تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803507510




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چطور از گوشي‌ موبايل در برابر سرما محافظت كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: چطور از گوشي‌ موبايل در برابر سرما محافظت كنيم


براساس گزارش CNN، اسمارت‌فون‌ها براي كار در شرايط جوي خشن و سرد ساخته نشده‌اند، اما راهكارهايي وجود دارند كه با به كار بستن آنها مي‌توان از اين تجهيزات ارزشمند و كاربردي در هر آب و هوايي محافظت كرده و آنها را مورد استفاده قرار داد.

راهكارهاي استفاده از صفحه لمسي در سرما

محافظت از دست‌ها در برابر سرماي زمستان از اهميت زيادي برخوردار است، اما در اغلب موارد،‌دستكش‌هايي كه در بازار وجود دارند مانع از آن مي‌شوند كه كاربر بتواند با اسمارت‌فون خود كار كند، زيرا پارچه دستكش‌ها لايه‌اي ظخيم از مواد عايق است كه مانع از درك لمس و ضربه‌هاي وارد شده سرانگشتان كاربر خواهد شد و نمايشگرهاي لمسي نيز براي فعال بودن به قابليت رسانا بدون بدن انسان وابسته هستند.

نخ رسانا

در اين شرايط استفاده از دستكش‌هاي ويژه‌اي كه سرانگشت‌هاي آن از پارچه رسانا ساخته شده‌است، مي‌تواند مشكل استفاده از صفحات لمسي را تا حدودي حل كند. حتي مي‌توان دستكش‌هاي قديمي را نيز با استفاده از نخ‌هاي رساناي ويژه‌اي به دستكش‌هايي ويژه كار با صفحات لمسي تبديل كرد. گزينه ديگر استفاده از قلم‌هاي الكترونيك است.

دامنه تحمل سرما

برخي از اسمارت‌فون‌ها براي مقاومت در برابر درجه حرارت‌هاي مختلف ساخته شده‌اند،‌براي مثال آي‌فون 5S در زماني كه خاموش باشد مي‌تواند درجه حرارت منفي چهار درجه فارنهايت تا 113 درجه فارنهايت را تحمل كند و وقتي اين گوشي روشن است دامنه تحمل حرارتي‌اش محدودتر مي‌شود. اپل 32 درجه فارنهايت را به عنوان پايين‌ترين حرارت عملياتي گوشي خود معرفي كرده‌است. برخي ديگر از گوشي‌ها از درجه حرارت عملياتي پايين‌تري برخوردارند و برخي از آنها حتي مي‌توانند در درجه حرارتي به پاييني منفي چهار درجه نيز كار كنند.

اسمارت‌فون

زماني كه باطري‌هاي ليتيومي در معرض هواي سرد قرار مي‌گيرند، عملكرد آنها دچار ضعف مي‌شود. در سرما، باطري يك گوشي نسبت به گوشي كه در دماي مناسب قرار دارد با سرعت بيشتري به پايان رسيده و ناگهان خاموش مي‌شود. اين مشكل موقتي است و زماني كه درجه حرارت گوشي به سطح عادي بازگردد، مشكل برطرف خواهد شد. از اين رو در چنين شرايطي نبايد گوشي را خاموش و روشن كرد و تنها بايد آن را به محيطي سربسته برده و انتظار كشيد تا حرارت آن به سطح عادي بازگردد. خاموش و روشن كردن گوشي در چنين شرايطي كه باطري از شدت سرما دچار نقص شده،‌تنها موجب آسيب ديدگي بيشتر گوشي شده و طول عمر باطري را كاهش خواهد داد.

در سرماي شديد، نمايشگر LCD گوشي‌ها نيز ممكن است با نقص مواجه شوند. همچنين اين امكان وجود دارد كه شيشه‌هاي به كار رفته در بدنه گوشي‌ها،‌به ويژه سطوح شيشه‌اي كه از پيش دچار ترك و شكاف‌هاي ريز شده‌اند، در اثر سرما شكسته شوند. گزارشهاي متعددي نشان داده‌اند كه شيشه‌هاي به كار رفته در بدنه گوشي‌هاي آي‌فون در سرماي منجمد كننده در دست كاربران خرد شده است. در كشور فنلاند كه بالاترين ميانگين حرارت هوا يك درجه سلسيوس است،‌آژانس دولتي مصرف‌كنندگان به شهروندان هشدار مي‌دهد كه ممكن است گوشي‌هاي آنها در آب‌و‌هواي سرد دچار اختلال شوند.

جلد اسمارت‌فون

مانع از انجماد اسمارت‌فون شويد

براي ممانعت از يخ‌زدگي اسمارت‌فون‌ها،‌ بايد از گذاشتن آنها برروي اجسام ساكن مانند خودرويي كه متوقف است خودداري كرد و تا حد امكان آنها را نزديك بدن نگه داشت تا دستگاه بتواند مقداري از حرارت بدن فرد را دريافت كند. درصورتي كه در شرايطي بايد گوشي را در مكاني به دور از بدن گذاشت،‌بهتر است گوشي خاموش باشد و يا در حالت غيرفعال قرار گيرد.

استفاده از كيف‌هاي مخصوص گوشي نيز مي‌تواند در محافظت از اسمارت‌فون‌ها در سرماي شديد موثر باشد. براي كاربراني كه در شرايط دمايي بسيار سرد حضور دارند نيز كيف‌هاي ويژه‌اي ساخته شده كه مي‌توانند دماي مورد نياز گوشي را تنظيم كرده و از منجمد شدن آن جلوگيري كنند. جلد‌هايي مانند محصولات شركتي به نام Salt كه مي‌گويد محصولاتش حرارت ايجاد شده از خود گوشي را به درون باز مي‌تاباند تا از آن در شرايط سرد جوي محافظت كند.

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن