تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803060110




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترميم اين سرشكستگي‌ها در تخصص عيسي مسيح(ع) نيست!/مجوز عجيب دولت براي فعاليت 2بازنشسته


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: ترميم اين سرشكستگي‌ها در تخصص عيسي مسيح(ع) نيست!/مجوز عجيب دولت براي فعاليت 2بازنشسته
همجنس‌باز بود قاچاقچي هم از آب درآمد!،پايان انتظار يزدي ها 9 ماه پس از وقوع سيل،انصراف اولياي‌ دم ستار بهشتي از پيگيري پرونده،كري:توافق صلح خاورميانه تا آوريل نهايي مي‌شود،عضو چهار شبكه اجتماعي شدم و ... ازجمله خبر ويژه برخي روزنامه هاي يكشنبه هستند كه ميتوانيد از اينجا بخوانيد.
*كيهان

ترميم اين سرشكستگي‌ها در تخصص عيسي مسيح(ع) نيست!

روزنامه زنجيره‌اي شرق ابراز اميدواري كرد حضرت مسيح بتواند بيانيه ژنو را در دقيقه 90 نجات دهد!اين روزنامه در مطلبي به قلم صادق زيباكلام بي‌آن كه به تحريم‌هاي اعمالي دولت آمريكا عليه 17 شركت اعتراض كند، به سياق شيوه منسوخ قبلي، دولت آمريكا را ميانه‌رو و كنگره را تندرو توصيف كرده و مدعي شد كه اين تندروهاي آمريكايي هستند كه در توافق ژنو اخلال مي‌كنند، زيبا كلام مي‌نويسد: خيلي‌ها باور نخواهند كرد، اما شايد وجود مقدس حضرت عيسي‌بن مريم(ع)، ژنو را در دقيقه 90 نجات دهد! ديروز، آخرين روز كاري كنگره و سنا در آمريكا بود. امروز و فردا كه تعطيلات آخر هفته است و از دوشنبه، تعطيلات كنگره به مناسبت كريسمس يا تولد حضرت عيسي مسيح(ع) آغاز مي‌شود. تندروهاي جمهوريخواه مجبورند يك ماهي- فعلاً توپخانه خود را در قالب افزايش تحريم‌هاي جديد عليه ايران متوقف كنند. ممكن است فرجي شود و ظرف اين يك ماه، پيشرفت‌هايي در زمينه توافق ژنو حاصل شود كه كار را براي تصويب تحريم‌هاي جديد، از جانب كنگره كلاً به عقب بيندازد.

وي با اشاره به تفوق كنگره مي‌نويسد: رويكرد كنگره و سنا نسبت به ايران به گونه‌اي است كه بعيد نيست تحريم‌هاي جديد با حمايت دوسوم نمايندگان همراه شود. با وجود آنكه برخي نمايندگان و سناتورهاي پرنفوذ دموكرات از توافق ژنو و تلاش‌هاي اوباما براي رسيدن به نوعي توافق و تفاهم با ايران حمايت مي‌كنند، اما حمايت از رئيس جمهور ايالات متحده در كنگره و سنا خيلي زياد نيست. در واقع از اين بابت، اوباما و رئيس جمهور خودمان آقاي روحاني، وضعيت مشابهي دارند. هر دو آنها با ديوار بلند تندروها مواجه هستند.نويسنده روزنامه شرق اضافه كرد: اگر فرصت تعطيلي تولد حضرت عيسي مسيح نتواند توافق «ژنو» را نجات دهد و بعد از تعطيلات، تندروهاي واشنگتن همچنان ماشين تحريم عليه ايران را به جلو ببرند در آن صورت و عملاً بايد توافق «ژنو» را ديگر فراموش كرد. توافق «ژنو» يك فرصت تاريخي پس از 35 سال براي ايران و غرب است كه بتوانند براي اولين بار در مسير تنش‌زدايي و وفاق حركت كنند... پس از آن،‌تندروها در ايران بدون ترديد، دست بالا را در عرصه سياست خارجي مجدداً پيدا خواهند كرد و به اصلاح‌طلبان و ميانه‌روها خواهند گفت: «حالا ديديد حق با ما بود؟»
برخلاف ادعاي نويسنده، دولت آمريكا در اعمال فشارها كم از كنگره و فشار لابي صهيونيستي ندارد و منتها كساني چون كري استدلال مي‌كنند كه 10 سال پيش نيز به هواي اينكه با تشديد فشارها مي‌توانيم امتياز بيشتري بگيريم، عملاً موجب شديم ايران 176 سانتريفيوژ را به 19 هزار سانتريفيوژ توسعه دهد و امروز از موضع قدرتمندتري پاي ميز مذاكره بنشيند.

تلاش ناشيانه براي تقسيم‌بندي غير واقعي تندرو و ميانه‌رو در حالي است كه طيف دموكرات كنگره نيز با جمهوري خواهان در زمينه تشديد فشار بر ايران همراه و هم نظر هستند.يادآور مي‌شود روزنامه شرق و كساني چون زيباكلام دو سه ماه پيش به هنگام سفر هيئت ايراني به نيويورك و پس از آن، از شكسته شدن تابوي مذاكره با آمريكا و ترك برداشتن ايدئولوژي انقلاب و لزوم حذف شعار مرگ بر آمريكا سخن مي‌گفتند اما به نظر مي‌رسد طبق معمول، مستكبران آمريكايي در دولت و كنگره اسباب سرشكستگي جريان وطني غرب زده را فراهم كردند و طبيعتاً حضرت عيسي(ع) متخصص ترميم چنين سرشكستگي‌هايي نيست.

واشنگتن پست: آمريكا براي خروج از مخمصه‌هاي بزرگ به ايران نياز دارد

يك روزنامه آمريكايي تأكيد كرد كاخ سفيد بايد باور كند كه ايران را از دست داده و اين كشور ديگر به دامن آمريكا باز نخواهد گشت.روزنامه واشنگتن پست با مرور سردرگمي‌هاي آمريكا در خاورميانه پس از يك دهه نظامي‌گري مي‌نويسد: احتمالاً واژگوني رژيم پهلوي شايد در سال 1979 بود كه جرقه نبرد آمريكا براي خاورميانه بزرگ را زد. سقوط شاه براي آمريكا هزينه داشت. شايد اين هزينه با از دست دادن چين، 30 سال قبل از آن برابري مي‌كرد. اما امروز آمريكا با ايراني مواجه است كه بايد واقعيت‌ها را در مورد آن درك كند. آمريكا بايد از دست دادن ايران را بپذيرد و بداند كه اين كشور ديگر هيچگاه در افق آمريكا قرار نمي‌گيرد. برخي نومحافظه‌كاران آمريكايي مي‌گويند تا زماني كه آمريكا، بغداد را دارد، چرا بايد به تهران برود. اما عراق اينك به باتلاقي براي آمريكا تبديل شده و شايد در ايران فرصت‌هايي براي خروج آمريكا از جنگ‌هاي طولاني در خاورميانه وجود داشته باشد.اين روزنامه با بيان اينكه نبايد موضع اسرائيل، سياست آمريكا را در قبال ايران تعيين كند، نوشت: خروج آمريكا از مصيبت‌ها و مخمصه‌هاي خاورميانه مي‌تواند از طريق ايران انجام شود. خاتمه دادن به جنگ براي خاورميانه بزرگتر به معني اين نيست كه مشكلات سياسي، اقتصادي و اجتماعي خاورميانه به يكباره از بين مي‌روند. آنها مشكلاتي نيستند كه آمريكا بايد آنها را حل كند.

آقاي سخنگو! دو صد گفته چون نيم كردار نيست

يك روزنامه حامي دولت از دولتمردان خواست در دادن وعده‌هاي اقتصادي به مردم جانب اعتدال را رعايت كنند و بيش از وعده و حرف، عمل كنند.روزنامه جمهوري اسلامي در سرمقاله خود نوشت: زياد حرف زدن، وعده‌هاي فراوان دادن و مردم را طلبكار كردن، يكي از آفت‌هاي دولت‌هاست كه اكثر دولتمردان به آن مبتلا هستند. اظهارات روزهاي اخير سخنگوي دولت يازدهم متأسفانه نشان داد كه اين دولت نيز به اين آفت مبتلاست. يكي از ويژگي‌هاي دولت «اعتدال» بايد اين باشد كه در وعده دادن‌ها نيز معتدل باشد، مسئولان دولتي كمتر حرف بزنند و بيشتر عمل كنند، تلاش آنها بر اين باشد كه مردم را با واقعيت‌ها آشنا و مأنوس كنند و طوري حرف نزنند كه مردم بي‌جهت احساس طلبكاري نمايند... افراد معتدل كساني هستند كه ابتدا عمل كنند و سپس از عملكردهاي خود خبر بدهند.

اين روزنامه مي‌نويسد: سخنگوي دولت، در هفته گذشته و قبل از آن، چند بار درباره سبدهاي كالا كه قرار است به اقشاري از مردم داده شود وعده‌هايي داد. آقاي رئيس‌جمهور نيز در گزارش راديو تلويزيوني 100 روزه خود درباره سبدهاي كالا سخن گفت. مردم در سال‌هاي اخير از زبان دولتمردان بارها اين عنوان زيبا و اميدواركننده را شنيده‌اند و از بس كه در اين زمينه تخلف ديده‌اند، در حال حاضر نسبت به چنين عنواني به نوعي «شرطي» هستند. به همين جهت، هرگاه عنوان «سبد كالا» به گوش‌ها مي‌خورد، حساسيت ايجاد مي‌شود. به همين دليل بهتر است دولتمردان كنوني سخني از «سبد كالا» نگويند و اگر به هر دليل ضرورت ايجاب مي‌‌كند در اين ‌باره سخن گفته شود فقط يك‌بار به آن اشاره كنند و بعد از آن، تا زماني كه به وعده خود عمل نكرده‌اند آن را تكرار نكنند و به اين حساسيت دامن نزنند. برخلاف اين نسخه واقع‌بينانه و مشفقانه، متأسفانه سخنگوي دولت در اظهارات روز چهارشنبه خود گفت در بهمن و اسفند امسال سبد كالايي خواهيم داد و كارگران، كارمندان رسمي، پيماني و قراردادي، كليه شاغلان و بازنشستگان دولت و نيروهاي مسلح، مشمول دريافت اين سبد كالايي مي‌شوند.

وي به اين وعده‌ها اكتفا نكرد و افزود علاوه بر آنچه براي افراد تحت پوشش كميته امداد و بهزيستي در نظر گرفته شده است، به صورت جداگانه سبد كالايي بهمن و اسفندماه به اين افراد نيز اختصاص خواهد يافت.نويسنده ادامه مي‌دهد: سخنگوي دولت، فراتر از اين هم رفت و وعده سبد كالايي را به سالي چند نوبت رساند و در توضيح ادامه توزيع سبدهاي كالايي يارانه‌‌اي در سال 93 گفت «توزيع سبدهاي كالايي يارانه‌اي در سال 93 حداقل هر فصل يكبار انجام مي‌شود و رئيس‌جمهور به معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي مأموريت داد موضوع ارائه بيش از يك سبد كالايي در هر فصل را براي سال آينده بررسي كند.» اينكه آقاي رئيس‌جمهور به معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي مأموريت داده موضوع ارائه بيش از يك سبد كالايي در هر فصل را بررسي كند، داراي ماهيت مأموريتي است. بنابراين، قبل از آنكه نتيجه اين بررسي مشخص شود نمي‌توان اين دستور را خبري كرد. عجله سخنگوي دولت براي خبري كردن اين دستور و مأموريت، از مصاديق خروج از «اعتدال» است.

جمهوري اسلامي، وعده دادن را با شرايط فعلي اقتصادي نامنطبق توصيف كرد و با يادآوري اين ضرب‌المثل‌ كه دو صد گفته چون نيم كردار نيست، افزود: مسئولان دولتي فقط اگر اميدي بدهند كه صددرصد عملي است اقدام مثبتي خواهد بود، ولي اميد دادن‌هايي كه در تحققآنها ترديد وجود دارد نتيجه منفي خواهد داشت.آنچه نويسنده متذكر نشده تناقض اين وعده با ادعاي خالي بودن خزانه است؛ موضوعي كه از سوي وزير محترم اقتصاد نيز رد شد.

دبكا فايل: گروه‌هاي مسلح معارض ديگر تهديدي براي سوريه نيستند

سوريه و متحدان آن طي هفته‌هاي اخير به 4 پيروزي مهم در برابر گروه‌هاي مسلح مورد حمايت آمريكا دست يافته‌اند.پايگاه صهيونيستي دبكا فايل با انتشار اين خبر نوشت: فتح شهر «النبك» در كوه‌هاي «قلمون» واقع در منطقه مرزي با لبنان نشانه پيشرفت راهبردي ارتش «سوريه» است كه سلسله موفقيت‌هاي وي را در جبهه نبرد با شورشيان به اوج رساند و مخالفان را نااميد ساخت.دبكا فايل آنگاه مي‌نويسد: سوريه و متحدانش - «حسن نصرالله» دبيركل حزب الله لبنان و «قاسم سليماني» فرمانده سپاه پاسداران ايران - اكنون امتياز 4 پيروزي مهم را از آن خود كرده‌اند:

1- بزرگراهي كه دو شهر ساحلي سوريه يعني «لاذقيه» و «طرطوس» در ساحل درياي مديترانه را به هم وصل مي‌كند و اكنون از طريق شهر «حمص» باز شده است.

2- آخرين مسيرهاي باقيمانده براي تامين مايحتاج گروه‌هاي شورشي مسلح از طريق لبنان كه اكنون قطع شده است. مخالفان دولت سوريه از اين پس قادر نخواهند بود از لبنان به عنوان پايگاهي براي تقويت و جذب نيروهاي جديد و يا به عنوان مركز درمان مجروحان خود استفاده كنند.

3- بزرگراه دمشق به بيروت به طور كامل تحت كنترل حزب‌الله قرار گرفته و از اين طريق در تماس مستقيم با نيروهايي است كه به دمشق اعزام شده‌اند. بدين ترتيب ارتباط ميان ايران، سوريه و واحدهاي نظامي حزب‌الله آسان‌تر خواهد شد.

4- خارج راندن شورشيان از مقر آن‌ها در كوه‌‌هاي قلمون كه آخرين گام پيش از آزاد كردن محاصره دو ساله حومه‌شرقي دمشق بود.
بسياري از فرماندهان شورشيان در اين مناطق كه اكنون تحت محاصره ارتش سوريه قرار دارد، مقر خود را ترك و كنترل آن را به دست افسران ارتش سوريه واگذار كرده‌اند.

اين گزارش افزود: حكومت سوريه در اين جنگ به مرحله‌اي رسيده كه گروه‌هاي معارض مسلح ديگر تهديد نظامي مهمي براي قدرتش محسوب نمي‌شوند، زيرا توانمندي حمله‌هايي فراتر از حملات تروريستي و گلوله‌باران‌هاي پراكنده را ندارند. شورشيان مسلح كه انسجام خود را از دست داده‌اند، از سر استيصال به انتشار ادعاهاي كذب درباره پيروزي متوسل شده‌اند. در عين حال اظهارات سران شورشيان سوريه درباره دريافت تضمين كتبي از سوي آمريكا و دولت‌هاي اروپايي مبني بر اين كه پس از كنفرانس ژنو 2 اسد بر سر قدرت نخواهد ماند، حقيقت ندارد.دبكا فايل معتقد است آمريكا از گروه‌هاي مسلح تروريستي نااميد شده و اكنون به دنبال كانال‌هاي ارتباطي با متحدان دولت سوريه است.

همجنس‌باز بود قاچاقچي هم از آب درآمد!

برخي گزارش‌هاي رسانه‌اي از دستگيري مجري فاسد‌الاخلاق شبكه من و تو حكايت مي‌كند.به گزارش سي‌ان‌ان، رها اعتمادي به جرم قاچاق مواد مخدر دستگير شده است.وي به علت قاچاق 25 كيلوگرم مواد مخدر از آمستردام به سوئد توسط پليس هلند بازداشت شد.
پس از اينكه رها اعتمادي، مجري مشهور شبكه من و تو، به علت تعرض و آزار يك پسر بچه 11 ساله دستگير شد، اكنون بار ديگر به اتهام قاچاق مواد مخدر در بازداشت به سر مي‌برد. به گزارش كامروز به نقل از سي‌ان‌ان ريپورت، رها اعتمادي به علت قاچاق 25 كيلوگرم مواد مخدر ترياك از آمستردام به سوئد توسط پليس هلند بازداشت شد. او در بين مرز هلند و دانمارك دستگير شده است. پليس هلند مي‌گويد اين اولين بار نيست كه رها اعتمادي اقدام به قاچاق مواد مخدر مي‌كند اما اين بار او در دام پليس گرفتار شد.

رها اعتمادي نيز گفته است: دستگيري من صحت دارد و براي آن از مدت‌ها قبل برنامه‌ريزي شده بود. من باهوش‌تر از اين هستم و گرفتار شدن در دام پليس هلند مانند آن است كه مسابقه بوكس را به يك دختر ببازي.او در حال حاضر آزاد شده اما به زودي در هر دو كشور هلند و دانمارك محاكمه خواهد شد. گذرنامه رها اعتمادي باطل شده است و او اكنون به‌عنوان يك پناهنده جنايي محسوب مي‌شود. او مي‌گويد قصد دارد به جزيره‌اي برود تا زندگي آرامي را تجربه كند؛ شايد مكاني در آسيا!

*خراسان

مجوز عجيب دولت براي فعاليت 2بازنشسته

در حالي كه مسئولان دولتي موظفند پيش از انتصاب افراد بازنشسته در مسئوليت هاي اجرايي، اقدام به اخذ مجوزهاي لازم از هيئت دولت براي ادامه فعاليت شان كنند، بر اساس بررسي هاي يك نهاد نظارتي، مجوز تداوم فعاليت 2 مسئول مهم اما بازنشسته يكي از نهادهاي اقتصادي دولت حدودا 3 ماه پس از انتصاب آنها، اخيرا توسط وزيران عضو كميسيون امور اجتماعي و دولت الكترونيك تاييد و با امضاي معاون اول رييس جمهور ابلاغ شده است.

پايان انتظار يزدي ها 9 ماه پس از وقوع سيل

بر اساس گزارش يك نهاد نظارتي، در حالي كه بيش از 250 روز از وقوع سيل مخرب و مرگبار در استان يزد مي گذرد و معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور از خردادماه امسال، پيشنهادهاي خود براي جبران خسارت هاي وارده را به دولت دهم ارائه داده بود، بالاخره طي روزهاي گذشته و با گذشت 9 ماه، 70 ميليارد و 275 ميليون ريال به صورت تسهيلات بانكي ارزان قيمت براي بازسازي اماكن مسكوني شهري و روستايي و تأمين لوازم خانگي خسارت ديدگان اختصاص يافته است.

*ايران

انصراف اولياي‌ دم ستار بهشتي از پيگيري پرونده

خبر اول اين كه وكيل‌مدافع اولياي‌ دم ستار بهشتي گفت كه موكلانش از پيگيري پرونده مرگ مشكوك فرزندشان در بازداشتگاه پليس فتا منصرف شده‌اند. گيتي پورفاضل در گفت‌وگو با ايسنا، گفت: پس از اين كه دادگاه عمومي قتل ستار بهشتي را شبه عمد تشخيص داد به دادسرا مراجعه كردم و در آنجا گفتند كه پرونده قتل عمدي بسته شده و براي پيگيري پرونده با اتهام قتل شبه عمد نياز به شكايت مجدد اولياي دم است. وي اظهار كرد: من اين موضوع را با اولياي دم ستار بهشتي درميان گذاشتم و آن‌ها گفتند ما قصد دريافت ديه نداريم كه بخواهيم براي آن شكايت كنيم.

لغو يك مصوبه دولت دهم از سوي ديوان عدالت اداري

خبر ديگر اين كه هيأت عمومي ديوان عدالت اداري مصوبه دولت دهم مبني بر اينكه «اموال فرهنگي، تاريخي منقول زيرخاكي جزو اموال عمومي و مالكيت آن‌ها متعلق به دولت است»، را ابطال كرد. به گزارش ايسنا، اين مصوبه با پيشنهاد سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري وقت و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران تصويب شده بود.

فرجي‌دانا: تغيير رئيس دانشگاه تهران شايعه است

شنيديم كه وزير علوم با بيان اينكه تغيير رئيس دانشگاه تهران شايعه است و تغيير رؤساي دانشگاه‌ها بدون عجله انجام مي‌شود، گفت: براي تغيير رؤساي دانشگاه‌ها، هيأت‌هاي ارزيابي و كارشناسي به دانشگاه اعزام مي‌شوند ولي براي دانشگاه تهران حتي هنوز هيأت ارزيابي نيز اعزام نشده است. به گزارش فارس، رضا فرجي دانا گفت: سعي داريم رؤساي دانشگاه‌ها كه از احكامشان مدتي باقي مانده است تا انتهاي مدت حكم بر سمت خود باقي بمانند و پس از آن هيأت ارزيابي به كارشناسي عملكرد رؤساي دانشگاه‌ها مي‌پردازد.

بازديد مسئولان قضايي ژاپن از بازداشتگاه اوين

با خبر شديم كه مسئولان قضايي ژاپن پس از نهايي شدن توافقنامه انتقال محكومان در قالب هيأتي ۱۰ نفره از بازداشتگاه اوين بازديد كردند. به گزارش فارس پس از اين بازديد، طرف‌هاي ايراني و ژاپني درباره مسائل گوناگوني همچون تعداد زندانيان در اوين و ديگر زندان‌هاي كشور، مشكلات زندانيان در زندان، اساس و ميزان طبقه‌بندي زندانيان با يكديگر گفت‌وگو كردند.

«خاطرات محمد هاشمي» هم منتشر شد

خبر رسيده كه مركز اسناد انقلاب اسلامي كتاب «خاطرات محمد هاشمي» برادر اكبر هاشمي‌ رفسنجاني را منتشر كرد. به گزارش ايسنا اين كتاب را مركز اسناد انقلاب اسلامي منتشر كرده است. «حضور محمد هاشمي در قم»، «آشنايي با رهبر كبير انقلاب اسلامي»، «مشاهده‌ وقايع تاريخ انقلاب اسلامي» در اين خاطرات انعكاس يافته است.

استقرار هيأتي از سازمان بازرسي در تأمين اجتماعي

دست آخر اين كه رئيس سازمان بازرسي كل كشور از استقرار هيأتي از اين سازمان در تأمين اجتماعي خبر داد. ناصر سراج رئيس سازمان بازرسي كل كشور، در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه آيا سازمان بازرسي به پرونده تأمين اجتماعي و هداياي داده شده و ساير موارد مرتبط با اين پرونده ورود مي‌كند، گفت: هيأتي از سازمان در تأمين اجتماعي مستقر و در حال بررسي پرونده است. وي با خودداري از اعلام جزئيات ديگر درباره اين پرونده تأكيد كرد كه بازرسي‌ها محرمانه است و نتايج آن را به دادگاه ارائه خواهند كرد.

*تهران امروز

كري:توافق صلح خاورميانه تا آوريل نهايي مي‌شود

وزير خارجه آمريكا روز جمعه با اعلام اينكه رژيم صهيونيستي اسيران فلسطيني را اواخر ماه دسامبر آزاد مي‌كند پيش‌بيني كرد كه فلسطين و اسرائيل تا پايان آوريل آتي به توافق نهايي برسند. به گزارش پايگاه اينترنتي شبكه خبري الجزيره، جان كري،‌ وزير خارجه آمريكا در پايان سفرش به منطقه اعلام كرد كه به احتمال زياد هيات‌هاي فلسطيني و اسرائيلي تا پايان آوريل آتي به توافق كامل براي صلح برسند. وي خاطرنشان كرد: دو طرف همچنان به مذاكرات براساس جدول زماني مشخص شده جهت رسيدن به توافق صلح پايبند هستند. كري همچنين افزود: دو طرف فلسطين و اسرائيل در مذاكرات‌شان مسائل اصلي را كه ريشه درگيري‌هاي اسرائيل و فلسطين در 10 سال گذشته است، مورد بررسي قرار مي‌دهند و به احتمال زياد به زودي به توافق نهايي دست يابند.

اوباما برنده جايزه «دروغ سال»

يك وب‌سايت، جايزه «دروغ سال 2013» ميلادي را به رئيس‌جمهوري آمريكا اعطا كرد. به گزارش صداي روسيه، وب‌سايت «پوليتي‌فكت» به اين خاطر جايزه مذكور را به باراك اوباما، رئيس‌جمهوري آمريكا داد كه وي به هيچ‌يك از تعهداتش عمل نكرده و آن‌ها را به حقيقت تبديل نكرد. يكي از مهم‌ترين و خاطره‌انگيزترين تعهدات اوباما درباره قانون خدمات درماني بود.اوباما بلافاصله پس از دريافت نامه چهار ميليون آمريكايي مبني بر اينكه بيمه‌شان لغو شده، گفت: اگر برنامه درماني خودتان را دوست داريد، از آن حمايت كنيد. بعدا، اوباما اين مسئله را رد كرد و كلماتش را تغيير داد و بيانيه ديگري صادر كرد و گفت: تا زماني كه قانون مربوط به خدمات درماني تصويب نشود، تغييري در خدمات سلامت به‌وجود نمي‌آيد.

خيال‌پردازي صهيونيست‌ها درباره «سهولت» ترور سيد‌حسن نصرالله

روزنامه عبري زبان آحارونوت در گزارشي مفصل درخصوص نحوه حفاظت امنيتي از دبيركل حزب‌الله لبنان مدعي شد، ترور سيدحسن نصرالله كار ساده‌اي است!

به گزارش روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت با انتشار گزارشي مفصل درباره نحوه حفاظت از سيدحسن نصرالله، دبيركل حزب‌الله لبنان اعلام كرد كه تصاوير شماري از نيروهاي امنيتي، نوع خودروها و تعداد اين خودروها كه نصرالله را اخيرا در سخنراني‌اش در ضاحيه جنوبي بيروت همراهي كردند، دريافت كرده است. اين روزنامه مدعي شد، براساس تصاوير به دست آمده امكان ترور نصرالله از طريق هوايي ممكن بوده و بسيار آسان است! اين گزارش و ادعاها در حالي منتشر مي‌شوند كه رژيم صهيونيستي بارها به‌رغم آنچه در اين گزارش آمده تلاش كرده تا سيدحسن نصرالله را ترور كند اما در اين اقدام خود ناكام مانده است.

جوان ۲۷ ساله اتريشي وزير خارجه شد

اعضاي كابينه دولت جديد اتريش ديروز اعلام شد و در اين ميان جوان ۲۷ ساله اتريشي به‌عنوان وزير خارجه تعيين شده است.

به گزارش يورو نيوز؛ روز گذشته اسامي اعضاي كابينه جديد دولت اتريش اعلام شد و در بين اسامي و پست‌هاي اين كابينه نام سباستين كورتس 27 ساله بيش از سايرين جلب توجه مي‌كرد.

اين سياستمدار كم‌سن و سال اتريشي از سال 2008 مسير زندگي سياسي خود را آغاز كرد، و از سال 2009 به عنوان مسئول اداره جوانان در حزب خلق اتريش فعاليت كرد.

*جمهوري اسلامي

* غيبت دكتر حسن روحاني رئيس‌جمهور در جلسه اخير مجمع تشخيص مصلحت نظام موجب واكنش آيت‌الله هاشمي رفسنجاني شد. به گزارش ايسنا، سايت مشرق نوشت: "زماني كه مجيد انصاري خواستار نگهداري بندي از اقتصاد مقاومتي براي دريافت نظر رئيس‌جمهور شد، آقاي هاشمي در پاسخ وي گفت: ما ديگر نمي‌توانيم صبر كنيم. چرا آقاي روحاني دو هفته نيامده‌اند و امروز بيرون، جلسه مي‌گذارند؟ چرا جلسه مجمع را نمي‌آيند؟ دكتر حسن روحاني شنبه هفته گذشته در مراسم 16 آذر دانشگاه شهيد بهشتي شركت كرده بود.

* خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي (خانه ملت) اسناد دستخطي مربوط به پرداخت‌هاي سعيد مرتضوي به محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس‌جمهور سابق، شيخ الاسلام وزير سابق تعاون، كار و رفاه اجتماعي و عباسي سرپرست اين وزارتخانه را منتشر كرده است. براساس اين اسناد كه ديروز منتشر شده‌اند اين افراد به ترتيب 50 ميليون، 100 ميليون و 150 ميليون تومان در قالب كارت هديه دريافت كرده‌اند. خانه ملت يادآور شده اين اسناد در قالب گزارش تحقيق و تفحص از سازمان تأمين اجتماعي به مراجع قضائي تحويل شده تا مورد بررسي قرار گيرند.

* امام جمعه كرج در اعتراض به پوشش بد خبرنگاران مراسم افتتاحيه نمايشگاه كتاب را ترك كرد. "خبرگزاري دانشجو" به نقل از يك منبع آگاه نوشت: صبح شنبه در مراسم افتتاحيه چهارمين نمايشگاه كتاب استاني در استان البرز بعد از قرائت قرآن، حجت الاسلام حسيني همداني، نماينده ولي فقيه و امام جمعه كرج در اعتراض به وضعيت حجاب و پوشش خبرنگاران و عكاسان و برخي از دست اندركاران اين نمايشگاه، مراسم را ترك كرد. به گزارش عصر ايران، وي در پاسخ به مدير كل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي استان البرز و برخي از دست اندركاران نمايشگاه كه درصدد متقاعد كردن وي براي حضور در نمايشگاه بودند، گفت ما موضوعاتي مانند حجاب، عفاف و امر به معروف و نهي از منكر را هميشه از تريبون‌ها و... براي مردم تشريح مي‌كنيم؛ از اين رو مسئولان بايد اولين عمل كنندگان به اين دستورات باشند.

*قدس

عضو چهار شبكه اجتماعي شدم

تسنيم: محمود واعظي وزير ارتباطات گفت: در شروع كار، يك ساعت از وقت خود را صرف تعامل با چهار شبكه‌ مجازي مي‌كنم و در آينده نزديك عضويت خود را به يك شبكه كه از استقبال بيشتري برخوردار باشد، مي رسانم و آن شبكه را براي عضويت رئيس جمهور نيز پيشنهاد خواهم داد.

با تجمع موافق نيستم

فرارو: زرگرپوراستاندار اصفهان با بيان اينكه، طرح پنج ماده اي براي احياي حوضه آبريز زاينده رود تهيه و براي بررسي به تهران فرستاده شده است، در اظهار نظري عجيب گفت: با تجمع در كنار زاينده رود موافق نيستم.

استيضاح وزير علوم را پيگيري مي كنيم

تسنيم: زهره طبيب‌زاده عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با بيان اينكه مسؤولان شوراي عالي گزينش با اعضاي كميسيون آموزش در مورد 126 دانشجو همكاري نكردند، گفت: با اين وضع ناچاريم استيضاح وزير علوم را پيگيري كنيم.

شكايت صالحي از نادران

مهر: سيد رضا صالحي اميري دومين وزير پيشنهادي دولت يازدهم براي وزارت ورزش و امور جوانان از الياس نادران، نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي شكايت كرد. صالحي اميري در پاسخ به اين پرسش كه دلايل اين شكايت و جزييات آن چيست؟ افزود: اجازه بدهيد قوه قضاييه دلايل و جزييات مربوط به شكايت بنده از آقاي نادران و پيگيري هاي انجام شده در اين خصوص را اعلام كند.

نبود احساس امنيت حقوقي

ايسنا: الهام امين‌زاده معاون حقوقي رئيس‌جمهور در اولين اجلاس شوراي هماهنگي امور حقوقي دستگاه‌هاي اجرايي كشور با بيان اينكه نبود احساس امنيت حقوقي، قضايي و قانوني در بين مردم به دليل كمبود قوانين نيست، گفت: ما در برخي بخشها دچار تورم قوانين هستيم و در برخي مواقع نيز با قوانين موازي و مزاحم روبرو هستيم و اين قوانين موازي و مزاحم را بايد برطرف كرد.

ديدار هيأت اروپايي با ستوده و پناهي

فارس: سيدمحمد يثربي مديركل تشريفات مجلس اعلام كرد، ديدار هيأت پارلماني اروپا با جعفر پناهي و نسرين ستوده در محل سفارت يونان انجام شده است. وي گفت: تشريفات مجلس هيچگونه اطلاعي از اينكه چه كسي مجوز چنين ديداري را صادر كرده، ندارد و ما فقط برنامه‌هاي هيأت پارلماني اروپا در سفر به تهران را تنظيم كرديم.

بازداشت جاسوس ام آي سيكس در كرمان

الف: رئيس دادگاه انقلاب كرمان گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج)، يك جاسوس ام آي سيكس شناسايي و دستگير شد. دادخدا سالاري افزود: محاكمه اين جاسوس در حال انجام است و متهم به جرايم خود اعتراف كرده است.

با پرونده تأمين اجتماعي برخورد مي‌شود

ايسنا: سيدابراهيم رئيسي معاون اول قوه قضاييه گفت: به پرونده تخلفات سازمان تأمين اجتماعي بدون اغماض رسيدگي مي‌شود.

انصراف خانواده ستار بهشتي

ايرنا: گيتي پور فاضل، وكيل مدافع اولياي دم ستار بهشتي گفت: موكلانم از پيگيري پرونده ستار بهشتي با اتهام قتل شبه عمد انصراف دادند و اين مسأله طي نامه اي به دادستان تهران اعلام خواهد شد.

پرونده در نوبت رسيدگي است

تسنيم: محمدجعفر منتظري رئيس ديوان عدالت اداري درباره آخرين وضعيت پرونده شكايت از انتصاب محمدباقر قاليباف به عنوان شهردار تهران گفت: اقدامهاي مقدماتي اين پرونده انجام شده و همچنان در نوبت رسيدگي هيأت عمومي ديوان عدالت اداري قرار دارد.

بيمارستان‌هاي دولتي ورشكسته‌اند

جهان: حسن قاضي زاده هاشمي وزير بهداشت گفت: تعارف نداريم و به مردم دروغ نمي‌گوييم؛ بيمارستانهاي دولتي ورشكسته هستند. اوضاع وزارت بهداشت به هم ريخته و سردرگم است. سلامت در هيچ يك از دولتهاي قبلي اولويت نبوده و من حاضر نيستم هيچ بيمارستاني را قبل از تأمين منابع وتجهيزات افتتاح كنم.

چند ميليون شاكي مرتضوي

الف: پيمان حاج محمود عطار وكيل دادگستري گفت: تمامي كساني كه حق بيمه خود را به سازمان تأمين اجتماعي پرداخت مي كنند، مي توانند عليه سعيد مرتضوي رئيس سابق اين سازمان به اتهام اختلاس و تصرف غيرقانوني در اموال دولتي، خيانت در امانت و ارتشا شكايت كنند.

اعتراض به هزينه‌هاي كفن ودفن

شفقنا: آيت‌ا... گرامي استاد سطوح عالي حوزه علميه قم نسبت به قيمت بالاي قبر و كفن و دفن در كشور اعتراض كرد و از مسؤولان خواست، براي حل اين مشكل چاره‌انديشي كنند.

تغيير رئيس دانشگاه تهران شايعه است

فارس: رضا فرجي دانا، وزير علوم، با بيان اينكه تغيير رئيس دانشگاه تهران شايعه است، گفت: براي تغيير روساي دانشگاه‌ها، هيأتهاي ارزيابي و كارشناسي به دانشگاه اعزام مي‌شوند، اما براي دانشگاه تهران حتي هنوز هيأت ارزيابي اعزام نشده است.

مجوز محافظ شخصي

تسنيم: سرهنگ محمدكريم بيات رئيس مركز انتظامي پليس پيشگيري ناجا گفت: بكارگيري افرادي به عنوان محافظ شخصي و اسكورت فقط از طريق موسساتي كه از سوي نيروي انتظامي مجوز دارند، امكان پذير است.

تبليغ وهابيت در برخي مدارس كشور

دانا: اخيراً شنيده شده، در برخي از مدارس كشور از جمله كرمانشاه تعدادي از معلمان و مسؤولان آموزشي به ترويج تفكرات وهابيت اقدام مي كنند.

تلاش حلقه بهاييان فرانسه

قدس آنلاين: حلقه بهاييان فرانسه در تلاش براي طرح فيلم «گذشته» در مراسم جايزه گلدن گلوب است. اين تلاش موجب شد كه اين فيلم به عنوان نامزد اين جايزه انتخاب و معرفي شود. در رأس حلقه بهاييان فرانسه «پانته‌آ پناهي» قرار دارد كه واسطه اعطاي جايزه اتحاديه اروپا به سازنده فيلم گذشته است.فيلم گذشته روايتي عليه مهاجران به فرانسه است و پناهي مأموريت دارد تا فيلمسازان ايراني را براي ساخت فيلمهاي هدف علاقه اتحاديه اروپا شناسايي و بكار گيرد.
نظر شما:
------------

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن