تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815083059




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يخ بستن تالاب هاي نقده/ بخش تزانزيت مرزتمرچين بازگشايي شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: يخ بستن تالاب هاي نقده/ بخش تزانزيت مرزتمرچين بازگشايي شد
اروميه – خبرگزاري مهر: به دنبال بارش برف و افت فشار دما در شهرستان نقده بخشهايي از تالابهاي آق قلعه ، سولدوز و تمامي تالاب هاي نقده يخ بست.

به گزارش خبرنگار مهر، رئيس اداره محيط زيست نقده بعد از ظهر يكشنبه در جريان بازديد از تالاب هاي اين شهرستان با اعلام اين خبر اظهارداشت: از تمامي طرفداران محيط زيست، تشكل هاي مردمي خواهشمنديم از شكار گونه هاي با ارزش پرنده گان كه به حاشيه شهرها و روستاها مي آيند خودداري كرده و اين اداره را در جهت حفاظت از اين گونه هاي با ارزش ياري كنند.

اداره محيط زيست نقده همچنين با همكاري تشكل هاي مردمي دانه پاشي تالابها را در چند روز اخير آغاز خواهد كرد.

40 درصد راههاي روستايي آذربايجان غربي همچنان مسدود است

فرمانده پليس راه آذربايجان غربي نيز اعلام كرد: تردد در برخي از محور هاي ارتباطي اين استان فقط با زنجير چرخ امكان پذير است.

سرهنگ عباس فرماني در گفتگو با خبرنگاران افزود: هم اكنون به علت يخبندان و لغزنده بودن جاده هاي استان تردد در محور هاي ارتباطي سردشت – مهاباد،گردنه زمزيران به سردشت- مهاباد، ايرانخواه به تكاب و تمرچين به پيرانشهر بدون زنچير چرخ امكان پذير نيست.

وي با بيان اينكه در حال حاضر نزديك به 40 درصد از راه هاي روستايي آذربايجان غربي نيز مسدود است از رانندگان خواست به علت مه آلود بودن برخي جاده ها حتما از نور پايين استفاد كرده و تجهيزات ايمني را به همراه داتشه باشند.

بازگشايي بخش تزانزيت مرزتمرچين

فرماندار پيرانشهر نيز طي اطلاعيه اي گفت: طي روزهاي اخير با توجه به بارش سنگين برف و كولاك تردد مسافرين در مرز تمرچين بلامانع بوده ولي بخش ترانزيت و صادرات كالاها تعطيل شده بود كه با تلاش راهداران محوطه بازارچه و صادرات برف روبي شده و از فردا ترانزيت بازگشايي مي شود.

اروج مجاهدي ادامه داد: ولي طبق اطلاعيه ها و ارتباط با مسئولان مرز حاج عمران عراق آمادگي براي ورود ترانزيت را ندارد و به رانندگان ترانزيت و صادرات، پيله وران و بازرگانان مي رساند كه در صورت آماده بودن عراق براي پذيرش ترانزيت در اطلاعيه هاي بعدي اعلام خواهد شد.

پخش دانه براي پرندگان زمستان گذران

در طرح نمادين نيم تن دانه براي تغذيه پرندگان زمستان گذران در آذربايجان غربي با هدف تشويق مردم براي ياري رساندن و تامين غذاي پرندگان و غذارساني به پرندگان مهاجر در فصل برف و سرما پخش شد و محيط بانان به همراه اعضاي تشكل هاي مردمي فعال در زمينه محيط زيست در اين طرح مشاركت كردند.

در اين طرح 500 كيلوگرم دانه در حواشي درياچه اروميه براي تامين غذاي پرندگان زمستان گذران پخش شد.

انواع غاز ، فلامينگو ، مرغابي و درنا از جمله عروس غاز ،قو ،اردك سر سفيد و مرمرمي مهمترين پرندگان مهاجري هستند كه در مسير مهاجرت خود از شمال به جنوب در زيستگاه هاي اذربايجان غربي زمستان را سپري مي كنند.

در چند روز اخير آب و علوفه مورد نياز به گونه اي وحشي جزاير درياچه اروميه هم رسانده شده است.

كد خبر: 2196222

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۴ - ۱۷:۳۸

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن