تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه،وفريبكارى پاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819973570




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واكنش نمايندگان مجلس تركيه به نقشه كردستان عراق


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: واكنش نمايندگان مجلس تركيه به نقشه كردستان عراق
برخي از نمايندگان مجلس تركيه به نقشه‌اي كه در آن بخش كُردنشين تركيه به عنوان خاك كردستان عراق نمايش داده شده است، واكنش نشان دادند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس در تركيه، به دنبال نمايش يك نقشه در كانال تلويزيوني «روداو تي وي» كردستان عراق كه در آن بخش‌هايي از جنوب شرق تركيه در داخل مرزهاي كردستان عراق نشان داده شده بود، برخي از نمايندگان مجلس تركيه در گفت‌وگو با فارس نسبت به اين اقدام كانال تلويزيوني مذكور واكنش نشان دادند.

اقدام كانال تلويزيوني روداو تي وي براي پخش اين نقشه بعد از آن رخ داد كه اردوغان نخست وزير تركيه در اقدامي بي‌سابقه از مسعود بارزاني رئيس منطقه كردستان و رهبر حزب دموكرات كردستان عراق در شهر كُردنشين دياربكر استقبال كرد و متعاقب آن نيز براي اولين بار در لايحه بودجه سال جديد ميلادي اين كشور از واژه كردستان شمالي براي مناطق شرق و جنوب شرق استفاده نمود. هر چند كه اين اقدام اردوغان با واكنش نمايندگان احزاب سياسي مخالف در مجلس روبرو شد.

گوركوت آجار نماينده حزب جمهوريخواه خلق در واكنش به نمايش نقشه روداو تي وي اظهار داشت كه در تركيه بخشي از يك سناريوي جدي اجرا مي‌شود و اردوغان بازيگر اصلي اين سناريو است.

وي تصريح كرد براي تهيه اين نقشه به طور جدي كار شده و استان هاي حكاري و اسكندرون و مناطق مجاور آن رفته رفته به عنوان بخشي از كردستان مطرح شده است.

وي افزود: پ.ك.ك تلاش مي‌كند تا ساختار جمعيتي در اين مناطق را به سود كُردها تغيير دهد، اما دولت اردوغان براي پيروزي در انتخابات واكنشي نشان نمي‌دهد.

اوكتاي اوزترك معاون حزب حركت ناسيوناليست نيز در واكنش به نقشه روداو تي وي آن را گستاخي مسعود بارزاني توصيف كرد و آن را افكار مشتي ياغي ناميد و افزود: امروز كار دولت آنكارا به جايي رسيده كه به اين عده حساب پس مي‌دهد.

اوكتاي وورال رئيس گروه نمايندگان مجلس حزب حركت ناسيوناليست نيز اظهار داشت كه پيش از اين نقشه، در نشست گروه‌هاي معارض سوري در استانبول در نقشه‌اي كه نمايش داده شد، استان هاتاي تركيه در داخل مرزهاي سوريه نشان داده شد و معلوم مي‌شود عده‌اي در تلاش براي مشروعيت بخشيدن به كشور كردستان متشكل از خاك چهار كشور منطقه هستند.

انتهاي پيام

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن