تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آفت دینداری حسد و خودبینی و فخر فروشی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820091332




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بيمارستان ميلاد در حال اجراي ۲۷ طرح پژوهشي آينده نگر


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: بيمارستان ميلاد در حال اجراي ۲۷ طرح پژوهشي آينده نگر
تا به حال ۱۰۲ طرح در كميته پژوهشي مركز پژوهش‌هاي بيمارستان ميلاد بررسي شده است كه ۵۵ طرح باليني و بقيه طرح‌ها مربوط به سيستم سلامت هستند. بيمارستان ميلاد در حال اجراي ۲۷ طرح پژوهشي آينده نگر


ايلنا:‌ رييس مركز پژوهش‌هاي بيمارستان ميلاد گفت:‌‌ همان گونه كه مقام معظم رهبري فرمودند بايد علم و پژوهش را به عنوان يك باور عمومي در بياوريم.

به گزارش ايلنا به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل بيمارستان تخصصصي و فوق تخصصي ميلاد، سيد حسين يحيي‌زاده جباري افزود: پيشرفت علمي بدون تحقيق امكان پذير نيست و تحقيق هم به معناي ضد تقليد كوركورانه است.

وي با بيان اينكه در اثر تحقيقات است كه علم توليد مي‌شود، اظهار داشت: تحقيق كردن در حقيقت مجاهدت مستمر علمي است.

وي با اشاره به تاكيد ائمه اطهار (ع) به موضوع تحقيق و مطالعه خاطر نشان كرد: حضرت امام صادق (ع) چه خوب مي‌فرمايند «مطالعه و تحقيقات بسياردر مسايل علمي عقل را شكفته و فكر را تقويت مي‌كند».

يحيي‌زاده با اشاره به تشكيل مركز پژوهش‌هاي بيمارستان ميلاد در اواخر سال ۹۰ و با تصويب هيات مديره وقت اظهار داشت: تا به حال ۱۰۲ طرح در كميته پژوهشي مركز پژوهش‌هاي بيمارستان ميلاد بررسي شده است كه ۵۵ طرح باليني و بقيه طرح‌ها مربوط به سيستم سلامت هستند.

رييس مركز پژوهش‌هاي بيمارستان ميلاد تصريح كرد: در حال حاضر بيمارستان ميلاد ۲۷ طرح پژوهشي آينده نگر در حال اجرا دارد كه با نظارت و راهنمايي مركز تحقيقات و پژوهش و حمايت‌هاي مسئولان بيمارستان انجام مي‌شود.

وي اظهار داشت: تا كنون ۹ مقاله در نشريات خارجي و داخلي چاپ شده و يا در مجامع علمي داخلي و بين المللي ارايه شده كه در تمام آن‌ها نام بيمارستان ميلاد به عنوان مركز توليد اين مقالات مطرح شده است.

يحيي‌زاده گفت: با توجه به حركت جامعه علوم پزشكي در دنيا به سمت انجام تشخيص و درمان مبتني بر شواهد Evidence Based Medicine)) انجام پژوهش در تمامي مراكز درماني امري لازم به نظر مي‌رسد.

وي افزود: علم حاصل تحقيقات و پژوهش است به همين دليل در مجامع علمي معتبر دنيا به خصوص مراكز پزشكي بخش تحقيقات به عنوان جزء جدايي ناپذير است و يكي از عوامل موفقيت علمي و حتي درماني در اين مراكز به شمار مي‌رود به طوري كه در حال حاضر مي‌توان گفت از بين مراكز معتبر تحقيقاتي پزشكي در دنيا تعداد قابل ملاحظه‌اي غير دانشگاهي و حتي خصوصي هستند و نمونه بارز اين مساله مايو كلينيك امريكاست.

رييس مركز پژوهش‌هاي بيمارستان ميلاد با تبريك هفته و روز پژوهش (۲۵ آذر) خاطر نشان كرد: بالندگي مركز تحقيقات و پژوهش بيمارستان مديون توجهات و حمايت‌هاي مسئولين بيمارستان است.

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن