تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818796500




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه بابل:مسائل آموزشي بايد پژوهش‌محور باشد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: امام جمعه بابل:مسائل آموزشي بايد پژوهش‌محور باشد
امام جمعه بابل گفت: براي ايجاد انگيزه، پژوهش و تحقيق در بين دانش‌آموز بايد مسائل آموزشي ما پژوهش‌محور باشد، آموزش بدون پژوهش جفاي بزرگ در حق متعلم است.


به گزارش خبرگزاري فارس از بابل، حجت‌الاسلام حسن روحاني ظهر امروز در همايش پژوهش‌انگيزي و تجليل از پژوهش‌گران برتر شهرستان بابل اظهار داشت: مسئله پژوهش امري نيست كه ما در تقويم يا به عنوان تعارف به آن بپردازيم بلكه از حياتي‌ترين اموري است كه در قرآن بسيار به آن تاكيد شده است.

وي با اشاره به اينكه آنچه امروز از آن بهره‌منديم زائده تحقيق و پژوهشي است كه مومنان در طول تاريخ آن را براي ما گردآوري كردند بيان داشت: هيچ مكتب و مسلكي چون اسلام به امر پژوهش و تحقيق بها نداده و به آن دعوت نكرده است.

امام جمعه بابل به اهميت پژوهش در آيات قرآن اشاره و اذعان داشت: خداوند در قرآن درباره دوري از ظن و گمان مي‌فرمايد براي دست‌يابي به حق نبايد به ظن و گمان و تخمين روي آوريد و بدون تحقيق و پژوهش اموري را در جامعه به صرف اينكه از اجداد شما به ارث رسيده پيروي كنيد.

وي افزود: تاكيد اسلام و قرآن بر اين است كه هرگز آگاهي، عادت، امور معمول و فرهنگ جامعه خود را بر اساس تقليد از گذشتگان بدون تحقيق اجرايي نكنيد و تا به موضوعي علم بيافتيد ورود نيابيد.

اين مسئول خاطرنشان كرد: تاثير اين آيات بود كه در دل مسلمان سبب ايجاد تلاش‌هاي گسترده در زمنيه‌هاي مختلف پژوهش و تحقيق شد و اين از افتخارات دين و مكتب ماست.

امام جمعه بابل با اشاره به اينكه بزر‌گ‌ترين خدمتي كه يك معلم مي‌تواند نسبت به متعلم خود داشته باشد اين است كه به محفوظات خود اكتفا نكند اذعان داشت: معلم نبايد به محفوظات خود اكتفا كند بلكه بايد علاوه بر كتابي كه بايد بياموزد، چند كتاب موازي متناسب منتشر شده را نيز مطالعه كند.

اين مسئول تصريح كرد: اين خيانت است كه معلمي بدون مطالعه وارد كلاس درس شود، معلم بايد بهترين روش انتقال معلومات را به دانش‌آموز بياموزد.

روحاني متذكر شد: مطالعه كتاب‌هاي موازي نه تنها به علم معلم مي‌افزايد بلكه بهترين روشي است كه با آن مي‌تواند روح تحقيق را در دانش‌آموز خود بپروراند، اين هنر يك معلم نيست تنها كتاب درسي را آموزش دهد بلكه بايد جستجو كند راهكاري بيابد كه بتواند شاگرد را براي امر تحقيق و پژوهش به تحرك وا دارد.

وي اظهار داشت: براي ايجاد انگيزه، پژوهش و تحقيق در دانش‌آموز بايد مسائل آموزشي ما پژوهش محور باشد، آموزش بدون پژوهش جفاي بزرگ در حق متعلم است.

انتهاي پيام/86009/ح30

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن