تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس براى كسب رضايت خدا و آگاهى در دين قرآن بياموزد، ثوابى مانند همه آنچه كه به ف...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821250605




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كاهش 6 برابري بينايي بر اثر سيگار


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: كاهش 6 برابري بينايي بر اثر سيگار
مطالعات نشان مي‌دهند كه استعمال سيگار عوارض زيادي بر روي چشم‌ها بر جاي گذاشت و خطر كاهش شديد بينايي به ويژه در افراد بالاي 40 سال را 4 تا 6 برابر افزايش مي‌دهد.


امير علي شايسته متخصص بيماري‌هاي چشم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: استعمال سيگار مي‌تواند بر روي بافت‌ها و اعضاء مختلف بدن تاثيرات منفي بگذارد و چشم ‌ها نيز از اين قاعده مستثني هستند .

وي با اشاره به اينكه مطالعات نشان مي‌دهند كه استعمال سيگار عوارض زيادي بر روي چشم‌ها بر جاي مي گذارد، تصريح كرد: قرمز شدن چشم‌ها به ويژه لبه پلك ها، پف آلود شدن پلك، چروك شديد پوست چشم و زرد شدن چشم از جمله عوارض استعمال سيگار بر روي چشم انسان است.

شايسته با بيان اينكه افراد سيگاري بيش از افراد غير سيگاري دچار اختلالات بينايي به ويژه كاهش قدرت ديد مي‌شوند، تاكيد كرد: بر طبق نتايج مطالعات مختلف، استعمال سيگار خطر كاهش شديد بينايي به ويژه در افراد بالاي40 سال را 4 تا 6 برابر افزايش ميدهد.

وي ياد آور شد: البته افراد سيگاري كه اقدام به ترك استعمال سيگار كنند، مي‌توانند اميدوار باشند كه خطر و عوارض اختلالات و مشكلات بينايي در آنها تا حد بسيار زيادي كاهش يابد.

شايسته خاطر نشان كرد: درواقع بسياري از نارسايي هاي بوجود آمده در بينايي، به دنبال قطع مصرف سيگار و پس از گذشت مدت زمان كوتاهي كاهش خواهد يافت.

انتهاي پيام/

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن