تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):وقتى كه برادر دينى‏ات از تو جدا شد، سخنى پشت سر او نگو، مگر اين كه دوست دارى او د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819804740




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرتضوي در برابر شكايت هاي جديد


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: مرتضوي در برابر شكايت هاي جديد
انتشار گزارش كميته تحقيق و تفحص مجلس شوراي اسلامي از سازمان تامين اجتماعي در دوران مدير عاملي سعيد مرتضوي بر اين صندوق هر روز ابعاد جديدي به خود مي گيرد.

به گزارش ايرنا، در تازه ترين تحول در ارتباط با پرداختي هاي مرتضوي به برخي از مديران اين صندوق ، نمايندگان مجلس و اعضاي دولت سابق و انتشار سند آن، امروز كارگران يك شركت توليدي در چابهار در جنوب شرق ايران و دو وكيل دادگستري عليه مرتضوي به اتهام اختلاس، تصرف غيرقانوني و خيانت در امانت شكايت كرده اند.

ˈمصطفي ترك همدانيˈ وكيل كارگران اين شركت توليدي اعلام كرد : علاوه بر ارايه شكايت كارگران شركت ياد شده به معاون ارجاع دادسراي كاركنان دولت، خود بنده و يك وكيل دادگستري ديگر نيز كه بيمه شده سازمان تامين اجتماعي بوديم، عليه مرتضوي رييس سابق اين سازمان شكايت كرديم.

ترك همداني ادامه داد: اين شكايت صبح امروز در دادسراي كاركنان دولت ثبت و دستورات لازم براي رسيدگي به آن داده شد اما نظر دادسرا بر اين است كه منتظر بمانند تا پرونده كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي نيز به قوه قضاييه ارجاع شود تا به صور يكجا رسيدگي كنند.

طرح شكايت مزبور به دنبال گفت و گوي يكي از وكلاي دادگستري با خبرگزاري جمهوري اسلامي در ارتباط با امكان شكايت افراد تحت پوشش تامين اجتماعي صورت مي گيرد.

ˈپيمان حاج محمود عطارˈ روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي ايرنا گفته بود كه تمامي كساني كه حق بيمه خود را به سازمان تامين اجتماعي پرداخت مي كنند، مي توانند عليه مرتضوي رييس سابق اين سازمان به اتهام اختلاس و تصرف غيرقانوني در اموال دولتي، خيانت در امانت و ارتشا شكايت كنند.

وي افزود: با توجه به اين كه برابر گزارش كميته تحقيق و تفحص مجلس شوراي اسلامي از سازمان تامين اجتماعي، مرتضوي در مقام رييس اين سازمان بدون مجوز قانوني و خارج از اختيارات خود اقدام به پرداخت و واگذاري وجوه و اموال اين سازمان تحت مديريت خود به اشخاص حقيقي و حقوقي كرده است، بيمه شدگان تامين اجتماعي مي توانند به عنوان شاكي خصوصي عليه وي در مراجع قضايي اقامه دعوا كنند.

در همين حال همزمان با تداوم كشاكش خبري و انتشار سندهايي مربوط به پرداخت هاي مرتضوي به برخي نمايندگان مجلس ، امروز (شنبه) گزارشي از دريافتي هاي چندين ميليوني برخي اعضاي دولت سابق با سند آن در زمان مسئوليت رييس سابق اين سازمان، منتشر شده است.

به گزارش خانه ملت ، برخي نزديكان دولت دهم هم از دريافت كنندگان اصلي پول هاي سرگردان در سازمان تامين اجتماعي به مديريت مرتضوي بوده اند كه در گزارش تحقيق و تفحص از سازمان تامين اجتماعي نام آنها همراه اسناد مربوطه ذكر شده است.

در همين حال به دنبال ارايه بخشي از گزارش كميته تحقيق و تفحص مجلس شوراي اسلامي از سوي تريبون اين مجلس و انتشار آن در رسانه ها، مديرعامل وقت سازمان تامين اجتماعي برخي از مفاد اين گزارش را غير واقعي خواند و حتي نمايندگان را متهم به دريافت كارت هديه كرد تا تمركز افكار عمومي را از مشكلات عديده پيش آمده در سازمان به سمت اين موضوع هدايت كند.

حال آنكه مرتضوي در تكذيبيه خود اعلام كرده بود بسياري از پرداخت ها از محل منابع غيرشمول سازمان مزبور بنا به تصويب هيات امناي اين نهاد صورت گرفته و محل ايراد نيست، در حالي كه هيات تحقيق و تفحص از تامين اجتماعي بسياري از اين پرداخت ها را شبه ناك و باعث تعجب مي دانست كه نمونه آن پرداخت 50 ميليون توماني به رحيمي معاون اول رئيس جمهوري دولت دهم است.

علاوه بر پرداخت اين مبلغ، مبالغ ديگري نيز در سطوح همين پرداخت ها از سوي سعيد مرتضوي صورت گرفت كه نمونه بارز آن، مبلغ يك ميليارد ريال معادل 100 ميليون تومان به شيخ الاسلامي وزير قبلي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي بود كه در سند ارايه مبلغ سمت وي به عنوان معاون اجتماعي رئيس جمهور مطرح شده است.

به دنبال همين بذل و بخشش ها و به دستور شخص سعيد مرتضوي طي دو دستور مبلغ 50 و 100 ميليون تومان در قالب كارت هديه به عباسي سرپرست وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي تحويل داده شد.

بر اساس نتايج هيات تحقيق و تفحص مجلس شوراي اسلامي از سازمان تامين اجتماعي ، مبلغ 6 ميليارد و 243 ميليون تومان به حدود 50 نفر پرداخت شده كه اين نفرات محدود به اعضاي هيات امنا و مديران ارشد سازمان مي شود.

محاسبات انجام شده نشان مي دهد كه تنها به يك نفر از اين مديران مبلغ 400 ميليون تومان پرداخت شده است.

سازمان تامين اجتماعي نيز با انتشار گزارشي در هفته گذشته دريافت پاداش از سوي مديران اين سازمان را در سه ماه گذشته تكذيب كرد.

ˈاميرعباس تقي پورˈ مشاور مديرعامل و مديركل روابط عمومي سازمان تامين اجتماعي در اين ارتباط افزود : در دوره مديريت جديد اين سازمان در طول سه ماه گذشته هيچ گونه پاداشي با ارقام ذكر شده در رسانه ها به كسي پرداخت نشده است.

وي خاطر نشان كرد كه : با توجه به رويكرد مديريت جديد سازمان تامين اجتماعي از كار هيات تحقيق و تفحص استقبال مي شود و در اين راستا اسناد و مدارك لازم در اختيار هيات قرار گرفته شده است.

پيشتر خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي جدولي از درآمد 16 مدير ارشد سازمان تامين اجتماعي را با حروف اختصاري نام و نام خانوادگي آنها منتشر كرد كه نشان مي داد تنها در شش ماه نخست سال جاري برخي از مديران حدود 90 ميليون تومان پاداش گرفته اند.

براساس اين گزارش در سال ۹۱ حسب ليست هزينه كرد دريافتي از امور مالي سازمان تامين اجتماعي بيش از ۶۱ ميليارد ريال پرداخت شده كه حدود ۲۱.۸ ميليارد ريال آن از طريق بسياري از مديران و اعضاي هيات مديره سازمان به كاركنان تحت عناوين مختلف و مقدار بسيار اندكي به درمان بيمه شدگان اختصاص يافته است.

در شش ماهه اول سال ۹۲ نيز ۲۷.۶ ميليارد ريال پرداخت شده كه حدود ۱۰.۵ ميليارد ريال آن به عناوين مشابه هزينه شده است.

همچنين گزارش ها حاكي از آن است كه متاسفانه هيئت مديره صندوق تامين اجتماعي پول هاي هنگفتي را بابت پاداش به يكديگر پرداخت كردند.

پرداختي هاي مزبور در حالي صورت گرفته است كه حقوق ماهيانه پرداختي به برخي بازنشستگان اين سازمان به ماهي يكصد هزار تومان نيز نمي رسد ولي به برخي مديران تامين اجتماعي حقوق ها و پاداش هاي بالاي 15 ميليون تومان پرداخته شده و به بيت المال چوب حراج زده شده است.

اين همه در حالي صورت گرفته است كه مردم به اميد دريافت حقوق ناچيز در زمان بازنشستگي و گذران زندگي ماهانه 500 تا يك ميليون و 500 هزار ريال بابت حق بيمه به سازمان تامين اجتماعي پرداخت مي كنند تا مسوولان اين سازمان با سرمايه گذاري آنها در زمينه هاي اقتصادي با بازده قابل توجه بتوانند به آنان در دوران بازنشستگي حقوق و مستمري پرداخت كنند.

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن