تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819438209




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ممنوعيت فعاليت جرثقيل‌هاي غيرمجاز از امروز


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: ممنوعيت فعاليت جرثقيل‌هاي غيرمجاز از امروز
رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به آغاز طرح ساماندهي جرثقيل‌ها و پاركينگ‌هاي پايتخت از ممنوعيت فعاليت تمامي جرثقيل‌هاي خودروبر به جز جرثقيل‌هاي ساماندهي شده توسط شركت‌هاي مورد تاييد پليس از امروز خبر داد.


سردار حسين رحيمي، با اشاره به اينكه گام هاي اثربخشي در خصوص ساماندهي جرثقيل ها، پاركبان ها و پاركينگ ها در پايتخت برداشته شده است گفت: با توجه به شكايت هاي مردمي و درخواست هاي صورت گرفته مبني بر تخلفات جرثقيل هاي خودرو بر خصوصا در بزرگراه هاي تهران و تخلفات تعدادي از پاركينگ دارها و اخذ وجوه اضافي از شهرونداني كه خودروهاي آنها توقيف مي شود، پليس راهور تهران به طور ويژه ساماندهي اين بخش ها را در دستوركار قرار داد.

وي افزود: بر اين اساس تيم هاي بازرسي پليس راهور تهران با هماهنگي مراجع قضايي موفق شدند 70 پاركينگ پايتخت را كه مالكان آنها اقدام به تخلفات مختلفي از جمله فروختن موتورها و لوازم خودروهاي توقيفي مردم مي كردند را دستگير و به مراجع قضايي معرفي كردند.

رييس پليس راهور تهران با اشاره به اينكه تعدادي از اين پاركينگ ها نيز مبالغ بسيار كلان از مالكان خودروهاي توقيفي درخواست مي كردند افزود: به عنوان نمونه يكي از اين پاركينگ ها براي يك خودرو پرادو در يك شب توقيف 40 هزار تومان پول گرفته بود!

وي با اشاره به دستورالعمل صادره و هماهنگي صورت گرفته در اين خصوص تصريح كرد: بر اين اساس كليه جرثقيل هاي خودروبر در پايتخت اعم از سبك و سنگين و نيسان وانت كه در بزرگراه ها و معابر نسبت به انتقال خودروها اقدام مي كنند از اين پس بايد بر اساس دستورالعمل جديد و صرفا در قالب شركت هاي مورد تاييد پليس راهور تهران و با آرم و علائم اين شركت ها ساماندهي شوند و در غير اين صورت از روز شنبه ماموران پليس نسبت به توقيف جرثقيل هاي غيرمجاز اقدام مي كنند.

رييس پليس راهور تهران با اشاره به اينكه برخي از اين جرثقيل ها با نصب چراغ هاي گردان غيراستاندارد و با تغييرات در شاسي و بدنه خودرو فعاليت مي كنند گفت: متاسفانه برخي از اين خودروها نسبت به دريافت وجوه اضافه از رانندگان اقدام مي كردند و حتي مسائل اخلاقي نيز داشتند كه خوشبختانه برابر هماهنگي صورت گرفته از اين پس تمامي آنها بايد با رعايت موازين جديد ساماندهي شده فعاليت كنند.

ممنوعيت دريافت وجه توسط پاركينگ ها در زمان ترخيص خودروها

به گفته وي تمامي اين جرثقيل ها پس از ساماندهي در كنار درشان هزينه حمل خودرو و شرايط ترخيص خودرو درج مي شود تا رانندگان هزينه اضافي نپردازند.

رييس پليس راهور تهران با اشاره به ساماندهي پاركينگ هاي پايتخت به ايسنا گفت: هم اكنون 37 پاركينگ كه ضوابط 13 گانه پليس راهور تهران را رعايت كرده و به سامانه نرم افزاري آنلاين متصل شده اند مورد ساماندهي قرار گرفته اند و برابر دستورالعمل صادره انتقال خودرو به ساير پاركينگ ها توسط جرثقيل هايي كه با پليس همكاري مي كنند ممنوع است.

وي با اشاره به اينكه تمامي اين پاركينگ ها به سامانه پليس هاي تخصصي به صورت آنلاين شامل پليس راهنمايي و رانندگي، پليس آگاهي، پليس پيشگيري و ... متصل هستند افزود: بر اساس سامانه طراحي شده، خودرو به محض ورود به پاركينگ اطلاعاتش در سيستم نر افزاري ثبت شده و در صورت سرقتي بودن سريعا مشخص مي شود. همچنين براي مالك آن نيز پيامكي ارسال و محل توقف خودرو به مالك اعلام مي شود.

رييس پليس راهور تهران از حذف دريافت وجوه نقد توسط اين پاركينگ ها خبر داد و گفت: برابر هماهنگي صورت گرفته هزينه نگهداري خودرو در پاركينگ ها براي جلوگيري از هرگونه سوء استفاده برابر تعرفه هاي تعيين شده در ستادهاي ترخيص اخذ مي شود و مالكان خودروها هيچگونه وجه اضافي را به پاركينگ دارها براي ترخيص خودروهاي خود نمي پردازند.

وي با اشاره به اينكه در طرح جديد تلاش كرديم وجوه نقد را از چرخه پاركينگ ها حذف كنيم گفت: شكايت هاي زيادي در اين خصوص بود كه مبالغ خارج از عرف براي خودروها دريافت مي شد كه خوشبختانه با تدبير نيروي انتظامي اين مبالغ حذف شدند و در خصوص نرخ پاركينگ ها يكسان سازي صورت گرفت.

رحيمي افزود: همچنين در صورتي كه مالكان خودروها يا موتورسيكلت هاي توقيفي در مهلت تعيين شده براي ترخيص خودرو يا موتورسيكلت خود مراجعه نكنند نسبت به ارسال پيامك هاي دوره اي براي آنها اقدام مي شود. از سوي ديگر خودروها به محض ورود از چهار طرف آنها تصويربرداري مي شود تا در صورت وارد آمدن هرگونه خسارت در زمان ترخيص، پاركينگ دار در اين خصوص پاسخگو باشد.

رييس پليس راهور تهران با اشاره به اينكه كنترل و نظارت بر پاركينگ هاي تحت پوشش تشديد شده است، گفت: برابر برنامه ريزي صورت گرفته خروج خودروهاي توقيفي از پاركينگ علاوه بر برگه هاي كاغذي، بايد حتما از طريق سيستمي نيز ثبت شود كه اين امر مي تواند از بسياري از تخلفات جلوگيري كند.

وي گفت: شهروندان مي توانند هرگونه تخلف را در اين خصوص از طريق شماره تلفن 110 و يا 197 با پليس در ميان بگذارند. (ايسنا)

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن