حال حاضر دولت سرگرم به تصويب رساندن و توجيه لايه بودجه سال 93 است كه در هفته گذشته تقديم مجلس شده است.

دبير كميسيون برنامه و بودجه تاكيد كرد امروز جلسه‌اي با نوبخت برگزار نشده و جلسه با دكتر دژ پسند بود است و تا جايي كه من اطلاع دارم لايحه هدفمندي يارانه‌ها در مراحل ابتدايي خود قرار دارد و هنوز صحبتي راجع به حذف شدن يارانه نقدي برخي از دهك‌ها در آن انجام نشده است.

براي دريافت و ديدن آخرين اخبار تابناك، از هر نقطه اي در اينترنت Toolbar اختصاصي تابناكرا از لينك زير دريافت و بر روي مرورگر خود نصب كنيد:

لينك دريافت Toolbar تابناك

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن