تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804257899




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مراجعه مسئولان پروژه ورشكسته ورمي كمپوست به فرمانداري/ مطالبات طلبكاران پرداخت مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مراجعه مسئولان پروژه ورشكسته ورمي كمپوست به فرمانداري/ مطالبات طلبكاران پرداخت مي شود
ملارد - خبرگزاري مهر: فرماندار ملارد از مراجعه مسئولان شركت ورمي كمپوست به فرمانداري اين شهرستان خبر داد و گفت: اين افراد ضمن اعلام آمادگي براي پاسخگويي به علل بوجود آمدن مشكل در فعاليت شركت ياد شده، خواستار پيگيري و اعطاي مهلت لازم براي پرداخت مطالبات طلبكاران خود شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، چندي پيش خبري مبني بر كلاهبرداري چهار هزار ميليارد توماني يك شركت توليد كننده كود ورمي كمپوست (كود كرم خاكي) در ملارد بر روي خروجي سايتها و منابع خبري قرار گرفت.

اخبار مذكور حاكي از اين بود كه اين شركت طي قراردادي جعبه‌هاي هزار تايي حاوي كرم و خاك لازم را به قيمت 24 هزار تومان تحويل اعضاي شركت مي‌ داد و پس از دو ماه كه كرمها رشد و تكثير پيدا مي كردند، جعبه‌ ها را به قيمت 30 هزار تومان خريداري مي‌ كرد.

اختلاس 4000 ميليارد توماني شركت ورمي كمپوست در ملارد

در ابتداي كار، همكاري بسيار عالي بود و اعضا نيز از سود دريافتي راضي بودند اما به مرور زمان مسئولان اين شركت با رفتاري ضد و نقيض و كاهش سود پرداختي به اعضا، موجبات نارضايتي آنان و كاهش حجم سرمايه گذاري در شركت را فراهم آوردند كه موجب ورشكستگي شد و بنابر اظهارات برخي منابع، با محاسبه تعداد جعبه‌هايي كه بر حسب قرارداد اين شركت به اعضاي خود مي داد، اين شركت مبلغ 4 هزار ميليارد تومان اختلاس كرد.

اين مسائل دست به دست هم داد تا مالباختگان اعتراض كرده و خواستار بازپسگيري سرمايه هاي خود شوند كه به دنبال آن، مسئولان شركت مذكور به دليل عدم توانايي در پرداخت بدهيها، مدتي ناپديد شدند، اين مساله نيز موجب اوج گيري حواشي و در نتيجه نگراني مردم، تجمعات اعتراض آميز و هجوم آنها به مراجع قضايي براي شكايت شد.

گفتني است؛ مدير عامل اين شركت به عنوان كارآفرين برتر و اشتغالزا براي 12 هزار نفر در سالهاي گذشته مورد تجليل قرار گرفته بود.

كلاهبرداري ميلياردي؛ 16 استان كشور و 12 هزار خانوار را درگير كرد

از آنجا كه اين موضوع ملي بوده و بيش از 16 استان كشور و حدود 12 هزار خانوار را در گير كرده است، مسئولان بر آن شدند تا با پيگيري جدي و دقيق، اين مشكل را هرچه سريعتر رفع كرده و دغدغه سرمايه گذاران و مالباختگان را برطرف كنند.

همچنين با توجه به اينكه در انبارهاي اين شركت حجم بسياري از ورمي كمپوست بلاتكليف مانده بود، مسئولان بر آن شدند تا پيش از گذشت زمان و از دست رفتن قابليت اين كودها، با تعيين تكليف و اخذ مجوزات لازم بخشي از سرمايه هاي مالباختگان را از طريق اين كودها تامين كنند.

مسئولان شركت ورشكسته با پاي خود به فرمانداري ملارد آمدند

در اين راستا مسئولان ملارد نيز با تلاش بسيار به دنبال پيگيري و رفع اين موضوع بودند كه سرپرست فرمانداري اين شهرستان در گزارشي از آخرين وضعيت مديران شركت توليدكننده ورمي كمپوست بعد از ظهر امروز شنبه اعلام كرده است: با پيگيري فرمانداري روز سه شنبه مورخ 19 آذرماه جاري ساعت 11 صبح آقاي م. ش مسئول اصلي پروژه ورمي كمپوست در شهرستان ملارد با پاي خود به فرمانداري ملارد مراجعه و ضمن اعلام آمادگي براي پاسخگويي به علل بوجود آمدن مشكل در فعاليت شركت ياد شده خواستار پيگيري و اعطاي مهلت لازم براي پرداخت مطالبات طلبكاران خود شد.

داوود كرمي عنوان كرد: با توجه به برخورد ملايم فرمانداري و مجموعه اعضاي شوراي تامين شهرستان جهت جلب اعتماد و ارزيابي ميزان صداقت مسئولان شركت مذكور، برادر فرد ياد شده نيز پس از برقراري تماس تلفني مجاب شد كه به فرمانداري مراجعه كند كه اين امر در ساعت 19 همان روز محقق شد و وي با حضور در محل فرمانداري، آمادگي خود را براي وصول مطالبات طلبكاران اعلام كرد.

اين مسئول ادامه داد: اعتماد دو برادر مذكور و انتقال مطالب آنها به پدرشان آقاي الف.ش و تماسهاي اعتمادزاي فرمانداري، وي را نيز مجاب كرد تا روز پنجشنبه مورخ 21 آذرماه جاري خود را به فرمانداري معرفي كند، در اين بين اقدامات قضايي از سوي حسين زاده دادستان شهرستان نيز در خصوص تفهيم اتهام، بازجويي و صدور قرار مقتضي صورت گرفت، همچنين پيش از اين قرار ممنوع الخروجي و توقيف اموال افراد مذكور از سوي دادستان صادر شده بود.

هجوم سرمايه گذاران و عدم توانايي در پرداخت بدهي ها، عامل ناپديد شدن مسئولان شركت

وي گفت: در مذاكرات و بازجويي هاي صورت گرفته انگيزه مراجعه اين افراد به فرمانداري، پرداخت مطالبات سرمايه گذاران و ادامه فعاليت شركت در توليد كود ورمي بود كه در نتيجه برخورد اطمينان زاي فرمانداري بوجود آمد تا بتوانند در سايه اقدامات انتظامي و قضايي به فعاليت خود ادامه دهند.

سرپرست فرمانداري ملارد متذكر شد: نامبردگان در پاسخ به علت ناپديد بودن خود نيز عنوان كردند كه نامه جهاد كشاورزي مبني بر اتمام مدت پروانه فعاليت موجب نگراني سرمايه گذاران، هجوم آنها براي دريافت سرمايه و عدم امكان پاسخگويي آني به مطالبات شد به همين دليل نيز از بيم جان خود مدتي ناپديد شدند.

اظهار نظرهاي غيركارشناسي و ناآگاهانه برخي مسئولين دردسرساز شد

كرمي تصريح كرد: متاسفانه در طول چند روز گذشته برخي از مسئولين بدون داشتن دانش حقوقي لازم نسبت به اين موضوع اظهار نظر قضايي كرده و اين افراد را كلاهبردار چهار هزار ميليارد توماني ناميده اند كه اين امر باعث نگراني مردم و هجوم آنها به مراجع قضايي براي شكايت و نيز تجمعات اعتراض آميز شد، همچنين اين مصاحبه هاي ناشيانه رسانه هاي خارجي را به سوء استفاده تبليغي عليه دولت و نظام ترغيب كرد.

اصل بدهي 120 ميليارد تومان است/ تكذيب مبلغ 4000 ميلياردي

وي ادامه داد: در حاليكه تاكنون هيچ دليل قابل اتكا و قانع كننده اي مبني بر كلاهبرداري اين شركت پيدا نشده است و بر اساس اظهارات خود اعضاي شركت، رقم بدهي حدود 120 ميليارد تومان بوده و معلوم نيست رقم كذايي چهار هزار ميليارد توماني از كجا آمده است البته اين امر به معني دفاع از سوء مديريت مديران شركت نبوده و نيز نافي كشف عناوين مجرمانه احتمالي آتي نيست.

اين مسئول يادآور شد: طي بازديدي كه توسط اعضاي شوراي تامين از تعدادي كارگاههاي شركت صورت گرفت، ميزان قابل توجهي كود استحصال شده بصورت بسته بندي و فله اي و نيز مقدار قابل ملاحظه اي جعبه هاي حاوي كرم رويت شد كه از محل فروش آنها مقداري از مطالبات سرمايه گذاران قابل پرداخت خواهد بود.

پرداخت بخشي از بدهيها با فروش كودهاي باقيمانده

سرپرست فرمانداري ملارد گفت: از آنجا كه عدم ادامه فعاليت شركت، هر روزه باعث از بين رفتن كرمهاي موجود در كارگاهها شده و در نهايت موجب كاهش ظرفيت شركت براي پرداخت مطالبات سرمايه گذاران خواهد شد، از اين رو حتما تدابير لازم براي امكان ادامه فعاليت شركت تحت نظارت دستگاههاي ذيربط ضروري است چراكه در غير اينصورت با زندان رفتن آنها مشكلي از انبوه مردمي كه با هزاران اميد در اين امر سرمايه گذاري كرده اند حل نخواهد شد.

كرمي تاكيد كرد: با توجه به اينكه اينكه اين موضوع ملي بوده و بيش از 16 استان كشور و حدود 12 هزار خانوار را در گير كرده است، مديريت آن نيز بايد توسط عزم ملي مسئولان دستگاههاي مرتبط باشد تا اين تدبير بكار گرفته شده به نتيجه مطلوب برسد.

وي افزود: آنچه مهم مي نمايند اين است كه آقايان "ش" فرار نكرده و با پاي خود به فرمانداري پناه آورده اند و تحت نظر اعضاي شوراي تامين شهرستان ملارد قرار دارند تا مسئولان در خصوص نحوه مديريت موضوع تصميمات مقتضي را اخذ كنند.

كد خبر: 2195521

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۳ - ۲۰:۵۳

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن