تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم، بيشتر از آن‏كه با عمر خود زندگى كنند، با احسان و نيكوكارى خود زندگى مى‏كنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816413998




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كرسنت ؛آزمون سخت سه قوه


واضح آرشیو وب فارسی:فردا نیوز: "كرسنت" ؛آزمون سخت سه قوه
امروز آخرين فرصت ايران براي شكايت مجدد از پرونده فساد كرسنت در ديوان بين المللي لاهه است.
تسنيم: با گذشت 12 سال از انعقاد قرارداد كرسنت توس، بررسي پرونده فساد اين قرارداد ننگين در ديوان لاهه، وارد مراحل جديد شده است.

ديوان بين‌المللي لاهه با احضار برخي از مطلعان و متهمان، درصدد داوري اين پرونده است. البته وجود فساد در اين قرارداد براي بخش داوري ديوان لاهه به اثبات رسيده اما هنوز داوري نهايي انجام نگرفته است.

بر اساس پيگيري‌هاي خبرنگار ما، پرونده فساد بزرگ كرسنت با احضار عباس پزدان‌پناه يزدي، تاجر ايراني‌تبار تبعه انگلستان كه ردپاي مشكوك او براي دلالي كمپاني‌هاي غربي در برخي پروژه هاي داخل كشور، ديده مي‌شود، وارد مرحله جديدي شده است.

اين فرد كه از نزديكان مهدي هاشمي رفسنجاني است، در تاريخ 25 ماه مي سال ميلادي جاري (4 خرداد 92)، به ديوان لاهه احضار شد. اما نامبرده به بهانه‌هايي واهي از جمله نداشتن امنيت جاني از حضور در جلسه داوري خودداري كرد و با موافقت قاضي پرونده، به صورت ويدئو كنفرانس، اظهارات خود را از شهر دوبي تقديم دادگاه كرد.

وي در ابتدا به جانبداري از حميد جعفر (رئيس شركت كرسنت) پرداخته و طرف ايراني را مقصر ماجرا معرفي مي‌كند. اما پس از پرسش‌هاي وكيل پرونده و مشخص شدن تناقض‌گويي‌هاي يزدان‌پناه يزدي، وي با اعلام اينكه ديگر وقت حضور در دادگاه را ندارد، وعده مي كند تا در جلسه فرداي دادگاه ادامه اظهاراتش را بيان نمايد. ادعاي كه هيچگاه به دليل ناپديد شدن وي صورت نمي گيرد!

پس از گذشت يك هفته از ناپديد شدن يزدان پناه در دوبي، پليس امارات لباس خوني و ماشين وي را در يكي از خيابان‌هاي شهر الفجيره، پيدا كرده اما چندي بعد اعلام مي كند، هيچ سند معتبري مبني بر كشته شدن يزدان‌پناه يزداني وجود ندارد. البته همسر يزدان پناه نيز بعدا در فيس بوك خود از زنده بودن يزدان پناه خبر مي دهد.

**اسناد محرمانه وزارت نفت در كامپيوتر شخصي يزدان‌پناه!

يكي ديگر از مواردي كه عباس يزدان‌پناه يزدي را به عنوان جعبه سياه پرونده كرسنت و مافياي فاسد وزارت نفت در دوران اصلاحات معرفي مي‌كند، كشف اسناد محرمانه نظام از كامپيوتر شخصي وي در لندن است!

با تلاش پليس ضدفساد انگلستان (SFO)، از رايانه همكلاسي سابق مهدي هاشمي رفسنجاني در لندن، مقادير زيادي از اسناد ويژه وزارت نفت كشف و استخراج شد كه پس از درخواست سازمان بازرسي كل كشور، تحويل مقامات ايراني شده است.

البته با شناسايي تكيه‌گاه و پشتوانه اصلي يزدان‌پناه يزدي، به راحتي معلوم است چگونه و از كانال چه فردي، اين اطلاعات به كلي محرمانه وزارت نفت، در اختيار وي قرار مي‌گرفته است!

نقش يزدان‌پناه در پرونده استات اويل

نام «يزدان‌پناه‌يزدي» در پرونده شركت نفت و گاز نروژي «استات اويل» نيز به علت دريافت و پرداخت رشوه‌هاي كلان مطرح شده است. وي از چندي پيش نيز به دليل اختلافات دو كمپاني غربي، در خارج از كشور تحت پيگرد قضايي نيز قرار دارد.

**كرسنت، آزمون سخت سه قوه

از ظاهر قضيه آن‌چه مسلم است اين است كه دستگاه اطلاعاتي كشور، مجلس شوراي اسلامي، قوه قضائيه و ساير نهادهاي درگير اين پرونده، به خوبي به ابعاد فساد بزرگ قرارداد كرسنت پي برده‌اند؛ فسادي كه چيزي نزديك به 8 تا 10 ميليارد دلار تخمين زده مي‌شود.

پرونده كرسنت، آزمون بزرگي براي قوه قضائيه، دولت ، مجلس شوراي اسلامي و شوراي عالي امنيت ملي است.

بر همين اساس، انتظار مي‌رود همانگونه كه مه‌آفريد خسروي‌ها محاكمه شدند، شاهد محاكمه مقصران اصلي پرونده كرسنت باشيم؛ پرونده‌اي كه نام چهره‌هاي ذي نفوذ زيادي در آن ديده مي‌شود.

امروز 24 آذر ماه آخرين فرصت ايران براي شكايت مجدد از پرونده فساد كرسنت در ديوان بين المللي لاهه است. در دو جلسه داوري گذشته در لاهه، حقانيت ايران به اثبات رسيده اما به دليل تغييرات در شركت نفت ايران، اين ديوان اعلام نموده است كه شركت نفت ايران بايد بر شكايت قبلي خود تاكيد كند تا روال دادرسي ادامه يابد.

وجود نام برخي مقامات ايراني در اين پرونده كه در دادگاه خارجي هم به اثبات رسيده تا كنون مانع از اين امر شده است، موضوعي كه مي تواند بين 8 تا 35 ميليارد دلار زيان به كشور تحميل نمايد.

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فردا نیوز]
[مشاهده در: www.fardanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن