تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بر خداوند است كه هيچ گرفتارى به زيارت من نيايد مگر آن كه او را شادمان بازگردانم و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815498653




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اسنودن، استخواني لاي زخم آمريكا


واضح آرشیو وب فارسی:آفتانا: اسنودن، استخواني لاي زخم آمريكا
مقامات دولت آمريكا به اين نتيجه رسيده‌اند كه شايد هرگز نتوانند ابعاد دقيق اطلاعاتي كه توسط كارمند سابق آژانس امنيت ملي اين كشور افشا شده‌است را درك كنند زيرا محققان و كاراگاهان دولت آمريكا هنوز در ميان وسعت اين اطلاعات سردرگمند.


مقامات دولت آمريكا به اين نتيجه رسيده‌اند كه شايد هرگز نتوانند ابعاد دقيق اطلاعاتي كه توسط كارمند سابق آژانس امنيت ملي اين كشور افشا شده‌است را درك كنند زيرا محققان و كاراگاهان دولت آمريكا هنوز در ميان وسعت اين اطلاعات سردرگمند.

به گزارش افتانا (پايگاه خبري امنيت فناوري اطلاعات)، مقامات ارشد دولت آمريكا به نيويورك‌تايمز اعلام كرده‌اند كاراگاهان دولتي درباره ابعاد و گستردگي اطلاعاتي كه اسنودن جمع‌آوري كرده‌است به اطمينان نرسيده‌اند، زيرا مجتمع اطلاعاتي هاوايي كه اسنودن در آن مشغول به كار بود و اطلاعات را از آنجا جمع‌آوري كرده‌است، از نرم‌افزار‌هاي كه ديگر مراكز آژانس امنيت ملي به آنها مجهز هستند برخوردار نبوده‌است. چنين نرم‌افزار‌هايي مي‌توانند هرنوع رفتار غيرعادي را در ميان ۳۵ هزار كارمند آژانس امنيت ملي رديابي كنند.

به گفته يكي از مقامات آمريكايي،‌محققان صدها ساعت را براي بازسازي تمامي اطلاعاتي كه اسنودن جمع‌آوري كرده زمان صرف كردند اما هنوز دقيقا نمي‌دانند وي چه اطلاعاتي را به همراه خود برده‌است.

مقامات دولت آمريكا جزئياتي از نحوه دسترسي اسنودن به اطلاعات بدون اينكه ردپايي از خود به جا بگذارد را آشكار كرده‌اند، از جمله اينكه وي مي‌توانسته فايروال‌هايي را كه با هدف ممانعت از كارمندان براي دسترسي به بخش‌هايي از سيستم آژانس امنيت ملي وجود داشتند را هك كند. مقامات دولت همچنين معتقدند اسنودن تنها بوده و دستياري نداشته‌ و به خوبي از عدم وجود نرم‌افزار كنترلي در مركز اطلاعاتي هاوايي آگاهي داشته‌است.

روز جمعه كميته مشاوري كه وظيفه ارزيابي عملكرد NSA را به عهده داشت گزارشي را تسليم اوباما كرد كه محتواي اين گزارش ماه آينده منتشر خواهد شد.

ادوارد اسنودن كه درحال حاضر براي يك سال تحت پوشش پناهندگي سياسي در روسيه به سر خواهد برد، گفته كه تمامي اسناد را به گروهي از خبرنگاران داده‌است و آنها نيز اين اسناد را با روزنامه‌ها و رسانه‌هاي مختلفي از جمله گاردين به اشتراك گذاشته‌اند. اسنودن مي‌گويد كه هيچ نسخه‌اي از اين مدارك را نگه نداشته‌است،‌اما ريك لجت رئيس كميته مشاور رياست‌جمهوري معتقد است اسنودن هنوز به اين مداركي كه هنوز افشا نشده‌اند، دسترسي دارد.

لجت وعده داده درصورتي كه اسنودن اين اسناد را در اختيار آنها قرار دهد،‌ مورد عفو قرار خواهد گرفت. وي معتقد است اطمينان از امنيت و پنهان باقي ماندن اين اسناد به اندازه‌اي ارزش دارند كه چنين بهايي در قبال آن پرداخت شود.

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتانا]
[مشاهده در: www.aftana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن