تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حيا زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819010640




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پس از توافق ژنو، چرا افزايش تهديدات؟


واضح آرشیو وب فارسی:سياست روز: پس از توافق ژنو، چرا افزايش تهديدات؟
ـ اوباما: در توافق‌ نهايي بايد اراك، فردو و سانتريفيوژهاي پيشرفته‌ برچيده شود.
ـ كري: درتوافق نهايي اگر ما غني‌سازي ايران را نپذيريم، غني‌سازي انجام نمي‌شود.
ـ ديويد كوهن معاون وزارت خزانه‌داري آمريكا: فشار بر ايران افزايش خواهد يافت. زماني كه دوره معامله فعلي منقضي شود، ايران در مخصمه عميق‌تري خواهد بود.
همه اين سخنان و ديگر مواضع مقامات آمريكايي و اروپايي كه عليه ايران زده مي‌شود، پس از توافق ژنو است. توافقي كه تصور مي‌شد، سياست‌هاي خصمانه، تحريم‌ها و تهديدات آمريكا عليه ايران كاسته شود. اما هر روز كه مي‌گذرد، نه تنها كاهش نمي‌يابد بلكه با افزايش همراه است. دليل اين كه آمريكايي‌ها به جاي آن كه طبق توافق‌نامه صورت گرفته، كه البته كفه سود اين توافق‌نامه براي آنها سنگين‌تر است، راه پايان دادن به خصومت‌ها عليه جمهوري اسلامي ايران را در پيش بگيرند، رفتارها و گفتارهايشان تندتر وخصمانه‌تر هم شده است، چيست!؟
آمريكايي‌ها و برخي كشورهاي هم پيمان او در چند سال گذشته مانند راهزنان سرگردنه، اموال مردم ايران را دزديده‌اند و به صاحب اصلي آن نمي‌دهند. پول‌هاي زيادي از فروش نفت و ديگر محصولات اين كشور به خاطر يك بهانه ساختگي توسط آنها دزديده شده است. مبالغ كمي هم نيست، ميلياردها دلار مي‌شود. براي اين كه چنين اتفاقي نمي‌افتاد و در آينده هم نيفتد چند راه حل وجود دارد.
۱ـ سر تعظيم فرود آوريم مقابل اين قلدر زورگو كه هيچ قانون و منطقي را نمي‌فهمد. (آنگاه بيشتر هم مي‌تواند همچون سابق اين كشور را بچاپد).
۲ـ مقاومت و ايستادگي مقابل اين قلدري و زورگويي (كه البته مشكلاتي هم به همراه دارد. در اين چند سال گذشته از زمان انقلاب تاكنون همين وضعيت حاكم بوده است).
۳ـ بستن چاه‌هاي نفت كشور و صادر نكردن آن به ديگر كشورهايي كه به نفت ايران نياز دارند. (اين رفتار حداقل مي‌تواند از هدر رفتن سرمايه كشور جلوگيري كند. نفت مي‌دهيم اما پولي دريافت نمي‌كنيم. در واقع از دو طرف زيان مي‌بريم)
۴ـ با تمام توان به فعاليت‌هاي هسته‌اي صلح‌آميز خود ادامه دهيم. (فعاليت ايران در حوزه هسته‌اي بهانه‌اي بيش براي آمريكايي‌ها نيست. هدف و نهايت خواست آنها چيز ديگري است)
آنجا كه رهبر معظم انقلاب مي‌فرمايند، «مساله هسته‌اي بهانه است و آمريكايي‌ها زماني از خصومت دست برمي‌دارند كه ملت ايران، به ملتي منزوي، بي اعتبار و بي‌احترام تبديل شود.» روشن مي‌شود كه اهداف كاخ سفيد نسبت به ايران چيست.
انرژي هسته‌اي اكنون به عنوان يكي از ويژگي‌هاي ساختاري هر كشوري براي پيشرفت علمي و فناوري است. ايران ساختار‌شكني كرده و به همين خاطر موجبات خشم كشورهاي قلدري همچون آمريكا را برانگيخته، اين خشم از آنجا نشات مي‌گيرد كه جمهوري اسلامي ايران بدون ذره‌اي دريافت كمك از آژانس بين‌المللي انرژي هسته‌اي و كشورهاي داراي اين علم و تكنولوژي به اين مهم دست يافته است. براي جلوگيري از اين پيشرفت غرب دست به هر كاري مي‌زند.
براي اين كه مقابل زياده‌خواهي‌هاي آمريكايي و هم پياله‌هايش كم نياوريم وهمچنان مقاومت كنيم، راه روشن است. «نگاه به درون و تكيه بر قدرت داخلي، راه‌حل واقعي مسائل و مشكلات موجود است. اگر ملتي به قدرت و توانايي‌هاي خود متكي بود از اخم يا تحريم دشمن متلاطم نمي‌شود و ما بايد دنبال تحقق اين هدف باشيم.» رهبر انقلاب بارها بر اين سخن تاكيد كرده‌اند و از مسئولان خواسته‌اند تا آن را پيگيري كنند.
ايشان در ادامه مي‌گويند؛ «همه حرف ما با مسئولان گذشته و امروز اين است كه براي پيشرفت و گشايش كارها، به ظرفيت‌هاي متنوع و گسترده انساني، طبيعي و جغرافيايي ايران تكيه كنيد.»
برخي در داخل اعتقاد دارند، آمريكا نه در گذشته دنبال براندازي نظام اسلامي ايران بوده است و نه در آينده چنين هدفي دارد.
برخي هم چرخ انرژي هسته‌اي را به چرخ زندگي درگير مي‌كنند، چرخ هسته‌اي جاي خود، چرخ زندگي مردم هم جاي خود.
هنگامي كه معاون وزير دارايي آمريكا مي‌گويد، «به عنوان مسئول تدوين و اجراي برنامه تحريم‌ها، يقين دارم فشار بر ايران همچنان افزايش خواهد يافت و ايران شش ماه ديگر، زماني كه دوره معامله فعلي منقضي شود، در مخمصه عميق‌تري خواهد بود.» ثابت مي‌كند كه چه ما بر روي حق خود درباره انرژي و فعاليت‌هاي صلح آميز هسته‌اي پافشاري بكنيم، چه نكنيم، آمريكايي‌ها غايت هدفشان فراتر از انرژي هسته‌اي است. آنها با ماهيت ايران اسلامي با فلسفه وجودي آن مشكل اساسي دارند، براي اين كه بتوانيم به حيات خود ادامه دهيم تنها راه اين است كه روي پاي خود بايستيم و وابستگي‌ها را كم كنيم، تكيه بر قدرت داخلي و نگاه به درون راه‌حل واقعي مسائل و مشكلات موجود است.

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سياست روز]
[مشاهده در: www.siasatrooz.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن