تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820092410




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجهيز مراكز هسته‌اي به سامانه ديده‌باني پيشرفته


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: تجهيز مراكز هسته‌اي به سامانه ديده‌باني پيشرفته
سرويس سياسي –اجتماعي: فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا(ص) ارتش از تجهيز مراكز هسته‌اي به سامانه ديده‌باني پيشرفته و استقرار رادار «آرش» در يكي از سايت هاي كشور تا پايان هفته جاري خبر داد.

امير فرزاد اسماعيلي ديروز در نشست خبري با خبرنگاران ضمن تشريح جزئيات رزمايش مدافعان آسمان ولايت 5 ، جديدترين دستاوردها در حوزه موشكي، راداري و توپخانه اي را اعلام كرد.

وي گفت: رادار آرايه فازي را دهم شهريور امسال رونمايي كرديم كه براحتي مي‌تواند ريزپرنده‌ها و پرنده‌هاي استيلز را كشف مي‌كند كه در آن زمان قول داديم مكمل آن به سيستم اضافه شود. لذا رادار بومي آرش با برد بسيار بالا ساخته شد كه نگهداري و تعميرات اين رادار بسيار ساده است و تا پايان اين هفته در يكي از سايت هاي كشور مستقر مي‌شود.

اسماعيلي در ادامه با اشاره به پيشرفت هاي حاصل شده در حوزه موشكي ، دستور فرمانده معظم كل قوا مبني بر تغييرات سامانه موشكي " اس 200 " را ياد آور شد واظهار داشت: قول داده بوديم كه تا پايان سال اين تغييرات شروع شود اما اكنون كه سه ماه به پايان سال مانده است، اعلام مي‌كنيم كه اين سامانه علاوه بر شليك موشك برد بلند " اس 200 " ،قادر به شليك سيستم سلاح موشك صياد2 هم است و در حقيقت در دو برد از اين سامانه موشكي استفاده مي‌كنيم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء(ص) همچنين از بومي سازي شبكه كنترل فرماندهي پيامبر اعظم(ص) به عنوان يك خبر و دستاورد بزرگ ياد و تاكيد كرد: بومي سازي اين شبكه مراحل پاياني خود را طي مي كند و90 درصد اين پروژه بومي شده است كه با اين سامانه، اطلاعات به طور توزيع شده در سراسر كشور موجود است و فرمانده نبرد مي تواند از هر نقطه‌اي از كشور مديريت كند و در حقيقت اين سامانه قدرت تصميم‌گيري پدافند هوايي را چندين برابر مي‌كند.

وي در ادامه به دستاوردهاي جديد در زمينه سامانه توپخانه اي اشاره كرد و افزود: صافات1 براي مقابله با موشك هاي كروز مجهز به سيستم الكترواپتيك توليد و مستقر شده است و همانطور كه قول داده بوديم، موشك‌هاي بومي شلمچه را با برد و توانمندي بالاتر و متناسب با سامانه مرصاد2 آزمايش كرديم و اكنون مرصاد2 در اقصي نقاط كشور مستقر است.

دستاوردهاي پدافند هوايي در حوزه سامانه هاي ديده باني موضوع ديگري بود كه فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء(ص) به آن اشاره كرد و گفت: سامانه ديده‌باني راصد32 به تعداد قابل توجه و مكفي به همه مراكز حساس و هسته‌اي و مداخل ورودي كشور واگذار شده است.

اسماعيلي در بخش ديگري از سخنانش به برگزاري رزمايش مدافعان آسمان ولايت در مهر امسال در منطقه پدافند هوايي شمال، شمال غرب، غرب، جنوب، جنوب غرب و مركزي خبر داد و گفت: در اين رزمايش سامانه‌هاي جديدي به كار گرفته شد كه به دليل به كارگيري تاكتيك‌هايي به عنوان لايه‌هاي پنهاني پدافند هوايي كشور ،برگزاري آن رسانه‌اي نشد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) با اشاره به حضور 14 هزار نفر از نيروهاي ارتش، پدافند هوايي سپاه و قرارگاه خاتم در اين رزمايش،يادآور شد: اين يك رزمايش دو سويه با حضور نيروي هوايي ارتش و نيروي هوايي سپاه بود كه اين نيروها با پرنده‌هاي با سرنشين و بدون سرنشين خود طي پنج روز حملات سنگيني را انجام ‌دادند و پدافند هوايي خاتم‌الانبياء(ص) و پدافند هوايي سپاه با تكنيك‌ها و تاكتيك‌هاي جديد در وسعت بسيار بالا با آنها مقابله كرد و همچنين تست گرم موشك‌هاي ميانبرد، كوتاه‌برد و برد بلند را انجام داديم.

وي درباره آغاز بكار دانشگاه اين قرارگاه هم گفت: از مهر امسال با پشتيباني همه جانبه ستاد كل نيروهاي مسلح و ستاد كل ارتش دانشجوي پدافندي جذب كرديم و اكنون آموزش دانشجويان در حال انجام است.



يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن