تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بركت در مال كسى است كه زكات بپردازد، به مؤمنان مدد و يارى رساند و به خويشاوندان كمك نما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803490374




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به ميزباني دانشگاه پيام نور لرستان كميته فرهنگي پيشگيري از اعتياد استان لرستان برگزار شد خبرگزاري موج -


واضح آرشیو وب فارسی:موج: به ميزباني دانشگاه پيام نور لرستان كميته فرهنگي پيشگيري از اعتياد استان لرستان برگزار شد خبرگزاري موج -


۲۴ آذر ۱۳۹۲ (۱۳:۴۲ب.ظ)

به ميزباني دانشگاه پيام نور لرستان

كميته فرهنگي پيشگيري از اعتياد استان لرستان برگزار شد
خبرگزاري موج - كميته فرهنگي پيشگيري از اعتياد استان لرستان ، با حضور رئيس دبيرخانه شوراي هماهنگي مبارزه با موادمخدر استان ومدير كل بهزيستي استا ن لرستان و همچنين نمايندگان دانشگاهها ، سازمان ها و ادارات كل استان به ميزباني دانشگاه پيام نور لرستان تشكيل شد.

به گزارش خبرگزاري موج از خرم آباد، رئيس دانشگاه پيام نور لرستان ضمن عرض خير مقدم به مدعوين ، برگزاري چنين كميته هايي را مهم ارزيابي كرده و تصريح كرد : مصوبات جلسات نبايد در حد مصوبه و دستورالعمل باقي بماند بلكه بايد به مرحله عمل و اجرا درآيد.
دكتر محمد رضا جعفري در ادامه اظهار داشت : جايگاه خانواده در اجتماعات بشري و تحولات اجتماعي بسيار مهم و تأثيرگذار است و بايد به اين نكته توجه كرد كه با پوشش خانواده‌ها در برنامه‌هاي پيشگيري از اعتياد، گام‌هاي مؤثر مي‌توان برداشت.
وي براي بهبود حوزه پيشگيري پيشنهاد كرد با همكاري و مداخلات دانشگاه ها و گروه هاي علمي و صاحب نظران متخصص اين حوزه، يك اتاق فكر تشكيل دهند و همچنين بانك اطلاعاتي ايجاد شود تا آمار و ارقام صحيحي از تعداد متخصصان،جامعه هدف و.... به دست بيايد.
رييس دبيرخانه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان لرستان : نيز در ادامه ضمن گزارشي از وضعيت اعتياد استان به اعضاي كميته گفت: استان لرستان جزء استان‌هاي اول مصرف‌كننده مواد مخدر است و در اين حيث در وضعيت قرمز وجود دارد كه با توجه به اين موضوع بايد همت و مسئوليت را در اين حوزه بيشتر كرد.
فراشي خاطر نشان كرد: اعتياد دارويي در استان ما به شدت شيوع پيدا كرده كه مي‌طلبد برنامه‌هاي كميته پيشگيري را به سمت آموزش و آگاهي‌ها در مورد اعتياد دارويي برده شود.
فراشي با اشاره به پايين آمدن زمان دسترسي به مواد مخدر در استان تصريح كرد: چرخه توليد، توزيع و مصرف مواد در استان لرستان بسيار پايين آمده و اين بدين معناست كه بايد با اطلاع‌رساني و پيشگيري به مقابله و درمان اعتياد بپردازيم.
وي تأكيد كرد: اكثر كودكان معتاد ماحصل زندگي پس از طلاق والدين آنهاست كه عدم مهارت‌هاي درست زندگي كردن و فرزندپروري به اين مسئله دامن مي‌زند و كميته فرهنگي و پيشگيري از اعتياد استان ضمن برنامه‌هاي فرهنگي و آموزشي در مناطق آلوده بايد به اين مهم توجه ويژه داشته باشد.
وي هدف برگزاري اين جلسات گفت: هدف اين جلسات درمان معتادين و... نيست بلكه بحث ها و اقدامات در حوزه پيشگيري از مهترين اهداف اين كميته است.
شرفي خطاب به مديران دستگاه‌هاي عضو شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر گفت: براي سال 92 بايد برنامه‌ها در راستاي سياست‌هاي ابلاغي يازده‌گانه مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) تدوين و عملياتي شوند.
همچنين مديركل بهزيستي استان لرستان در اين جلسه گفت: راه‌هاي مقابله‌اي با اعتياد سال‌هاست كه جواب‌دهنده مبارزه با مواد مخدر و اعتياد نيست و ثابت شده كه بايد ظرفيت‌ها را به سمت پيشگيري ببريم.
وي بيان داشت: آسيب‌هاي اجتماعي و در رأس آن اعتياد در عصر ما به يك چالش تبديل شده است كه حل آن بايد از طريق برنامه‌هاي مدون و هدف دار صورت بگيرد و مي‌طلبد كه دستگاه‌ها برنامه‌هاي پيشگيري از اين آسيب‌ها را به كميته فرهنگي و پيشگيري ارائه دهند تا مسير مبارزه با آن هموارتر شود.
عمودي‌زاده در ادامه، آگاهي، آموزش و مشاوره را سه اصول مهم پيشگيري تلقي كرد و بيان داشت: آموزش، اطلاع‌رساني و مشاوره به جامعه هدف بايد در برنامه‌هاي اين كميته قرار داده شوند، صدا و سيماي استان نيز مي‌تواند كمك شاياني به تحقق اين برنامه‌ها داشته باشد و با به تصوير كشيدن سبك‌هاي مطلوب زندگي و آموزش دادن آن به خانواده‌ها جامعه را در برابر ناهنجارها آگاه كند

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن