تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند براى خانواده اى خير بخواهد آنان را در دين دانا مى كند، كوچك ترها بزرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819021253




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شعار هفته پژوهش، پژوهش و فناوري كليد توسعه پايدار است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: شعار هفته پژوهش، پژوهش و فناوري كليد توسعه پايدار است
اهواز - خبرگزاري مهر: رئيس دانشگاه شهيد چمران اهواز گفت: شعار در نظر گرفته شده براي هفته پژوهش امسال پژوهش و فناوري كليد توسعه پايدار است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن مروتي در آيين بزرگداشت پژوهشگران برتر استان خوزستان كه صبح امروز در دانشگاه شهيد چمران اهواز برگزار شد، عنوان كرد: شعار هفته پژوهش امسال پژوهش و فناوري كليد توسعه پايدار است و اعتقاد من بر اين است كه نه تنها در هفته پژوهش بلكه در همه روزها و ساعت هاي سال تحقيق و پژوهش در كشور در حال انجام است.

وي افزود: در برنامه چهارم سند چشم انداز كشور كه يك سند راهبردي محسوب مي شود به توسعه دانايي محور توجه ويژه اي شده است.

مروتي با اشاره بر دولتي بودن اقتصاد كشور اظهار كرد: در خيلي از موارد ميزان توليد ناخالص ملي قابل اندازه گيري و سنجش نيست اما مواردي كه توان اندازه گيري آن ها وجود دارد نشان از اين دارد كه 50 درصد از اين ميزان به بخش خدمات، 10 درصد به بخش كشاورزي، 20 درصد به بخش فناوري نفت و گاز و 20 درصد در بخش صنعت به كار مي رود.

رئيس دانشگاه شهيد چمران اهواز تصريح كرد: بيشتر كشور هاي پيشرفته و توسعه يافته در دنيا بيش از 40 تا50 درصد از توليد ناخالص ملي خود را در بخش صنعت هزينه مي كنند.

وي با بيان اينكه، تنها در دوصد از محصولات صادراتي كشور توليد با فناوري بالا هستند، ادامه داد: اما در ساير كشورها مانند مصر اين رقم با هفت درصد و در مالزي نيز به 65 درصد مي رسد.

مروتي با اشاره بر اينكه، 15 درصد كل توليد ناخالص ملي در بخش خصوصي رقم مي خورد، اظهار كرد: در بخش دولتي رقابت بين شركت ها وجود ندارد به همين دليل تلاشي هم براي بهبود و پيشرفت در كار صورت نمي گيرد اما به دليل اينكه بخش خصوصي نياز به بازاريابي و فروش دارد در همين راستا رقابت نيز صورت مي گيرد.

رييس دانشگاه شهيد چمران اهواز عنوان كرد: رقابت و كشش در بازار بسيار بيشتر از كنجكاوي دانشمندان منجر به توليد نو آوري مي شود به همين دليل اگر كارخانه جات مختلف بيش از پنج درصد گردش مالي خود را به سمت فعاليت پژوهشي سوق بدهند موفق تر خواهند بود.

وي با اشاره بر اينكه، در سال هاي اخير بالغ بر 20 درصد بودجه دانشگاه شهيد چمران صرف كارهاي پژوهشي شده است گفت: تبديل علم به فناوري گام بعدي دانشگاه شهيد چمران خواهد بود.

كد خبر: 2195931

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۴ - ۱۳:۳۸

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن