تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820427756




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشكلات اين سيب گاز خورده تغييرات ضروري كه پس از نصب iOS 7 بايد انجام دهيد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: مشكلات اين سيب گاز خورده تغييرات ضروري كه پس از نصب iOS 7 بايد انجام دهيد
نسخه‌هاي جديد سيستم‌هاي‌عامل اغلب با مشكلاتي همراه است و حتي برخي امكانات جديد نارضايتي‌هايي را در ميان كاربران به‌وجود مي‌آورد. سيستم‌عامل آي‌.او‌.اس نيز از اين قاعده مستثنا نيست و با انتشار نسخه 7 آن، نارضايتي‌هايي از سوي كاربران گزارش شده است. در اين مقاله شما را با راهكار رفع برخي متداول‌ترين اين مشكلات آشنا مي‌كنيم.


غيرفعال كردن پارالكس

پارالكس (Parallax) از جمله افكت هايي است كه در نسخه جديد آي .او .اس مشاهده مي شود. با فعال بودن اين قابليت، زماني كه شما گوشي خود را تكان مي دهيد تصوير زمينه از آيكون هاي روي صفحه فاصله گرفته و گويي تصوير سه بعدي مي شود. با حركت گوشي به جهات مختلف آيكون ها نيز تغيير جهت مي دهند و شما شاهد يك نماي سه بعدي هستيد. اين قابليت جذابيت زيادي را براي بسياري از كاربران همراه داشته است، اما برخي كاربران نيز آن را مايه دردسر و حتي سرگيجه دانسته اند و روش غيرفعال كردن آن را جستجو مي كنند!

اگر شما هم جزو اين دسته از كاربران ناراضي هستيد، مي توانيد با طي مراحل زير اين قابليت را غيرفعال كنيد:

از فهرست برنامه ها به Settings برويد و پس از ورود به بخش General، روي Accessibility فشار دهيد. سرانجام كليد مقابل گزينه Reduce Motion را فعال كرده و به اين ترتيب قابليت پارالكس را غيرفعال كنيد.

غيرفعال كردن مركز كنترل

از ديگر ويژگي هاي افزوده شده به آي .او .اس 7، مركز كنترل (Control Center) است. اين ويژگي زماني قابل مشاهده است كه شما بخش پاييني تلفن همراه يا آيپد خود را به سمت بالا بكشيد. با انجام اين كار مركز كنترل باز شده و براحتي مي توانيد به برخي تنظيمات سيستمي دسترسي داشته باشيد. استفاده از اين قابليت در خيلي موارد سودمند است، اما گاهي اوقات ممكن است فعال بودن اين گزينه دردسرساز شود. براي مثال فرض كنيد در حال اجراي يك بازي هيجاني هستيد و انگشت خود را از پايين صفحه به سمت بالا مي كشيد! در اين شرايط به جاي آن كه بازي آن طور كه مي خواهيد پيش برود، مركز كنترل به نمايش درمي آيد و همه چيز به هم مي خورد!

براي غيرفعال كردن اين ويژگي بايد اين گونه عمل كنيد:

پس از مراجعه به Settings به بخش Control Center برويد و كليد مقابل عبارت Access Within Apps را غيرفعال كنيد.

با انجام اين كار مركز كنترل در برنامه ها و بازي هاي شما غيرفعال مي شود، اما همچنان مي توانيد در صفحه اصلي يا صفحه قفل به استفاده از آن بپردازيد.

افزايش زمان شارژ باتري

باز بودن پنهاني برنامه ها و به روزرساني محتواي آنها از جمله امكانات ديگري است كه در نسخه جديد در اختيار شما قرار مي گيرد، اما اين قابليت موجب مي شود شارژ باتري دستگاه شما بسرعت خالي شود. اگر با نصب نسخه جديد آي .او.اس دستگاه شما مصرف باتري اش بالا رفته و مي خواهيد علتش را بدانيد، پيشنهاد مي كنيم قابليت تازه سازي نرم افزارهاي پس زمينه را غيرفعال كنيد (Background App Refresh) براي غيرفعال كردن اين قابليت بايد به بخش General در Settings برويد و كليد مقابل Background App Refresh را به حالت غيرفعال تغيير وضعيت دهيد.

اطلاع رساني به سبك قديم

مركز اطلاع رساني يا همان Notification Center از جمله بخش هايي است كه همه كاربران آي .او.اس از آن استفاده مي كنند. همان طور كه مي دانيد چنانچه بالاي صفحه را به سمت پايين بكشيد، مركز اطلاع رساني فعال مي شود و اطلاعات مختلفي را در اختيار شما قرار مي دهد. اين قابليت در نسخه جديد دستخوش تغييراتي شده و علاوه بر افزايش جذابيت هاي ظاهري آن امكاناتي همچون نمايش تقويم روزانه و خلاصه وضعيت آب و هوا در آن مشاهده مي شود. اگر دوست داريد مركز اطلاع رساني را به شكل و شمايل قديمي آن تغيير دهيد بايد به روش زير عمل كنيد:

ابتدا به Settings برويد و Notification Center را فشار دهيد. در اين مرحله مي توانيد با غيرفعال كردن برخي گزينه ها همچون Today View، Today Summary و Tomorrow Summary، شبيه سازي مركز اطلاع رساني را به نسخه هاي قديمي آن آغاز كنيد.

غيرفعال كردن به روزرساني خودكار

به طور كلي انجام فعاليت هاي پنهاني براي بسياري كاربران ناخوشايند است و قابليت به روزرساني خودكار برنامه ها به صورت پنهاني نيز از جمله اين فرآيندهاي ناخوشايند به شمار مي رود. ويژگي به روزرساني خودكار برنامه ها در آي .او .اس 7 موجب مي شود آي تونز به طور خودكار فايل هاي به روزرساني برنامه هاي نصب شده روي دستگاه شما را دانلود كرده و به صورت پنهاني عمليات به روزرساني را روي آنها اجرا كند. چنانچه اين قابليت نارضايتي شما را نيز به همراه دارد مي توانيد با مراجعه به Settings و پس از آن مراجعه به بخش iTunes and App Store، گزينه Updates در بخش Automatic Downloads را به حالت غيرفعال تغيير وضعيت دهيد.

نمايش نام كامل پيام دهندگان

در بخش پيام هاي آي .او .اس 7 (Messages) به طور پيش فرض نام كامل پيام دهنده به نمايش در نمي آيد. اين قابليت زماني مفيد است كه مخاطبان دفتر تلفن شما نام هايي طولاني داشته باشد؛ اما بدشانسي زماني است كه برخي مخاطبان شما داراي نام مشابهي باشند. در اين شرايط تشخيص فرد پيام دهنده كمي دشوار است و راه حل خلاصي از بروز اين مشكل نيز در قابليت Short Name نهفته است.

براي اعمال تغييرات دلخواه در اين قابليت بايد ضمن مراجعه به Settings، به بخش Mail, Contacts, Calendars برويد و در بخش Contacts روي Short Name فشار داده و حالت نمايش نام مخاطب را به يكي از گزينه هاي دلخواه تان تغيير دهيد./ ضميمه كليك

مريم محمد بيكي فراهاني

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن