تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819494645




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدير مركز رشد واحدهاي فناور پارك علم و فناوري قم خبر داداستقرار 110 هسته و واحد فناور در مركز رشد قم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدير مركز رشد واحدهاي فناور پارك علم و فناوري قم خبر داداستقرار 110 هسته و واحد فناور در مركز رشد قم
مدير مركز رشد واحدهاي فناور پارك علم و فناوري قم گفت: پيش‌بيني شده است كه تا 5 سال آينده در مجموع 110 هسته و واحد فناور در اين مركز پذيرش شوند.


به گزارش خبرگزاري فارس از قم، حميدرضا فرج‌شوشتري پيش از ظهر امروز در نشست خبري كه در سالن جلسات پارك علم و فناوري قم برگزار شد با اشاره به اينكه اين مركز رشد اخيراً توانست مجوز فعاليت را از وزارت علوم دريافت كند، گفت: رايزني‌ها از چند ماه پيش آغاز شده بود و طي 2 جلسه برگزار شده در وزارت علوم توانستيم مجوز راه‌اندازي اين مركز را از وزارت علوم دريافت كرده و اين مركز از اوايل دي‌ماه به صورت رسمي افتتاح خواهد شد.

وي با بيان اينكه مركز رشد در چند زمينه اصلي فعاليت خواهد كرد، ادامه داد: حوزه انرژي (شامل انرژي‌هاي نو و تجديدپذير، گاز، صنايع برق و الكترونيك و تكنولوژي‌هاي بهينه‌ساز مصرف انرژي)، حوزه مكانيك (حوزه مربوط به فناوري ساخت و توليد و تجهيزات مكانيكي) و حوزه مواد (صنايع فلزي، صنايع شيميايي، سنگ و فرآورده‌هاي آن) حوزه‌هاي اصلي مركز رشد هستند.

مدير مركز رشد واحدهاي فناور پارك علم و فناوري قم با اشاره به اينكه اين مركز قرار نيست فعاليت كاري خود را به اين سه حوزه محدود كند، افزود: 80 درصد فعاليت‌هاي اين مركز مربوط به اين سه حوزه مي‌شود و باقي فعاليت‌ها به حوزه‌هاي ديگر اختصاص خواهند داشت.

وي با بيان اينكه اكنون در فرآيند جذب و پذيرش ايده‌ها، طرح‌ها و نوآوري‌هاي مراجعه كنندگان و متقاضيان هستيم، عنوان كرد: از همه متقاضيان اين مركز رشد دعوت مي‌كنيم كه ايده‌ها و طرح‌هاي خود را به مركز عرضه كنند و اگر واجد شرايط باشند مي‌توانند از حمايت‌ها و مزاياي اين مركز استفاده كنند.

فرج شوشتري با اشاره به اينكه حمايت‌هاي مركز رشد چند دسته هستند، گفت: يكي از حمايت‌ها آموزش است و مركز رشد دوره‌هاي آموزشي مختلفي را براي متقاضيان برگزار مي‌كند.

وي با اشاره به دوره آموزشي طرح كسب و كارنويسي (BPنويسي) گفت: در اين دوره متقاضي ياد مي‌گيرد كه چگونه فرآيند ايجاد كسب و كار را از صفر تا 100 پيش‌بيني كند و همچنين توجيه فني و مالي طرح را بنويسد.

مدير مركز رشد واحدهاي فناور پارك علم و فناوري قم با اشاره به اينكه مراكز رشد داراي 2 مرحله مختلف هستند، گفت: مرحله رشد مقدماتي نخستين مرحله مراكز رشد است و 6 ماه طول مي‌كشد.

وي افزود: مراجعه كنندگاني كه شركت يا موسسه‌اي ندارند و داراي كسب و كار نيستند بايد در دوره مقدماتي شركت كنند تا ثبت موسسه و BP نويسي را ياد بگيرند.

فرج‌شوشتري با بيان اينكه مرحله دوم مرحله رشد است، گفت: اين دوره سه سال است و از شركت و موسسه حمايت مي‌شود كه طرح و ايده نوآورانه خود را پرورش دهد.

وي مزيت ارتباطي و تبليغاتي را از ديگر مزاياي مركز رشد دانست و عنوان كرد: اين مركز ارتباط بين واحدهاي فناور را با نهادهاي دولتي و سازمان‌هاي خصوصي فراهم مي‌كند.

مدير مركز رشد واحدهاي فناور پارك علم و فناوري قم با اشاره به قانون حمايت از شركت‌هاي دانش‌بنيان گفت: شركت‌هاي دانش‌بنيان مستقر در پارك‌هاي علم و فناوري و مراكز رشد مي‌توانند از يك سري تسهيلات قانوني اعم از برخي معافيت‌هاي مالياتي، گمركي و ... استفاده كنند.

وي به مزيت استقرار در پارك علم و فناوري اشاره كرد و گفت: يك فضاي كاري در اختيار افراد و موسسه‌هايي كه داراي شرايط باشند قرار مي‌گيرد كه مي‌توانند در آن مستقر شده و ايده و طرح‌هاي خود را پرورش دهند تا اينكه به محصول برسند و محصول خود را وارد بازار كنند.

فرج‌شوشتري افزود: يكي از رسالت‌هاي مركز رشد حمايت از ايده براي تبديل به پديده و بحث تجاري‌سازي ايده‌ها، طرح‌ها و محصولات دانش‌بنيان است.

وي با اشاره به برنامه‌هاي آينده مركز رشد گفت: پيش‌بيني شده است كه تا پنج سال آينده در مجموع 110 هسته و واحد فناور در اين مركز پذيرش شوند و مورد حمايت قرار گيرند.

مدير مركز رشد واحدهاي فناور پارك علم و فناوري قم با بيان اينكه اين مركز علاوه بر حمايت‌هاي معنوي نيازمند حمايت‌هاي مادي هم هست، گفت: هسته‌ها و واحدهاي فناوري كه در دوره رشد مقدماتي قرار مي‌گيرند از يك سري تسهيلات مالي كم‌بهره برخوردار مي‌شوند و يا اينكه از طرف مركز رشد به بانك‌ها و موسسه‌هاي مالي معرفي مي‌شوند.

وي با اشاره به استقرار شركت‌هاي آزمايشگاهي و كارگاهي در پارك علم و فناوري گفت: افراد و شركت‌هايي كه وارد مركز رشد مي‌شوند مي‌توانند از خدمات آزمايشگاهي و كارگاهي اين شركت‌ها استفاده كنند.

فرج‌شوشتري افزود: پارك علم و فناوري و مركز رشد تفاهم‌نامه‌‌اي با ساير ارگان‌ها و سازمان‌ها دارد كه طي آن هسته‌ها و واحدهاي عضو مركز مي‌توانند از خدمات ساير ارگان‌ها و سازمان‌ها استفاده كنند.

وي با بيان شرايط پذيرش در مركز رشد گفت: متقاضيان در دوره رشد مقدماتي بايد داراي ايده نوآورانه، امكان پذيرش ايده از لحاظ فني و امكان تجاري‌سازي ايده باشند.

مدير مركز رشد واحدهاي فناور پارك علم و فناوري قم با اشاره به برنامه‌هاي مركز رشد گفت: توسعه زير ساخت‌هاي مركز رشد، فراخوان و دعوت از متقاضيان و برقراري و توسعه ارتباط با نهادهاي دولتي و سازمان‌هاي خصوصي از برنامه‌هاي مركز رشد در آينده است.

فرج‌شوشتري خاطرنشان كرد: اين مركز با هدف حمايت از ايده‌ها و طرح‌ها و محصولات (كالا و خدمات) نوآورانه و داراي جنبه تجاري‌سازي راه‌اندازي شده است و بيشتر در سه زمينه اصلي اشاره شده فعاليت مي‌كند.

انتهاي پيام/2258/م40

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن