تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توكّل كردن (به خدا) بعد از به كار بردن عقل، خود موعظه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819075746




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگراني حاميان همگرايي اروپايي از نتيجه اين نشستتوسعه همكاري روسيه و اوكراين؛ موضوع مذاكرات امروز پوتين و يانوكوويچ


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نگراني حاميان همگرايي اروپايي از نتيجه اين نشستتوسعه همكاري روسيه و اوكراين؛ موضوع مذاكرات امروز پوتين و يانوكوويچ
نشست كميسيون بين دولتي روسيه و اوكراين كه مخالفان دولت اوكراين نگراني زيادي از نتيجه آن دارند، امروز در كاخ كرملين برگزار مي‌شود و توسعه همكاري‌هاي اقتصادي-بازرگاني محور اصلي مذاكرات سران دو كشور است.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از خبرگزاري «ايتارتاس»، مسائل مربوط به توسعه همكاري‌هاي اقتصادي و بازرگاني بين روسيه و اوكراين در مذاكرات "ولاديمير پوتين" و "ويكتور يانوكوويچ" روساي‌جمهوري دو كشور در جريان ششمين نشست كميسيون بين دولتي روسيه و اوكراين كه امروز در كاخ كرملين برگزار مي‌شود، مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

مذاكرات رهبران دو كشور در حالي برگزار مي‌شود كه اعتراضات گسترده مردمي به تصميم دولت اوكراين در مورد عدم امضاي توافقنامه اتحاد با اتحاديه اروپا وارد سومين هفته خود شده است.

مخالفان دولت اوكراين خواستار امضاي فوري اين توافقنامه و همچنين بركناري دولت "نيكولاي آزاروف" هستند. اين در حالي است كه بخش ديگر مردم اوكراين از عضويت كشورشان در اتحاد گمركي 3 جانبه (روسيه-بلاروس-قزاقستان) حمايت مي‌كنند. دفتر مطبوعاتي كاخ كرملين اعلام كرده است كه در نشست كميسيون بين دولتي روسيه و اوكراين مسائل مهم در روابط دوجانبه، بخصوص همكاري‌هاي اقتصادي-بازرگاني، اقدامات لازم براي تحقق طرح‌هاي مشترك و همچنين مسئله انرژي مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

در پايان اين نشست قرار است چند سند و توافقنامه دوجانبه بين روسيه و اوكراين به امضاء برسد.

لازم به يادآوري است كه حجم مبادلات بازرگاني اوكراين با روسيه و ساير كشورهاي عضو جامعه مشترك المنافع تا 25 درصد كاهش يافته، ولي مقامات كي‌يف در تلاشند تا اين مسئله را جبران كنند.

هرچند مقامات مسكو و كي‌يف اعلام كرده‌اند كه مسئله عضويت اوكراين در اتحاد گمركي در نشست امروز مسكو مطرح نخواهد شد، ولي مخالفان دولت اوكراين بسيار نگران نتيجه اين مذاكرات هستند و چگونگي ادامه اعترضات خود را به نتيجه اين نشست مربوط دانسته‌اند.

انتهاي پيام/ص

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن