تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):مؤمن، خاموشى اختيار مى‏كند تا سالم بماند و سخن مى‏گويد تا سودى ببرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801703059




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عضو انجمن صنفي گاوداران شيري استان تهران:آماده آزاد شدن قيمت شير هستيم/ قيمت مورد توافق 1350 تومان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: عضو انجمن صنفي گاوداران شيري استان تهران:آماده آزاد شدن قيمت شير هستيم/ قيمت مورد توافق 1350 تومان
عضو انجمن صنفي كافرمايي گاوداران شيري استان تهران گفت: اين آمادگي را داريم كه قيمت شير آزاد شود و ما نيز با قيمت 1350 تومان شير را عرضه كنيم و علوفه مورد نياز را هم با ارز آزاد خريداري كنيم.


به گزارش خبرگزاري فارس از قم، محمود تاجيك امروز در ديدار با رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: فشارها بر روي گاوداران شيري كشور از سال 89 بيشتر شده به طوري‌كه در سال‌هاي 90 و 91 قيمت تمام شده شير بر اساس آمار و اطلاعات موجود 840 تومان بود ولي دولت به اجبار قيمت آن را 630 تومان تعيين كرده بود.

وي افزود: پس از آن قيمت شير به 750 تومان تغيير يافت ولي باز هم از قيمت تمام شده كمتر بود و به همين دليل بسياري از دامداران مشمول جرايم تعزيراتي شدند.

عضو انجمن صنفي گاوداران شيري استان تهران با بيان اينكه در بهمن‌ماه 91 و بر اساس اعلام كارشناسان خبره، قيمت تمام شده شير 996 تومان تعيين شد گفت: با اين حال اين موضوع تا تيرماه همان سال اعلام نشد در حالي‌كه قيمت علوفه رو به افزايش بود.

وي ادامه داد: در نهايت و بر اساس گزارشي كه به دولت ارائه شد قيمت يك‌هزار و 100 تومان براي شير در نظر گرفته شد به شرطي كه علوفه با ارز مرجع در اختيار دامداران قرار بگيرد هرچند بسياري از آنها تا خرداد 92 علوفه را تحويل نگرفته بودند.

تاجيك با بيان اينكه دامداران مجبور بودند بر خلاف قيمت‌هاي تعيين شده نهاده‌هاي مورد نياز را بخرند عنوان داشت: جو 590 توماني با قيمت 900 تومان و ذرت 600 توماني با قيمت يك‌هزار 150 تومان خريداري شد.

عضو انجمن صنفي كارفرمايي گاوداران شيري استان تهران با اشاره به جلسه‌اي كه با كارگروه تنظيم بازار در دولت جديد برگزار شده است گفت: قرار شد علوفه در اختيار دامداران قرار گيرد و شير نيز با قيمت يك‌هزار و 458 تومان از آنها خريداري شود و در اين ميان 15 درصد سود دامداران بوده است ولي ما به سود 10 درصدي و قيمت خريد يك‌هزار و 350 توماني هم رضايت داديم و تفاهم كرديم.

وي اضافه كرد: تحليل ما اين است كه اگر دولت بخواهد تا پايان سال قيمت شير افزايش نيابد بايد يك‌هزار و 800 ميليارد تومان يارانه به عنوان مابه‌التفاوت علوفه پرداخت كند.

عضو انجمن صنفي كارفرمايي گاوداران شيري استان تهران اظهار داشت: دامداران به ادامه كار خود علاقه‌مند هستند و دوست دارند براي پيشرفت نظام كاري انجام دهند به همين دليل به كار خود ادامه مي‌دهند وگرنه ادامه فعاليت با اين شرايط سودي ندارد.

تاجيك با اشاره به روند افزايش بدهي‌هاي گاوداران شيري در سراسر كشور گفت: در نهايت مقرر شد دولت 600 ميليارد تومان يارانه در اين زمينه به وزارت جهاد كشاورزي پرداخت كند كه البته در نامه‌اي عنوان شد كه اين مبلغ به 450 ميليارد تومان كاهش يافته است هرچند در پيگيري‌هاي بعدي متوجه شديم معاونت راهبري رئيس جمهور از اين موضوع اطلاع ندارد.

عضو انجمن صنفي كارفرمايي گاوداران شيري استان تهران افزود: كارخانه‌هاي لبنيات شير يك‌هزار و 110 توماني را از دامداران دريافت مي‌كنند و سود زيادي مي‌برند درحاليكه دامداران متضرر مي‌شوند.

وي ادامه داد: 70 درصد هزينه‌ها در توليد شير مربوط به خريد علوفه است؛ اين آمادگي را داريم كه قيمت شير آزاد شود و ما نيز با قيمت يك‌هزار و 350 تومان شير را عرضه كنيم و علوفه مورد نياز را هم با ارز آزاد خريداري كنيم.

انتهاي پيام/78004/ط40

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن