تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819178678




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يك استاد دانشگاه:ايران مركز تجربه‎اندوزي كارشناسان خارجي در صنعت نفت شده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: يك استاد دانشگاه:ايران مركز تجربه‎اندوزي كارشناسان خارجي در صنعت نفت شده است
يك استاد دانشگاه در رشته نفت با ابراز گلايه از حضور متخصصان و كارشناسان خارجي و غيربومي در صنعت نفت كشور، گفت: ايران مركزي براي تجربه‌اندوزي كارشناسان خارجي شده است.


به گزارش خبرگزاري فارس از بوشهر، ولي‌احمد سجاديان امشب در همايش هفته پژوهش در خارگ اظهار كرد: در مدت حضور سي ساله خود در صنعت نفت، همواره هم در راستاي علمي و هم عملي گام برداشته‌ام و باورم بر اين است كه اين دو مقوله جدا از يكديگر نيستند و بايد در كنار هم و پا به پاي هم پيش بروند.

وي تصريح كرد: علم و دانش همان چيزي است كه دين و مذهب ما نيز بر آن تاكيد فراواني داشته است و در قالب احكام اسلامي، به آن توجه ويژه‌اي شده است و همايش پيش رو، در بحث پژوهش و توسعه در صنايع بالادستي نفت با محوريت چالش‌ها و فرصت‌ها خواهد بود.

اين استاد دانشگاه با ابراز گلايه از حضور متخصصان و كارشناسان خارجي و غيربومي در صنعت نفت كشور، افزود: ايران مركزي شده است براي تجربه‌اندوزي اين كارشناسان خارجي و اين نيازمند اين است كه ما در هنگام عقد قراردادها، به اين امر توجه ويژه‌اي كنيم و در قالب بندي مجزا، آن‌ها را ملزم به استفاده از نيروهاي داخلي و بومي كنيم.

وي با بيان اينكه كشورهاي استعمارگر هر چند سال يك‌بار براي فروش بيشتر نفت توسط كشورهاي نفت‌خيز، دست به ايجاد شايعاتي مي‌زنند، گفت: آن‌ها از اتمام نفت در سال‌هاي آينده و رشد صعودي قيمت آن، به خوبي آگاه هستند و به همين لحاظ قصدشان اين است تا كشورهاي خاورميانه، هرچه سريعتر نفت خود را به فروش برسانند.

سجاديان عنوان كرد: بيشترين نفت و گاز ذخيره شده دنيا در خاورميانه است و اين اهميت منطقه را براي حضور سياسي كشورهاي استعمارگر نشان مي‌دهد و اگر صادرات نفتي ما به همين منوال ادامه يابد، حتماً در سال‌هاي آتي دچار مشكل خواهيم شد و اين لزوم توجه ويژه به ميزان فروش و به‌كارگيري تكنولوژي‌هاي پيشرفته در اين زمينه را مي‌رساند.

وي اضاف كرد: ما براي دست‌يابي بيشتر نيازمند توسعه اصولي با بهره‌گيري از تكنولوژي‌هاي روز هستيم، تا در آينده و با توجه به كمبود نفت و افزايش صعودي قيمت‌ها، بتوانيم حرفي براي گفتن داشته باشيم.

اين استاد دانشگاه خاطرنشان كرد: دستيابي به جايگاه اول اقتصادي، علمي و فناوري در سطح آسياي جنوب غربي با تاكيد بر جنبش نرم‌افزاري و توليد علم، رشد پرشتاب و مستمر اقتصادي، ارتقاي نسبي سطح درآمد سرانه و رسيدن به اشتغال كامل، چشم‌انداز جمهوري اسلامي ايران در افق 1404 بوده است.

وي تصريح كرد: همانطور كه در 100 سال اخير نفت به عنوان محوري‌ترين صنعت ايران مطرح بوده است، در 50 سال آينده نيز مطرح خواهد بود و اين لزوم به‌كارگيري نيروهاي متخصص داخلي و توجه به امر تحقيقات و پژوهش‌هاي جديد و تغيير در تكنولوژي صنعت نفت نشان مي‌دهد. كه اين امر موجب به تعويق افتادن اتمام ذخائر نفتي مي‌شود و لازمه اين امر پژوهش‌هاي كاربردي است.

سجاديان با تاكيد بر تفاوت موجود ميان معيارهاي تحقيقاتي و شرايط آزمايشگاهي با شرايط موجود و واقعي، افزود: بايد سعي كنيم شرايط آزمايشگاهي را با شرايط استفاده در صنعت و به‌كارگيري آن به هم نزديك كنيم تا اين اختلافات فاحش در پژوهش و واقعيت از ميان برداشته شود و به نظر بنده، بايد پژوهشگاه صنعت نفت، دانشگاه و خود صنعت نفت، به خوبي با يكديگر در ارتباط باشند و از هم جدا نشوند.

انتهاي پيام/66006/غ40

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن