تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى گيرد، در سينه اش بى قرارى مى كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804348658




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشست بي‌نتيجه يانوكوويچ و رهبران اپوزيسيون اوكراين


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاين: نشست بي‌نتيجه يانوكوويچ و رهبران اپوزيسيون اوكراين
رئيس جمهوري اوكراين در نخستين نشست خود با رهبران مخالفان دولت اين كشور از زمان بالا گرفتن اعتراضات، از معترضان خواست تا اعتراضات خود را متوقف كنند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از صداي روسيه، ويكتور يانوكوويچ، رئيس جمهوري اوكراين در پايان يك نشست كه در آن سازمان دهندگان اعتراضات، رهبران مذهبي و سه رئيس جمهوري سابق اوكراين حضورداشتند، گفت: من از شهروندانمان مي‌خواهم آرامش خود را حفظ كرده و تقابل با دولت را متوقف كنند. تقابل هرگز منجر به وقوع امري مثبت نخواهد شد.
روز جمعه رينات احمدوف، ثروتمندترين فرد اوكراين كه به عنوان يكي از هم‌پيمانان نزديك يانوكوويچ تلقي مي‌شود با انتشار بيانيه‌اي از تظاهركنندگان حمايت كرد و از دولت اوكراين خواست در خصوص نيت‌هايش شفاف‌سازي كند. اين اظهارنظر از سوي فردي كه عمدتا ترجيح مي‌دهد به صورت خصوصي فعاليت داشته باشد، بسيار غيرعادي بود.
رئيس جمهوري اوكراين از زمان رد قرارداد تجارت آزاد با اتحاديه اروپا، با مسكو در زمينه كمك اقتصادي در حال مذاكره بوده است و قرار است روز سه‌شنبه نيز با ولاديمير پوتين، رئيس جمهوري روسيه ديدار كند.
در مذاكرات مربوط به روز جمعه كه در قالب يك ميزگرد برگزار شد، اسقف اعظم كليساي ارتدوكس اين كشور به يانوكوويچ هشدار داد تا عليه معترضان از قوه قهريه استفاده نكرده و به اتحاديه گمركات ولاديمير پوتين نپيوندد.
اعتراضات اوكراين
اين رهبر مذهبي كه در مقابل يانوكوويچ نشسته بود، گفت: استفاده از قوه قهريه تنها منجر به اعمال زور بيشتر خواهد شد. معني اين استفاده يك جنگ داخلي خواهد بود و آيا ما خواهان يك جنگ داخلي هستيم؟ هيچ يك از ما يك جنگ داخلي نمي‌خواهيم. متفرق كردن معترضان در ميدان اصلي كي‌يف با زور غير ممكن است. اين معترضان مجددا تجمع خواهند كرد و اگر شما به اتحاديه گمركات بپيونديد حتي تعداد آن‌ها بيشتر خواهند شد.
اگرچه يانوكوويچ پيشنهاد داد تا استفاده از زور عليه تظاهركنندگان متوقف شود و معترضان دستگير شده عفو شوند، اما رهبران مخالفان مي‌گويند كه در اظهارات وي هيچ نشانه‌اي از آشتي‌جويي وجود نداشت.
آرسني ياتسنيوك، رهبر حزب مخالف سرزمين پدري در پارلمان اوكراين گفت: تنها پاسخي كه از مذاكرات دريافت شد اين بود كه شيوه‌هاي مبتني بر زور فعلا استفاده نخواهد شد. وي كه در اين مذاكرات شركت داشت، افزود: آيا من اين را باور خواهم كرد؟ خير.
هم‌چنين ويتالي كليچكو، بكسور معروف اوكرايني و رهبر ائتلاف دموكراتك براي اصلاحات گفت: امروز مقامات اوكراين هيچ يك از تقاضاهاي مخالفان را در نظر نگرفته‌اند و اين ميزگرد تنها يك نمايش بود.
روز جمعه رئيس جمهوري اوكراين همچنين عفو معترضاني كه در جريان تظاهرات ضد دولتي اين كشور دستگير و متهم شده‌اند، پيشنهاد داد. يانوكوويچ اين پيشنهاد را در حالي عنوان كرد كه هيچ واكنش صريحي از جانب مخالفان ارائه نشده است.
مخالفان دولت اوكراين پيشتر اعلام كرده بودند كه به اين ميزگرد خواهند رفت و تقاضاهاي خود را از جمله استعفاي دولت و انتخابات زودهنگام در اوكراين مطرح مي‌كنند. اين در حالي است كه فعالان معترض گفته‌اند تا زمان آزادي دستگير شدگان و اخراج دولت با رئيس جمهور اوكراين مذاكره نخواهند كرد.
يانوكوويچ گفت: بايد دستگيرشدگان عفو شوند تا تضمين شود فرآيند تقابل متوقف خواهد شد. من از بابت اقدامات افراطگرايانه دو طرف خشمگين هستم؛ چه از جانب تحريك كنندگان و چه از جانب نيروهاي امنيتي كه همواره رفتار مناسبي نداشته‌اند.
اعتراضات اوكراين
همچنين در نشانه ديگري از پيشرفت در اوكراين معاون نخست وزير اين كشور گفت كه اين كشور خواهان اين است كه به‌زودي توافقي را به منظور تعميق روابط سياسي و اقتصاد با اتحاديه اروپا امضا كند.
در عين حال در جديدترين تحولات مربوط به اعتراضات مخالفان اعلام كردند كه روز 15 دسامبر (فردا) يك تجمع بزرگ ديگر را در ميدان استقلال شهر كي‌يف برگزار خواهند كرد.
آرسني ياتسنيوك، از احزاب مخالف اوكراين در كنفرانسي خبري در مقر مقاومت مردمي اوكراين اين خبر را اعلام كرد.
در عين حال معترضان حامي اتحاديه اروپا در پايتخت اوكراين مشغول به گسترش اردوي اعتراضي خود هستند.
ياتسنيوك گفت: قرار است يك تجمع مردمي ديگر در تاريخ 15 دسامبر در ميدان استقلال برگزار شود. اين تجمع از اواسط روز يكشنبه آغاز شده و همه را دعوت به شركت در آن كرد.
هدف معترضان اين است كه جلوي امضاي توافق دولت اوكراين با روسيه به منظور پيوستن به اتحاديه گمركات را بگيرند. تجمع بزرگ قبلي در ميدان استقلال روز هشت دسامبر برگزار شده بود.
معترضان در شهر كي‌يف به سرعت در حال گسترش اردوي اعتراضي خود هستند. معترضان در اطراف اين ميدان موانع بلندي را ايجاد كرده‌اند.
بنا به گفته آندري پاروبي، سازمان دهنده اين اردوي اعتراضي ميدان استقلال ديگر ظرفيت معترضان ديگر را كه در حال آمدن به پايتخت هستند، ندارد.
اعتراضات اوكراين
گزارش شده كه ديگر فضايي جديد در ميدان استقلال براي برپا كردن چادرهاي بيشتر نيست. بنابراين معترضان تصميم گرفتند كه اردو را به سمت شوراي شهر گسترش دهند.
در عين حال يانوكوويچ در جريان مذاكرات روز جمعه وعده داد مقامات مسئول تدارك براي امضاي توافق تجاري با اتحاديه اروپا را اخراج خواهد كرد. يانوكوويچ در نشست روز جمعه گفت: كساني كه توافق با اتحاديه اروپا را آماده كردند از سمتشان خلع شده و همگي با هم اخراج خواهند شد.
تمركز اين نشست بر چگونگي حل و فصل بحران سياسي كنوني در اوكراين بود و در كاخ اوكراينا و تحت عنوان "ميزگرد وحدت اوكراين" برگزار شد. در اين نشست علاوه بر تعدادي از رهبران مخالف، سه تن از روساي جمهور سابق و همچنين نخست‌وزير و ديگر وزراي دولت اوكراين و رئيس پارلمان اين كشور در آن حضور داشتند.
به گفته ميكولا آزاروف، نخست وزير اوكراين اين كشور قرار است در تاريخ 16 دسامبر توافقي را به منظور از بين بردن همه موانع تجاري در مسكو امضا كند.
وي در جريان ملاقات با نمايندگان صنايع اوكراين در روز جمعه گفت: قرار است روز سه‌شنبه در سفر به مسكو ما بتوانيم توافقات مربوط به از بين بردن بخش عمده‌اي از موانع در تجارت با فدراسيون روسيه در سطح رياست جمهوري را امضا كنيم.
وي افزود: اين توافقات قرار است در مسكو امضا شود و موانع مربوط به چندين حوزه از جمله مسائل گمركي و استانداردسازي را برطرف كند.
قرار است در تاريخ 17 دسامبر در مسكو كميسيون بين دولتي روسيه و اوكراين نشستي را داشته باشد.
هم‌چنين قرار است حزب "مناطق"، از حاميان رئيس‌جمهوري اوكراين امروز (شنبه) يك راهپيمايي در كي‌يف برگزار كند.

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاين]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن