تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداشناس ترين مردم پر درخواست ترين آنها از خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803114279




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احتمال افزايش سه ماهه مدت خدمت سربازي


واضح آرشیو وب فارسی:الف: احتمال افزايش سه ماهه مدت خدمت سربازي
جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح با اعلام اينكه تامين سربازان مورد نياز نيروهاي مسلح با مشكل مواجه شده است گفت: اين احتمال وجود دارد كه در سال ۹۳ تمام يا بخشي از كسر خدمت ها برداشته شود و مدت خدمت سربازي به ۲۴ ماه برسد.

سردار موسي كمالي در نشست خبري با خبرنگاران كه پيش از ظهر يكشنبه ۲۴ آذر برگزار شد درباره آخرين مقررات مربوط به خدمت سربازي اعلام كرد: آخرين قانون خدمت وظيفه عمومي در تاريخ ۲۲ آبان ماه سال ۹۰ به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيده است و تا كنون سه آيين نامه آن تحت ۷ عنوان آيين نامه اجرايي قانون خدمت وظيفه عمومي، آيي نامه اجرايي معافيت كفالت، ايثارگران و امدادجويان و آيين نامه معافيت تحصيلي تصويب و ابلاغ شده است و دو آيين نامه با عنوان معاينه و معافيت پزشكي و بيمه خدمات درماني كاركنان وظيفه در كميسيون مربوط در دولت در دست بررسي است، پيش بيني مي شود حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد معافيتهاي پزشكي كاهش پيدا كند و بقيه آيين نامه ها نيز به مرور تبيين و در سر مراحل تصويب قرار خواهد گرفت تا زمينه هاي اجراي كامل قانون خدمت وظيفه عمومي فراهم شود.

وي همچنين درباره مدت خدمت دوره ضرورت نيز گفت: بر اساس بند الف ماده ۴ قانون خدمت وظيفه عمومي مدت خدمت سربازي ۲۴ ماه است و در صورتي كه مشمول مازاد يا كمتر از تعداد مورد نياز باشد ستاد كل مي تواند آن را به كمتر يا بيشتر ۲۴ ماه تغيير دهد. در سالهاي گذشته با توجه به آمار مواليد و تامين نياز نيروهاي مسلح مدت خدمت بين ۱۴ تا ۱۸ ماه بوده است و اكنون به ازاي خدمت در مناطق عملياتي و امنيتي ۶ ماه، مناطق محروم و بد آب و هوا ۵ ماه و ساير مناطق نيروهاي مسلح ۳ ماه كسب خدمت بين ۱۸ تا ۲۱ ماه است.

وي ادامه داد: مواليد كشور سير نزولي دارد براي نمونه مواليد سال ۵۹ حدود ۲ ميليون و ۴۵۱ هزار نفر، سال ۶۰ حدود ۲ ميليون و ۴۱۹ هزار نفر، سال ۶۳ تعداد دو ميليون و ۶۸ هزار نفر، سال ۶۵ تعداد دو ميليون و ۲۵۶ هزار نفر، سال ۶۸ تعداد يك ميليون و ۷۸۹ هزار نفر، سال ۷۰ تعداد يك ميليون و ۵۹۲ هزار نفر، سال ۷۴ تعداد يك ميليون و ۳۰۵ هزار نفر، سال ۷۸ تعداد يك ميليون و ۱۷۴ هزار نفر و سال ۸۰ تعداد يك ميليون و ۱۰۰ هزار نفر بوده است. بنابراين با بررسي هاي به عمل آمده تامين سربازان مورد نياز نيروهاي مسلح با مشكل مواجه شده است. در نتيجه اين احتمال وجود دارد كه در سال ۹۳ تمام يا بخشي از كسر خدمت ها برداشته شده و خدمت به ۲۴ ماه برسد. بنابراين اين برداشتن كسر خدمت شامل كساني كه تا پايان سال ۹۲ وارد خدمت شده اند نمي شود.

سردار كمالي همچنين با بيان اينكه تقسيم مشمولان وظيفه در دو مرحله انجام مي شود گفت: در مرحله اول نيروي محل خدمت (ارتش، سپاه، نيروي انتظامي و ...) و محل آموزش آنان مشخص مي شود. در مرحله دوم همه سربازان بعد از آموزش به سراسر كشور تقسيم مي شوند.

وي ادامه داد: پادگانهاي آموزشي در بعضي از شهرها وجود دارند ولي اعزام مشمول به يك پادگان به منزله خدمت در آن شهر نيست. بعضاً جوانان وقتي به پادگان عجب شير يا بيرجند يا كرمان اختصاص مي يابند نگران مي شوند در حاليكه آنها بعد از آموزش تقسيم خواهند شد. همان طور كه وقتي كسي به پادگاني در تهران اعزام مي شود ممكن است پس از اتمام آموزش براي خدمت به شهرهاي ديگر واگذار شود.

جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح ادامه داد: ملاك تقسيم مشمولين نياز يگان هاي مختلف نيروهاي مسلح كه در شهرهاي مختلف استقرار دارند و همچنين وضعيت خود سرباز از قبيل تخصص، تاهل، تك فرزند ذكور، مشكلات خانوادگي و ... است و حداكثر تلاش مي شود سربازان در نزديك استان محل سكونت خود به كار گرفته شوند مگر اين كه نحوه استقرار نيروهاي مسلح چنين اجازه اي را ندهد.

جوانان بر اساس مقررات موجود تكليف سربازي خود را مشخص كنند

سردار كمالي به جوانان در خانواده ها تاكيد كرد كه بر اساس قوانين و مقررات موجود و خبرهايي كه از سوي ستاد كل و سازمان وظيفه عمومي اعلام مي شود در خصوص تعيين تكليف سربازي خود اقدام كنند و به خبرهايي كه بيشتر در حد نظريه و پيشنهاد است توجهي نكنند.

البته ستاد كل اين خبرها را نيز رصد خواهد كرد. به عنوان مثال كسي بدون اينكه از مسايل امنيتي و دفاعي كشور، مواليد، نياز نيروهاي مسلح، تهديدات، راهبرد دفاعي، وضعيت اقتصادي و واقعيات موجود اطلاعي داشته باشد اعلام كند خدمت بايد داوطلبانه يا حرفه اي شود اينها در عالم غيرواقعي شايد خوب است ولي وقتي بر اساس واقعيات موجود ملاحظه مي شود سربازان وظيفه با حداقل بودجه و اعتبارات در توليد امنيت نقش كليدي ايفا مي كنند و اگر قرار باشد اين نقش به كاركنان پيماني سپرده شود حداقل در بحث حقوق و مزايا اعتبار نيروهاي مسلح بايد بالغ بر ۱۰ برابر افزايش داشته باشد در حالي كه تامين اين اعتبار اكنون غيرممكن است.

وي گفت: حقوق سربازان حدود ۶۵ تا ۱۲۱ هزار تومان است و با حداقل حقوق پرسنل پيماني تفاوت اساسي دارند.

جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح درباره كاهش مدت خدمت سربازان متاهل نيز گفت: طرح كميسيون فرهنگي مجلس درباره كاهش مدت خدمت سربازي متاهلان در دست بررسي است در عين حال معتقديم كه مشكل تاخير ازدواج جوانان سربازي نيست چون نرخ رشد در دهه ۶۰ با ۲۷ ماه خدمت سربازي بوده است

كمالي ادامه داد: حدود ۷۰ درصد جوانان بين ۱۸ تا ۲۰ ساله هستند كه به خدمت سربازي مي روند و بين سنين ۲۱ تا ۲۲ ساله ترخيص مي شوند در حالي كه متوسط سن ازدواج بيشتر است.

پرونده خريد خدمت سربازي بسته شده است

وي همچنين در پاسخ به سوالي درباره خريد خدمت سربازي نيز گفت: به دليل تبعيض آميز بودن آن خريد سربازي به هيچوجه مورد نظر ستاد كل نيروهاي مسلح نيست و پرونده آن بسته شده است. همچنين درباره مشمولان خارج از كشور خريد خدمت وجود داشت كه آن هم از سال ۹۲ منتفي شد.

جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح با بيان اين كه استقبال جوانان به خدمت سربازي برخلاف تصور عامه بسيار خوب است گفت: ۸۰ تا ۸۵ درصد جوانان به موقع به سربازي مي آيند و تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد آنها مرتكب غيبت مي شوند، البته تعدادي از آنها كه اصلاً مراجعه نمي كند بسيار محدود است.

وي درباره سربازان فراري گفت: در مرحله اول اعلام كرديم سربازاني كه تا پايان سال ۸۶ فرار كرده اند مورد عفو قرار مي گيرند انتظار بود اين افراد مراجعه كند اما برخي از افراد اعلام حضور نكردند. مجوز دوباره اي گرفتيم و براي آن اعلام كرديم كه تا سوم خرداد ماه سال ۹۲ هر كسي كه مراجعه كند مشمول عفو خواهد شد و اگر كسي بعد از اين تاريخ مراجعه كند ابتدا بايد به وضعيت او رسيدگي شود و درباره به كارگيري او تصميم گيري شود.

سردار كمالي همچنين در مورد معافيت قانون سه برادري نيز گفت: از آنجا كه نيروي مازاد نداريم قانون سه برادري از سال ۹۰ لغو شده است.

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن