تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترين [مرتبه] ايمان آن است كه بدانى هركجا باشى خدا با تو است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804449362




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقتي معلمي دار و ندار خود را وقف دانش آموزش مي‌كند!


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: وقتي معلمي دار و ندار خود را وقف دانش آموزش مي‌كند!
آنجايي كه محروميت سايه تنگ دستي را بر خانواده كودكي مانده از دنيا افكنده بود، دستان پر مهر معلمي از جنس عشق و ايثار را به تحرك وا داشت تا دانش آموز بيمار مانده در راه كلاس را اميدي به فرداي بهتر ببخشد.

به گزارش ايرنا، به پاس اين فداكاري، مديركل آموزش و پرورش كرمان در پي اقدام خداپسندانه ˈاحسان موسويˈ از اين معلم فداكار ريگاني كه با هزينه خود دانش آموز بيمارش را مداوا كرد، قدرداني و تجليل كرد.

ˈابراهيم جهانگيريˈ روز شنبه با جمعي از مسوولان آموزش و پرورش در سال اجتماعات شهيد ايرانمنش گرد هم آمدند تا از فداكاري و نوعدوستي احسان موسوي، معلم فداكار ريگاني قدرداني كنند.

احسان موسوي معلم فداكار ريگاني با هزينه شخصي خود، يعقوب سالك را كه از ناحيه پا دچار شكستگي شده بود به عرصه تعليم و تربيت باز گرداند.

در اين آيين لوح تقدير امام جمعه، فرماندار، رييس آموزش و پرورش شهرستان ريگان نيز به اين معلم فداكار اهدا شد.

به گزارش ايرنا ˈيعقوب سابكيˈ دانش آموز پايه دوم ابتدايي از خانواده اي نيازمند است كه زير پوشش كميته امداد امام خميني (ره) قرار دارد و تنها منبع درآمدي آنها از طريق پرداخت يارانه ها است.

سرپرست خانواده هفت نفره يعقوب، مادري مسن و رنجور است كه از ناراحتي معده و تيروئيد رنج مي برد و نيازمند عمل جراحي است.

برادر يعقوب نيز به دليل مشكل اعصاب بايد تحت عمل جراحي قرار گيرد، يعقوب در سن چهار سالگي از ناحيه مچ پا دچار شكستگي مي شود و مداواي غيراصولي افراد محلي سبب ناتوان شدن اعصاب پاي وي شد.

وضعيت بد مالي خانواده يعقوب امكان مراجعه به پزشك و درمان وي را فراهم نمي كرد و با مرور زمان و درد ناشي از راه رفتن در نتيجه يعقوب از رفتن به مدرسه و ادامه تحصيل باز ماند.

سيد ˈاحسان موسوي ˈ، معلم فداكار يعقوب در باره اين ماجراي خداپسندانه مي گويد: سال 89 بعد از دريافت ابلاغ پايه اول دبستان به روستاي ميرآباد ريگان در مدرسه 22 بهمن مشغول به خدمت شدم.

وي افزود: دانش آموزي داشتم كه چند روز در هفته غيبت داشت و در كلاس درس حاضر نمي شد، البته مشكل راه رفتن هم داشت، پاي چپش را نمي توانست به درستي روي زمين بگذارد و روي پنجه راه مي رفت، هميشه ناراحت و گريان بود .

موسوي عنوان كرد: يعقوب به دليل اينكه نمي توانست با همكلاسي هايش بازي كند، ناراحت بود و از لحاظ روحي هم شرايط مطلوبي نداشت.

وي گفت: مشكل اين دانش آموز را با مدير مدرسه در ميان گذاشتم و تصميم گرفتم يك روز از نزديك وضع زندگي آنها را ببينم به همراه مدير و يكي از همكاران به منزل آنها رفتيم.

موسوي گفت: آنها خانه اي نداشتند و با بدترين شرايط كه فكرش را هم نمي كنيد در كپر و بدون هيچ امكانات اوليه زندگي مي كردند .

وي افزود: وقتي علت را از مادر يعقوب جويا شديم، گفت كه شوهرش بر اثر عارضه قلبي فوت كرده و سرپرستي ندارند و به نان شب هم محتاج هستند.

وي ادامه داد: از طرفي مادر خانواده و دو بردار يعقوب به دليل بيماري نياز فوري به جراحي دارند، اما بضاعت مالي آنها اجازه مراجعه به بيمارستان و درمان را نمي دهد.

موسوي اظهاركرد: علت مشكل يعقوب را از خانواده اش جويا شدم كه گفتند بر اثر پيچ خوردگي پا در سن چهار سالگي و مراجعه به شكسته بند محلي موجب شده فرم پاي او تغيير كند و روي پنجه پا راه برود.

وي تصريح كرد: من و همكارانم از ديدن اين وضعيت خيلي ناراحت شديم و تصميم گرفتيم هر اقدامي كه مي توانيم براي اين دانش آموز انجام دهيم كه موجب شادماني يعقوب و خانواده اش شويم.

اين معلم فداكار، افزود: به بهزيستي استان كرمان مراجعه كرديم تا بتوانيم آنها را زير پوشش قرار دهيم و بهزيستي آنها را به موسسه خيريه اميد در تهران معرفي كرد.

وي بيان كرد: با تلاش موسسه خيريه و همكارانم توانستيم بعد از دو سال و چند بار مراجعه به بيمارستان فوق تخصصي كودكان در تهران پاي اين دانش آموز را جراحي كنيم و اكنون يعقوب مشغول به تحصيل است.

اما رييس شوراي اسلامي شهر ريگان و مدير مجتمع آموزشي به سوي ظهور ريگان نيز با تحسين از اين معلم فداكار، گفت: وي بيش از 10 بار با هزينه شخصي خود اين دانش آموز را براي مداوا و عمل جراحي به تهران برده است.

ˈمحمد آبيارˈ افزود: بندرت چنين افرادي پيدا مي شوند كه اين همه درد و رنج و پشتكار شاگرد خود را مانند فرزند و حتي بهتر از آن انجام دهند .

وي از خيران درخواست كرد با توجه به اينكه ديگر اعضاي خانواده يعقوب سابكي نيز بيمار هستند، آنها را ياري رسانند.

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن