تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درهاى آسمان در اولين شب ماه رمضان گشوده مى‏شود و تا آخرين شب آن بسته نخواهد شد. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802400923




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مديران و روساي ادارات كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان‌ها با امام جمعه اصفهان ديدار كردند؛ طباطبايي نژاد: از هر فرصتي براي مطالعه و افزايش علم استفاده كنيد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: مديران و روساي ادارات كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان‌ها با امام جمعه اصفهان ديدار كردند؛ طباطبايي نژاد: از هر فرصتي براي مطالعه و افزايش علم استفاده كنيد
ارزش و عظمت كتاب و كتابخواني چيزي نيست كه بخواهيم استدلال كنيم و امري واضح و روشن است. مديران و روساي ادارات كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان‌ها با امام جمعه اصفهان ديدار كردند؛ طباطبايي نژاد: از هر فرصتي براي مطالعه و افزايش علم استفاده كنيد
ايلنا: مديران و كار‌شناسان ستادي و روساي ادارات كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان‌ها با نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه شهر اصفهان ديدار كردند.
به گزارش ايلنا، امام جمعه اصفهان در اين ديدار گفت: ارزش و عظمت كتاب و كتابخواني چيزي نيست كه بخواهيم استدلال كنيم و امري واضح و روشن است.
آيت ا... سيد يوسف طباطبايي‌نژاد يكي از مهم‌ترين علل خاتميت پيامبر اسلام را كتاب و كتابت عنوان نمود و افزود: بدليل اينكه بشر در زمان پيامبر رشد پيدا كرده بود، قرآن به عنوان نقشه راه در اختيار انسان‌ها قرار گرفت و اگر قران زود‌تر نازل مي‌شد بدليل اينكه نوشتار نبود قطعا از بين مي‌رفت.
امام جمعه اصفهان با بيان اينكه اولين آياتي كه بر پيامبر نازل شد، قلم و كتاب است گفت: حضرت علي (ع) مي‌فرمايند هر علمي كه بر روي كاغذ نيايد ضايع مي‌شود.
وي در اين ديدار به كتابداران توصيه كرد از هر فرصتي براي مطالعه و بالا بردن دانش خود استفاده كنند و اينطور نباشد كه فقط به مراجعين و اعضاي كتابخانه ارائه خدمت كنند و خود از اين نعمت بي‌بهره باشند.
وي خاطرنشان كرد: مطالعه بايد با هدف و برنامه باشد و كتاب‌هايي مطالعه شود كه داراي اطلاعات مفيد فرهنگي، ديني، سياسي، اجتماعي و علمي است تا بتوان از طريق مطالعه آن‌ها خدمتي به خود، خانواده و جامعه خود بنماييم.
رييس شوراي فرهنگ عمومي استان در خصوص ارائه كتاب‌هاي مفيد با جامعه تاكيد كرد و تصريح كرد: مراقب كتاب‌هاي ضاله باشيد زيرا كتاب ضاله مانند غذاي مسموم است و موجب گمراهي افراد مي‌شود.
وي در پايان ابراز اميدواري كرد همه كتاب بخوانند و ديگران را نيز به كتابخواني تشويق كنند.

مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان اصفهان نيز در اين ديدار با تشكر از حمايت‌هاي خالصانه نماينده ولي فقيه در استان از حوزه كتاب و كتابخواني به ارائه گزارش رشد شاخص‌ها طي چهار سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: در سال ۸۸، تعداد كتابخانه‌هاي استان باب بود كه ۲۰ باب توسط خيرين و ۱۳۳ باب توسط دولت اداره مي‌شد و اكنون با رشد ۷۵ درصدي تعداد كتابخانه‌ها به ۲۶۹ باب رسيده كه ۱۰۹ باب آن توسط خيرين اداره مي‌شود.

غلامرضا ياوري از رشد ۱۲۲ درصدي كتابخانه‌هاي روستايي گفت و افزود: تعداد كتابخانه‌هاي روستايي از ۲۲ باب به ۴۹ باب رسيده است.

وي به افزايش زيربناي كتابخانه‌هاي عمومي اشاره نمود و گفت: در حال حاضر كتاب‌هاي موجود در استان از ۱ميليون و ۳۰۰هزار جلد به ۲ميليون و ۷۵۰ هزار جلد رسيده كه از اين تعداد ۲۴۰هزار جلد توسط مردم و خيرين به كتابخانه‌ها اهداءو بيش از ۱۰ ميليارد تومان از اعتبارات دولتي در اين بخش هزينه شده است.

ياوري از رشد ۲۸۰ درصدي اعضاي كتابخانه‌هاي عمومي خبر داد و افزود: اعضاي كتابخانه‌هاي عمومي از ۷۰ هزار نفر در سال ۸۸ به ۲۰۰ هزار نفر رسيده است.

وي به كسب رتبه اول بيشترين تعداد كتابخانه عمومي و نسخه كتاب در سطح كشور اشاره كرد و گفت: استان اصفهان رتبه دوم در تعداد صندلي مطالعه و حوزه فناوري اطلاعات در كشور را در اختيار دارد.

وي راه اندازي ۳۰ ايستگاه مطالعه در استان ديگر موردي بود كه ياوري به آن اشاره نمود و ادامه داد: تا كنون ۷۳۰ هزار جلد كتاب با اعتباري بالغ بر ۵/۱ ميليارد تومان ويژه ايستگاه‌هاي مطالعه به استان اصفهان تخصيص يافته است.

ياوري در پايان از افزايش پرسنل كتابخانه‌هاي عمومي استان از ۲۱۰ نفر به ۳۶۰ نفر نيز به عنوان ديگر دستاورد اين اداره كل در چهارسال گذشته اشاره كرد.

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن