تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند نماز بنده‏اى را كه دلش همراه بدنش نيست نمى‏پذيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804034453




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خروج پايانه‌هاي مسافربري از پايتخت / زمين پايانه غرب خريداري شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: خروج پايانه‌هاي مسافربري از پايتخت / زمين پايانه غرب خريداري شد
مديرعامل سازمان پايانه‌ها و پارك‌سوارهاي شهر تهران گفت: سه پايانه غرب، شرق و جنوب بايد از داخل شهر تهران جمع آوري و دو پايانه بزرگ 30‌هكتاري يكي در محل جديد پايانه شرق تهران كه اكنون مشغول به اجراي فاز اول آن هستيم و يكي ديگر در غرب تهران در محدوده بزرگراه آزادگان كه زمين آن نيز خريداري شده ايجاد مي شود.

محمدرضا حاجي‌بيگي در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره دلايل جا به جايي دو پايانه بزرگ غرب و شرق گفت: زماني كه در پايتخت اقدام به ساخت پايانه‌هاي بزرگ مسافربري مانند شرق، غرب و جنوب شد، پيكره مسكوني شهر تهران با اين پايانه‌ها فاصله زيادي داشت و به‌عبارتي اين پايانه‌ها در خارج از بافت‌هاي مسكوني ساخته شده بود. اما اكنون با توجه به توسعه شهري 3 پايانه بزرگ تهران در داخل محدوده‌هاي مسكوني شهر قرار گرفته است. در حال حاضر يكي از مشكلاتي كه اين پايانه‌ها با آن روبه‌رو هستند اين است كه اتوبوس‌هاي برون شهري براي خروج از اين پايانه‌ها داخل ترافيك شهري قرار مي‌گيرند و همين مسئله باعث اتلاف وقت براي رانندگان و مسافران خواهد شد. از سوي ديگر اين پايانه‌ها در كريدورهاي ورودي شهر در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال اگر پايانه غرب را در نظر بگيريم با داشتن 3 هزار اتوبوس برون شهري و فضاي 50 هكتاري‌اي كه اشغال كرده و مهم‌تر از همه آلودگي‌هايي كه فرودگاه مهرآباد در نزديكي اين پايانه در اين محدوده از شهر ايجاد كرده است و از همه مهم‌تر مسير وزش باد در تهران كه غرب به شرق است باعث ورود بيشتر آلودگي‌ها به داخل و محدوده مركز پايتخت شده است. با توجه به اين مشكلاتي كه به آن اشاره كرديم و با توجه به مشكل آلودگي هوا در تهران سزاوار نبود كه برنامه‌اي براي جابه‌جايي 3‌پايانه بزرگ شهر تهران نداشته باشيم به همين خاطر طبق برنامه‌ريزي‌هايي كه مديريت شهري تهران انجام داد، در نظر گرفته شد تا اين پايانه‌ها در فضاي وسيعي كه اشغال كرده است، محدودتر شده و از همه مهم‌تر اين مراكز سفر به امكانات حمل و‌نقل عمومي درون شهري مجهز شوند.

مشكلات احداث پايانه شرق / راي زني براي خريد 7 هزار هكتار زمين دولتي

وي ادامه داد: 15 سال پيش بود كه براي جابه‌جايي پايانه شرق تهران برنامه‌ريزي‌هايي انجام شده بود و محلي در نظر گرفته شده بود كه الان محل جديد اين پايانه به عنوان ورودي شرق تهران شناخته مي‌شود و فاصله زيادي با محل فعلي پايانه شرق تهران دارد. اما مهم‌ترين مسئله‌اي كه در اين ميان وجود داشت، اين بود كه بيشتر فضايي كه براي پايانه جديد پايتخت در اين محدوده در نظر گرفته شده بود، مالك خصوصي داشت و چندين بار كه شهرداري تهران شروع به ساخت اين پايانه در دوره‌هاي گذشته كرد، به همين دليل، متوقف شد. سال گذشته طبق تصميمات كلانشهري برنامه‌ريزي شد تا پايانه شرق تهران ساخته شود. دستور آن نيز از شوراي شهر تهران گرفته شد اما در زمان ساخت به كانال بزرگي كه آب‌هاي سطحي شمال شرق تهران را به سمت جنوب هدايت مي‌كرد، روبه‌رو شديم. وجود اين معارض تاسيساتي باعث شد تا در ابتدا زيرساخت‌هاي شهري را در اين محدوده ايجاد و بهسازي كنيم. ضمن اينكه 17 هكتار از فضاي جديدي كه براي پايانه شرق تهران در نظر گرفته شده به‌طور كامل تملك شده و 5 هكتار آن نيز در تملك بخش خصوصي قرار دارد. مشكلات قبلي حل شده است و حدود 7 هكتار از آن نيز تحت تملك بخش‌هاي دولتي است كه در حال رايزني براي خريد آن هستيم.

اجراي 27 درصد از زير ساخت هاي فاز اول پايانه شرق

مديرعامل سازمان پايانه‌ها و پارك‌سوارهاي شهر تهران با اشاره به مشكلات ترافيكي كه در جريان ساخت اين پروه در سه راه تهران پارس ايجاد مي شود گفت: در محدوده سه راه تهران‌پارس با مشكل ترافيكي روبه‌رو هستيم و از همه مهم‌تر اينكه به دليل اجراي طرح تعريض خيابان دماوند ما ناچار هستيم كه هر چه سريع‌تر به جابه‌جايي پايانه شرق تهران از اين محدوده اقدام كنيم. براي همين ما پيش‌بيني كرده‌ايم كه در پايانه جديد شرق تهران حتما ايستگاه مترو در آن وجود داشته باشد تا مردم به سهولت با استفاده از خطوط مترو و سامانه اتوبوس‌هاي تندرو خود را به پايانه شرق جديد برسانند. براي اجراي اين طرح بزرگ در حال انجام كارهاي مطالعاتي براي ايجاد امكان دسترسي خطوط حمل‌و‌نقل عمومي به اين محدوده هستيم. به همين خاطر در فاز اول 30 هزار متر زمين را براي راه‌اندازي اين پايانه در نظر گرفته‌ايم و البته در فاز اول بخش‌هايي از طرح اصلي نيز اجرا مي‌شود كه هزينه اين فاز طبق برآوردهايي كه انجام شده است، 80 ميليارد تومان است. در واقع با اجراي فاز اول پايانه جديد شرق تهران هم امكان تعريض خيابان دماوند را ايجاد كرده‌ايم و هم اينكه بعد از اتمام مطالعات اوليه، توسعه خطوط مترو به آن فراهم شده است. در حال حاضر 27 درصد از زيرساخت‌هاي فاز اول اين پايانه اجرا شده است .

آخرين وضعيت پايانه‌هاي جديد پايتخت

محمدرضا حاجي‌بيگي با اشاره به آخرين وضعيت پايانه هاي جديد پايتخت گفت:بر اساس گزارشي كه به شهردار تهران داده شده است سه پايانه غرب، شرق و جنوب بايد از داخل شهر تهران جمع شود و دو پايانه بزرگ 30‌هكتاري يكي در محل جديد پايانه شرق تهران كه اكنون مشغول به اجراي فاز اول آن هستيم و يكي ديگر در غرب تهران در محدوده بزرگراه آزادگان كه زمين آن نيز خريداري شده است، ايجاد شود. با ساخت اين دو پايانه كه نقشه‌ها و طرح‌هاي اجرايي آن نيز كاملا آماده است، با توجه به امكانات و تجهيزاتي كه براي اين دو پايانه در نظر گرفته‌ايم بتوانيم با جمع كردن پايانه غرب، جنوب و شرق تهران؛ اين دو پايانه فعال شود وسفرهاي مسيرهاي شمالغربي، غرب و جنوب غربي را از طريق پايانه جديدغرب و سفرهاي مسيرهاي شمال، جنوب و مركزي را از طريق پايانه شرق ساماندهي كنيم. در واقع به نوعي 300 سفري را كه به شهرهاي مختلف كشور از طريق اين سه پايانه انجام مي‌شود، از طريق دو پايانه جديد غرب و شرق تهران انجام شود.

ايجاد 8 ايستگاه غير متمركز براي اتوبوس هاي برون شهري

وي درپاسخ به اين پرسش كه آيا پايانه بيهقي نيز از تهران خواهد رفت گفت: پارك‌سوار بيهقي را براي سفرهايي كه به شهرهايي كه فاصله چنداني با تهران ندارند، حفظ كنيم. ضمن اينكه به‌دنبال اين هستيم كه 8 ايستگاه غيرمتمركز كه امكان توقف نيم‌ساعته برخي از اتوبوس‌هاي برون شهري را فراهم كند، در 8 نقطه تهران ايجاد كنيم تا مردم بتوانند با مراجعه به اين ايستگاه‌ها سوار اتوبوس‌شوند و سفرهاي برون شهري خود را به شهرها و استان‌هاي ديگر انجام دهند. اين طرح را در برنامه 5 سال آينده سازمان پايانه‌ها و پارك‌سوارهاي شهر تهران پيش‌بيني كرده‌ايم. به عنوان مثال سفر‌هايي كه از تهران به اصفهان انجام مي‌شود را در نظر بگيرد به جاي اينكه مردم را به پايانه شرق، غرب يا پاركسوار بيهقي بكشانيم، اعلام مي‌كنيم كه بليت‌هاي مورد نظر از طريق اينترنتي به اين مسافران فروخته مي‌شود و اعلام مي‌كنيم كه در يك ساعت معين در ايستگاه غيرمتمركز باغ فردوس حاضر شوند تا سفر خود را به شهر اصفهان يا هر شهر ديگري انجام دهند. اين كار باعث مي‌شود سفرهاي درون شهري را كه شهروندان مجبور هستند براي رسيدن به پايانه‌هاي پايتخت انجام دهند ساماندهي و مديريت مي‌كنيم تا اينكه يك شهروند مجبور نباشد از شمال تهران خود را به پايانه شرق، غرب يا جنوب برساند تا بتواند سفر خود را انجام دهد.

تمايل تركيه براي مشاركت در ساخت پايانه هاي مسافربري

حاجي بيگي با تاكيد بر اين كه اگر شهردار تهران با اصل طرح موافقت كنند، باعث خواهد شد تا 90 هكتار فضايي كه به عنوان مثال در محدوده پايانه غرب توسط اتوبوس‌هاي دودزا برون شهري اشغال شده كه اگر حاشيه‌هاي اين پايانه را نيز در نظر بگيريم بيشتر خواهد شد؛ ساماندهي ‌شود. با اين كار اتوبوس‌هاي برون شهري وارد شهر نمي‌شوند چرا كه در داخل پايانه‌هاي جديد تمامي خدمات مانند تعميرگاه، توقفگاه و... در نظر گرفته شده است. از همه مهم‌تر اينكه براساس طرح دو پايانه جديد غرب و شرق تهران هتلي براي مسافران در نظر گرفته شده است تا مسافراني كه وارد شهر تهران مي‌شوند در داخل شهر سرگردان نشوند و به راحتي بتوانند در داخل پايانه اقامت داشته باشند. مطالعات ما نشان مي‌دهد كه بيشتر افرادي كه از طريق اتوبوس سفر مي‌كنند، كسبه‌اي هستند كه كارهاي اداري و تجاري خود را انجام مي‌دهند. با توجه به اينكه تكميل اين دو پايانه كاربزرگي است و به رقمي در حدود 1000 ميليارد تومان بودجه نياز دارد كه بايد توسط پيمانكاري انجام شود كه توانايي بالايي داشته باشد. البته بايد به اين مسئله نيز اشاره كنم كه براي اجراي اين طرح مديريت شهري، معاونت حمل‌و‌نقل و ترافيك و سازمان پايانه‌ها اين تمايل را دارد كه اجراي كامل اين طرح را به بخش خصوصي‌اي كه توانايي لازم را داشته باشند، واگذار كند. به عبارت ديگر ما هم مي‌توانيم اين طرح را به صورت سرمايه‌گذاري مشترك انجام دهيم و هم اينكه از توان سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي استفاده كنيم. در حال حاضر كشورهايي مانند تركيه تمايل خود را براي اجراي اين طرح اعلام كرده‌اند. در حال حاضر درصدد ايجاد كارگروهي زير نظر شهردار تهران هستيم تا بعد از تاييد نهايي اين طرح از سوي شهردار تهران و دريافت مصوبه‌هاي لازم از شوراي شهر تهران كارهاي نهايي آن را كه اعلام فراخوان براي جذب سرمايه‌گذار است انجام دهيم.

كد خبر: 2195978

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۵ - ۰۸:۴۵

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن