تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):ایمان به صرف ادعا و آرزو نیست، بلکه ایمان آن است که خالصانه در جان و دل قرار گیرد و ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815718359




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد دانش بنيان بايد مبناي اقتصاد كشور قرار گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اقتصاد دانش بنيان بايد مبناي اقتصاد كشور قرار گيرد
گرگان - خبرگزاري مهر: دبير ستاد هفته پژوهش استان گلستان با بيان اينكه اقتصاد دانش بنيان بايد مبناي اقتصاد كشور قرار گيرد، گفت: بايد سهم شركت هاي دانش بنيان را در توسعه و توليد ثروت در كشور افزايش داد.

به گزارش خبرنگارمهر، ابوالقاسم خزاييان عصر شنبه در نشست هفته پژوهش در تالار شهيد مطهري دانشگاه جامع گلستان ابراز داشت: خوشبختانه كشور در زمينه توليد علم در جهان رتبه 16 را به خود اختصاص داده و همچنين در منطقه در اين زمينه رتبه اول را داريم.

وي با بيان اينكه همه چيز توليد مقاله نيست، بيان داشت: بايد سعي كرد در پژوهش ها به توسعه پايدار نيز اهميت داده شود و مبناي توسعه بر اساس اقتصاد دانش بنيان شكل گيرد و سهم شركت هاي دانش بنيان را در توسعه و توليد ثروت افزايش داد.

خزاييان افزود: بايد سعي شود به اين موضوع اهميت داده شود و زماني مي توانيم ادعا كنيم كه اين اتفاق افتاده است كه علم و تحقيق را بتوانيم وارد اقتصاد كنيم و ثروت را براي كشور بياوريم و همچنين زنجيره ايده تا بازار را نيز بتوانيم تكميل كنيم .

وي اظهار داشت: نقش آفرينان اين حوزه بايد زنجيره وار با يك سيستم مشخص شوند و در كنار هم قرار گيرد تا زنجيره تكميل شود. دانشگاه ها، بخش خصوصي ، صنعت، مردم و دولت از جمله نقش آفرينان اين زنجيره محسوب مي شوند.

دبيرستاد هفته پژوهش استان تصريح داشت: در كشور قوانين خوبي نوشته شده است و اين موضوع در برنامه پنجم توسعه و و نقشه جامع كشور نيز مطرح شده است.

وي افزود: بر اساس برنامه اي كه در اين سند وجود دارد بخش خصوصي بايد بتواند در آينده 50 درصد در بخش هاي خصوصي سهم داشته و 50 درصد ديگر توسط دولت تامين گردد.

خزاييان ادامه داد: در حال حاضر سهم بخش خصوصي در كشور حدود 5 درصد است و 95 درصد سهم دولت است و اگر مي خواهيم اين شعار را محقق كنيم بايد بتوانيم نتايج تحقيقات را در سيستم اقتصادي وارد كنيم.

وي با بيان اينكه در استان در حوزه پژوهش برنامه هاي خوبي صورت گرفته است، اذعان داشت: اقدامات ويژه اي در سطح استان انجام شده و با نظارت بر هزينه كرد دستگاه هاي اجرايي در بخش تحقيقات با توجه به سامانه اي كه در اين زمينه در وزارت وجود دارد بايد در اين بخش نقش خوبي را ايفا كنيم.

ابوالقاسم خزاييان با اشاره به اهداف هفته پژوهش ابراز داشت: از جمله اهداف اين هفته كمك به تعامل بين واحد ها و عوامل موثر در چرخه فناوري است.

وي با اشاره به برپايي نمايشگاهي از دستاوردهاي پژوهشي در سوله ورزشي دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان گفت: در اين نمايشگاه حدود 80 غرفه طراحي شده است كه در اين بين 17 دستگاه اجرايي، هشت دانشگاه و 10 انجمن علمي شركت دارند و همچنين امسال دانشگاه علمي و كاربردي مجري نمايشگاه توسعه و كارآفريني نيز در كناراين نمايشگاه است.

اين مسئول بيان داشت: پارك علم و فناوري و شركت هاي دانش بنيان به طور جدي دنبال مي شود.

كد خبر: 2195524

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۳ - ۲۱:۳۸

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن