تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): هر كس باطل را يارى كند، به حق ستم كرده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818968669




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصويري/عمرموسي از هواداران مرسي خواست در همه پرسي قانون اساسي جديد مصر شركت كنند


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: تصويري/عمرموسي از هواداران مرسي خواست در همه پرسي قانون اساسي جديد مصر شركت كنند
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1392/09/25
00:16:40.11
رئيس هيئت تدوين پيش نويس قانون اساسي جديد مصر از هواداران محمد مرسي درخواست كرد ، در همه پرسي ماه آينده شركت كنند.
به گزارش مونيتورينگ اخبار خارجي واحد مركزي خبر، عمر موسي كه رياست هيئت مسئول تدوين قانون اساسي جديد مصر را كه متشكل از پنجاه نفر است، برعهده دارد، روز يكشنبه در كنفرانسي خبري ضمن دعوت از هواداران محمد مرسي، رئيس جمهور مخلوع اين كشور جهت حضور در همه پرسي ماه آينده، به اين نكته اشاره كرد كه از حزب سياسي اخوان المسلمين مصر نيز دعوت به عمل آمده بوده است تا به عنوان يكي از اعضاي كميته پنجاه نفره تدوين منشور قانون اساسي در جلسات اين كميته شركت داشته باشد، اما اين حزب از پذيرش كرسي پيشنهادي خودداري كرده است.
موسي در اظهارات خود بر لزوم مشاركت اعضاي اخوان المسلمين و هواداران مرسي در آنچه «راهپيمايي مصر به سوي آينده» توصيف كرد، تأكيد نمود.
وي در بخشي از اظهارات خود در اينباره گفت:«هيچ كس از اين مسئله مستثني نيست. آنها همگي بايد حضور پيدا كنند، بايد تصميم بگيرند و بايد علايق و قاطعيت خود را به نمايش بگذارند تا در بخشي از صحنه صاحب نقش باشند.
قانون اساسي جديد مصر تا حد قابل توجهي نسخه ي اصلاح شده ي چيزي است كه سال گذشته از سوي هيئتي كه عمدتاًً متشكل از اسلام خواهان بود، به تصويب رسيد.
تصويب منشور جديد قانون اساسي نخستين گام جهت دستيابي به همان نقشه راه سياسي است كه فرمانده ي ارتش مصر در ماه ژوئيه ميلادي يعني زماني كه محمد مرسي را در كودتايي نظامي از قدرت بركنار كرد، طراحي نمود.
از زمان بركناري مرسي از قدرت، هواداران او تقريباً همه روزه به اعتراضات خود در خيابانها ادامه داده اند.
عمر موسي كه براي مدتي طولاني به عنوان وزير خارجه و سپس به عنوان دبيركل اتحاديه عرب مشغول به كار بوده است، در اظهارات خود بر اين نكته تأكيد كرد كه قانون اساسي راه تشكيل يك دولت مدني و نه نظامي را هموار ساخته است.
وي در بخش ديگري از اظهارات خود گفت: «همه بخشها و اصل هاي قانون اساسي به يك نظام مدني، و يا گفتگو درخصوص يك نظام مدني، يك دولت مدني و يك حكومت مدني منجر مي شوند».
حزب اخوان المسلمين هنوز فرصت دارد تا اعلام كند كه آيا از هواداران خود خواهد خواست تا همه پرسي ماه آينده را تحريم كرده و در رأي گيري روزهاي 14 و 15 ماه ژانويه شركت نكنند؟ و يا با حضور در تظاهراتي خياباني به قانون اساسي جديد رأي منفي دهند.
حزب اخوان المسلمين همواره بر اين نكته تأكيد كرده است كه خلع مرسي از قدرت، با وجود همه گامهايي كه از آن زمان تاكنون برداشته شده، اقدامي غيرقانوني بوده است.
00:17:42.14

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن