تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819839612




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

منتجب‌نيا: در دولت قبل فضا تك‌قطبي بود/مردم هشت سال تحمل كردند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: منتجب‌نيا: در دولت قبل فضا تك‌قطبي بود/مردم هشت سال تحمل كردند
قائم مقام حزب اعتماد ملي گفت: مسئولان بايد مراقب باشند كه اگر مطالبات مردم محقق نشود يا خلاف آن عمل شود، مردم با هيچ‌كس سوگند ماندگاري نخورده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمين رسول منتجب‌نيا در مراسمي كه به مناسبت بزرگداشت روز دانشجو در تالار شهيد فتوحي دانشگاه صنعتي اصفهان برگزار شد، با قرائت آيه «ان الله لا يغير ما بقوم حتي يغيرو ما بانفسهم» اظهار كرد: پس از انتخابات 24 خرداد امسال فضاي جديدي بر كشور حاكم شده است و نور اميد در كشور ايجاد و دل‌هاي مردم متوجه آينده شده است.

وي افزود: امروز براي دومين‌بار به دانشگاه صنعتي اصفهان آمده‌ام تا روز دانشجو، انتصاب رييس جديد دانشگاه صنعتي، و بازگشايي مجدد انجمن اسلامي دانشجويان را پس از سال‌ها مظلوميت و انزوا تبريك بگويم. در هشت سال اخير برخي تلاش كردند انجمن اسلامي را به ضد آن تبديل كنند، حتي در بسياري از دانشگاه‌ها آن را به انحلال كشيدند، فضا را تك‌قطبي كردند تا تنها دست يك جناح خاص بيفتد و به قول رييس‌جمهور، سعي كردند دانشگاه را به يك پادگان تبديل كنند.

منتجب‌نيا تحولات اجتماعي و تغييرات جامعه را معلول اراده و خواست مردم دانست و گفت: تنها اراده و خواست مردم است كه تحول ايجاد مي‌كند كه البته بايد زمينه‌هايي فراهم آيد تا اراده مردم شكل بگيرد كه اين معلول اراده خداوند است. در زمان يكي از اين خلفا بزرگان جامعه ظرف مدت كوتاهي به ثروت‌هاي كلاني دست يافتند و ثروت‌هاي كلان و خانه‌هاي مجلل و به قول امروزي‌ها اختلاس‌هاي مكرر باعث شد حكومت بني‌اميه جاي خود را به بني‌عباس و آنها هم جاي خود را به حكومت بعدي بدهند و در عصر حاضر نيز جنايت‌هاي رضاخان و محمدرضا زمينه را براي ظهور انقلاب اسلامي فراهم كرد.

اين نماينده پيشين مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه "حماسه دوم خرداد پاسخ «نه» مردم به فضاي موجود آن زمان بود"، اظهار كرد: انصافاً مجلس ششم و دولت اصلاحات كارستان كرد و اين قضاوت‌ها ظالمانه و غيرمنصفانه است اما در عين حال به عنوان مدافع اصلاحات از ابتدا تاكنون مي‌گويم در طول هشت سال دولت اصلاحات دچار اشتباهاتي شديم كه باعث شد دولت و مجلس را دو دستي به افراد ناشايست تقديم كنيم.

وي اضافه كرد: هشت سال دولتي بر اين كشور حاكميت داشت كه با همه اما و اگرهايي كه بود، افرادي بودند كه اغلب آنها نه در انقلاب سابقه و ريشه داشتند و نه در دفاع مقدس تلاشي كرده بودند و نه تخصصي در مديريت كشور داشتند، اما در عين حال بر تمام شئون كشور مسلط بودند و چه مصيبتي وارد كردند كه وزارت علوم و دانشگاه‌ها را به ويرانه و بلكه بدتر از آن تبديل كردند و از وزير علوم و معاونانش خواست اين ويرانه را به دانشگاه تبديل كنند.

منتجب‌نيا، ستاره‌دار كردن دانشجويان به عناوين مختلف، معلق يا اخراج كردن اساتيد دانشگاه، وارد كردن برخي افراد بدون رعايت قوانين گزينش هيأت علمي را برخي از اقدامات دولت در هشت سال گذشته عنوان كرد و با اشاره به فشارهاي موجود عليه مسئولان وزارت علوم گفت: امروز همه بايد خود را با مردم هماهنگ كنند و اجازه دهند تا دولت به مطالبات حداقلي مردم جامه عمل بپوشاند و مسئولان بايد مقاومت كنند تا اين ويرانه را به ساختار خدايي و مردمي بدل كنند.

اين عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي افزود: نه تنها دانشگاه ما به ويرانه تبديل شده است، بلكه اين شرايط، هشت سال است كه بر همه شرايط كشور از جمله سياست داخلي، سياست خارجي، فرهنگ، مذهب، دين حاكم شده، به‌گونه‌اي كه خرافات قرون گذشته را و كهنه را به نام مقدسات ديني از طريق حاكمان و رسانه‌ها ترويج و جوانان را نسبت به دين و مذهب بدبين كردند و از عقلانيت و ديانت كمتر اثري ديده شد.

منتجب‌نيا با اشاره به انتخابات اخير گفت: مردم در اين هشت سال تحمل كردند، هشت سال احساس حقارت كردند تا اينكه شنيدند چهره خندان مردمي و مؤثر كشور سيدمحمد خاتمي قصد كانديداتوري در انتخابات رياست جمهوري را دارد، اما دست‌هاي پيدا و پنهان خاتمي را كنار زد و هاشمي رفسنجاني، چهره با سابقه را نيز رد صلاحيت كرد و اينجا بود كه بزرگان حجت‌الاسلام روحاني را معرفي كردند و در اين مسير نيز بايد از بزرگ‌مرد تاريخ كه ايثار بزرگ و تاريخي كرد، عارف هم نام ببريم.

وي افزود: به هر ترتيب جريان باشكوه و قدرتمند سيال و مواج اصلاحات در كشور ظاهر شد و در نهايت اراده مردم شكل گرفت و انعقاد پيدا كرد. اما درباره برخي تحليل‌ها كه گفته بودند مردم ايران قابل پيش‌بيني نيستند بايد بگويم اشتباه است اگر به زمينه‌ها بنگريم به عوامل و عللي كه منجر به اين انتخاب شد، پي مي‌بريم.

منتجب‌نيا توجه به راي و خواسته مردم، توجه به حقوق اجتماعي همچون آزادي، نوع برخورد مسئولان با احساسات مردم، نوع تنظيم و مديريت اقتصادي جامعه را مؤثرترين مؤلفه‌هاي زمينه‌ساز تحولات اجتماعي برشمرد و در ادامه تأكيد كرد: مسئولان بايد مراقب باشند اگر مطالبات مردم محقق نشود يا خلاف آن عمل شود مردم با هيچ‌كس سوگند ماندگاري نخورده‌اند، بلكه بايد مطالبات مردم پيگيري شود و در مقابل مردم نايستند.

اين فعال سياسي با بيان اينكه "در دانشگاه همه تشكل‌ها بايد حضوري فعال داشته باشند، اما بسيج به علت اينكه از بودجه بيت‌المال ارتزاق مي‌كند نبايد از هيچ‌كدام از تشكل‌ها حمايت كند"، افزود: دولت گذشته آنقدر وضعش خراب بوده است كه اكثر آنها در دادگاه‌هاي مختلف پرونده دارند.

وي همچنين در پاسخ به شعار "مناظره، مناظره" كه از سوي برخي دانشجويان سر داده مي‌شد، اظهار كرد: رئيس دولت پيشين نمي‌تواند با رئيس‌جمهور فعلي مناظره كند، بلكه بايد با يك شهروند مناظره كند.

به گزارش ايسنا، در اين مراسم كه به مناسبت 16 آذر - روز دانشجو - در تالار شهيد فتوحي دانشگاه صنعتي اصفهان و به همت انجمن تازه بازگشايي شده اسلامي دانشجويان اين دانشگاه برگزار شده بود، پس از سخنان حجت‌الاسلام منتجب‌نيا تعدادي از دانشجويان به نمايندگي از تشكل‌هاي مختلف دانشگاه از جمله بسيج، جامعه اسلامي، انجمن اسلامي، كانون قرآن و عترت و آرمان مواضع خود را بيان كردند.

همچنين در آغاز اين مراسم، بيانيه انجمن اسلامي دانشگاه صنعتي اصفهان توسط دبير اين انجمن قرائت شد و همچنين كليپ حاوي پيام تصويري حجت‌الاسلام سيدمحمد خاتمي نيز در پخش شد.

انتهاي پيام

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن