تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فضیلت خواندن نماز در اول وقت نسبت به تأ خیر انداختن آن، مثل فضیلت آخرت بر دنیاست....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802740688




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تقويت حافظه با چند ماده جادويي


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: تقويت "حافظه" با چند ماده جادويي
روغن‌ها مثل روغن جامد، كره‌هاي حيواني دريافت چربي مفيد را در بدن افراد كاهش مي‌دهد كه علاوه بر اينكه سطح چربي اشباع را بالا مي برد تاثير منفي روي مغز مي گذارد.


دكتر پيام فرح بخش متخصص تغذيه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص راهكارهايي براي تقويت حافظه گفت: ميوه‌هايي مثل آلو، انگور، كشمش، آلبالو، زغال اخته، سير، اسفناج، تربچه، انواع كلم، گوجه و انواع توت‌ها به حافظه كمك مي كنند.

وي در ادامه افزود: درعوض مصرف چربي‌هاي اشباع و مواد غذايي كه جذب آهن را در بدن پايين مي‌آورند از قبيل اسنك ها كه با روغن فراوان سرخ مي‌شوند يا مصرف مواد غذايي كه حاوي آهن نيستند در كودكاني كه گوشت مصرف نمي‌كنند به دليل عدم دريافت آهن باعث ايجاد اختلال در تمركز و توجه در آنها مي‌شود.

اين متخصص با بيان اينكه تغذيه نقش موثري روي حافظه افراد مي گذارد صرف وعده ي صبحانه را در افزايش حافظه تمركز و توجه مفيد دانست.

اين متخصص تغذيه در توصيه به اينكه چگونه تغذيه‌اي داشته باشيم تا روي تمركز مان تاثير عميقي بگذارد گفت: افراد بايد كليه ي گروه هاي غذايي را به طور كامل دريافت كنند و به دنبال رژيم‌هاي خاصي براي كم كردن وزن نروند سعي كنند بين وعده‌هاي غذايي شان تعادل برقرار كنند و حتماً در غذايشان سبزيجات و ميوه‌هاي تازه را جاي بدهند و از انواع مغز ها كمك بگيرند كه مواد معدني خوبي هستند.

وي در ادامه افزود: در بين گروه هاي غذايي نقش غلات به خاطر خاصيت آنتي اكسيداني براي تقويت حافظه بسيار مفيدند.به گفته وي سبوس ها به خاطر خاصيت آنتي اكسيداني جلوي جذب چربي را مي گيرند.

آنتي اكسيدان موجود در غلات به دستگاه گوارش كمك مي كند روي تمركز و توجه اثر زيادي مي گذارد و به دليل ويتامين B بيشترين كمك را به افزايش يادگيري به فرد مي كند.

پيام فرح بخش اظهار داشت: امگا 3 كه بيشتر در ماهي يافت مي‌شود بهترين منبع است كه بر ذهن افراد اثرگذار است و باعث افزايش هشياري و فعاليت ذهني مي شود.

وي در رابطه خاصيت امگا 3 بر ذهن گفت: امگا 3، چربي بسيار مفيدي است همانطوركه مغز آدمي از جنس چربي است وقتي ما مصرف امگا 3 را بالاتر مي بريم و مصرف امگا 3 را پايين مي بريم با نسبت واقعي كه از لحاظ علمي تاييد شده است به نسبت سه بر يك باعث تسهيل عبور واسطه مغزي مي شود كه اين امر باعث بهبود تمركز و توجه مي‌شود.

وي امگا 3 را در ماهي هاي سالمون، خال ما خالي،‌ ماهي آزاد و آنچه كه در ايران فراوان ديده مي‌شود ماهي قزل آلا بيشترين منبع امگا 3 دانست اما تاكيد كرد منابع گياهي مي تواند پيشتاز‌هاي امگا3 را فراهم كنند.

به گفته‌ي وي بعضي از گياهان مثل گردو، كلزا و كانولا مي تواند به خودي خود در بدن "امگا 3 "بسازند.

اين متخصص تغذيه با بيان اين مطلب كه بعضي از روغن هاي خوراكي از قبيل روغن جامد هيدروژنه، كره، روغن هاي حيواني دريافت چربي را به هم مي زند گفت: اين مواد مصرفي سطح چربي اشباع را بالا مي برد و تاثير منفي روي مغز مي گذارد.

وي براي افراد بالاي پنجاه سال كه با بالا رفتن سن امكان ابتلا به آلزايمر در آنها مي رود جدا از مصرف مدام آنتي اكسيدان ها مكمل‌هاي غذايي بالاي پنجاه سال، مصرف مواد طبيعي مثل كلم بروكلي، كشمش، مويز را ضروري دانست كه به اين طريق بتوان از جذب اين بيماري در افراد جلوگيري كرد.

وي در پايان نقش لبنيات را در كنار ساير مواد غذايي در تقويت مغز، افزايش تمركز و هوشياري حياتي و مهم دانست.

انتهاي پيام/

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن