تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا زمانى كه مردم، امر به معروف و نهى از منكر نمايند و در كارهاى نيك و تقوا به ي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804038237




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ادامه تلاش صليب سرخ براي كمك به قربانيان درگيري هاي آفريقاي مركزي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ادامه تلاش صليب سرخ براي كمك به قربانيان درگيري هاي آفريقاي مركزي
كميته‌ بين‌المللي صليب سرخ درخواست كرد كار پرسنل درماني و بشردوستانه در مناطق ناآرام، آفريقاي مركزي تسهيل شود تا آنها بتوانند نيازهاي ضروري مردم را برآورده كنند.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از دفتر كميته بين المللي صليب سرخ در آفريقاي مركزي، از زمان آغاز درگيري در شهر بانگي در پنجم دسامبر، مردم اين منطقه در هراس و وحشت به سر مي‌برند. "بوناوِنچور بازيروتوابو" هماهنگ‌كننده‌ امور درماني كميته‌ بين‌المللي صليب سرخ در شهر بانگي گفت: يكي از دغدغه‌هاي اصلي ما تضمين اين است كه مجروحان و بيماران بتوانند به مراقبت‌هاي درماني دسترسي داشته باشند. بيشتر تأسيسات درماني در بانگي تعطيل شده‌اند. علاوه بر اين، به دليل آنكه برخي از كاركنان درماني براي كار كردن احساس امنيت كافي نمي‌كنند، اين خطر وجود دارد كه بيماران در زماني كه شرايط بحراني تشديد مي‌شود به حال خود رها شوند.

بر اين اساس براي ساكنان پايتخت، به خصوص كساني كه به مناطق مخصوص پناه برده‌اند، دسترسي به مراقبت‌هاي درماني بسيار مشكل شده است. تنها دو مركز مراقبت‌هاي درماني هنوز فعالند كه عبارتند از بيمارستان عمومي و زايشگاه كاستور. در همين رابطه "آرناد دوباكو" معاون دفتر نمايندگي كميته‌ بين‌المللي صليب سرخ در جمهوري مركزي آفريقا گفت: ما از مقامات و افراد مسلح مي‌خواهيم كاري به مجروحان و كاركنان و تأسيسات درماني نداشته باشند. از زمان آغاز بحران كميته‌ بين‌المللي صليب سرخ و جمعيت صليب سرخ آفريقاي مركزي شش زن باردار و 51 مجروح را به بيمارستان عمومي بانگي منتقل كرده‌اند.

دوباكو گفت: هنوز تنش و ترس زيادي بر پايتخت حكمفرماست. هزاران نفر در عبادتگاه‌ها و يا نزد خانواده‌هاي ميزبان پناه جسته و در شرايط سختي به سر مي‌برند. اين افراد نمي‌دانند كه فردايشان چه خواهد شد. از 7 دسامبر، كميته‌ بين‌المللي صليب سرخ در اين شهر مقاديري ذرت، حبوبات، روغن خوراكي، نمك، برنج و وسائل آشپزي را در اختيار 35 هزار فرد بي‌خانمان شامل 12 هزار نفر در مركز دون بوسكو و 9 هزار نفر در صومعه‌ بوي‌رِيب قرار داده است.

كميته‌ بين‌المللي صليب سرخ با 40 كارمند خارجي و 200 كارمند محلي در اين كشور، در حال ادامه‌‌ گفتگوهاي خود با مقامات و تمامي نيروهاي حاضر در صحنه در بانگي است. اين سازمان همچنان بر اين موضع پافشاري مي‌كند كه غيرنظاميان بايد مصون بمانند و به كاركنان صليب سرخ و كاركنان درماني اجازه داده شود كه بدون مزاحمت كار خود را انجام دهند.

بيشتر فعاليت‌هاي بشردوستانه‌ كميته‌ي بين‌المللي صليب سرخ در اين كشور در همكاري نزديك با جمعيت صليب سرخ آفريقاي مركزي انجام شده است، كه در اوج بحران بيش از 200 داوطلب آن در صحنه حاضر بوده‌اند.

از 5 دسامبر، كميته‌ بين‌المللي صليب سرخ توانست فعاليت‌هاي زير را انجام دهد، غذاي زندانيان و نگاهبانان- روي هم 50 نفر- را در يكي از زندان‌هاي بانگي تأمين كند، ارائه‌ حمايت‌هاي تداركاتي و مالي به صليب سرخ آفريقاي مركزي امكان داد تا اجساد 263 نفر را دفن كند. نيازهاي 78هزار نفر را در پنج منطقه بانگي ارزيابي كرد.

كد خبر: 2195365

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۳ - ۱۷:۴۷

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن