تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803645795




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كاهش 50 درصدي صورت حساب برق منازل با نصب پنل هاي خورشيدي محقق مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: كاهش 50 درصدي صورت حساب برق منازل با نصب پنل هاي خورشيدي محقق مي شود
مشهد - خبرگزاري مهر: مديرعامل شركت برق منطقه‌اي خراسان از تخصيص 10 ميليارد تومان اعتبار در راستاي نصب سلول‌هاي خورشيدي به خراسان رضوي خبر داد و گفت: اين پنل ها 50 درصد كاهش صورت حساب منازل را در بر خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد متولي‌زاده ظهر شنبه در نشست اعضاي كميسيون انرژي استان كه در شركت برق منطقه‌اي خراسان برگزار شد، اظهار كرد: واحدهاي توليد و صنعتي نيز در صورت تمايل مي توانند براي دريافت اين پنل ها اقدام كنند و در منازل نيز در صورت نصب 50 درصد كاهش صورت حساب را خواهند داشت.

نصب سلول هاي خورشيدي در ادارات خراسان رضوي بوي‍ژه شهر مشهد

مديرعامل شركت برق منطقه‌اي خراسان تاكيد كرد: نصب سلول هاي خورشيدي در ادارات خراسان رضوي بوي‍ژه شهر مشهد در دستور كار قرار گرفته است.

متولي زاده با بيان اينكه نصب اين پنل ها بر اساس ماده 69 قانون بودجه سال 92 است افزود: از كل اين اعتبار مبلغ 4 ميليارد تومان از اعتبار به شكل رايانه اي در اختيار ادارات دولتي قرار خواهد گرفت.

مديرعامل شركت برق منطقه‌اي خراسان بيان كرد: نصب پنل‌هاي خورشيدي براي سازمان‌هاي اداري در سطح سه استان خراسان رضوي، خراسان جنوبي و خراسان شمالي و شهر مشهد به خاطر وضعيت خاص اين كلان شهر است.

متولي زاده يادآور شد: همچنين 6 ميليارد تومان از اين اعتبار براي نصب سلول‌هاي خورشيدي در مدارس، مساجد و منازل در نظر گرفته شده است.

مدير عامل شركت برق منطقه‌اي خراسان توضيح داد: اينگونه برنامه ريزي شده است كه اين نيروگاه هاي كوچك مقياس خورشيدي در محل رفت و آمد عموم به ادارات به ويژه دستگاه هاي دولتي قرار بگيرد تا به نوعي در اين زمنيه فرهنگ سازي شود.

800 تن كاهش آلايندگي

همچنين متولي زاده در خصوص مزيت هاي اين نيروگاه ها ابراز كرد: اجراي اين طرح سالانه 800 تن كاهش آلايندگي و كاهش مصرف 300 ميليون ليتر گازوئيل را در بر دارد.

وي ادامه داد: از نيروگاه‌هاي خورشيدي مي توان در جهت جلوگيري از انتشارCO2، صرفه‌جويي در مصرف گازوئيل، كاهش آلودگي محيط زيست، كاهش هزينه‌هاي برق مصرفي بهره برد.

مدير عامل شركت برق منطقه‌اي خراسان با اشاره به افزايش بهاي خريد انرژي‌هاي نو به قيمت 440 تومان گفت: فراگير شدن استفاده از سلول هاي خورشيدي در كاهش هزينه ها موثر است.

نيروگاه خورشيدي برابر 300 هزار درخت 10 ساله در فضاي شهر عمل مي كند

متولي زاده يادآور شد: در بحث كاهش آلايندگي‌هاي محيط زيست نيز استفاده از اين نيروگاه‌ها به صورتي است كه برابر 300 هزار درخت 10 ساله در فضاي شهر عمل مي كند.

مدير عامل شركت برق منطقه‌اي خراسان ابراز اميدوراي كرد با عملياتي شدده اين طرح به صورت فراگير و موثر در استان اعتبار استاني در اين خصوص افزايش يابد.

وي به استقبال نمايندگان كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي در بازديد از نيروگاه‌ خورشيدي شركت برق منطقه‌اي خراسان اشاره كرد و گفت: پس از اين بازديد تصميم گرفته شد تا در قالب طرحي به صورت خورشيد طلايي براي نصب 6 هزار مگاوات نيروگاه خورشيدي در طول 5 سال اين طرح در مجلس پيگيري شود.

طول عمر پنل ها 20 سال است

مدير عامل شركت برق منطقه‌اي خراسان در خصوص توجيه اقتصادي اين طرح گفت: البته اين طرح بازدهي خوبي دارد و روزهاي آفتابي خراسان 5 برابر كشورهاي اروپايي است اما به عنوان مثال كشور آلمان 50 درصد كل توليد كشور ما سلول خورشيدي دارد يعني اين استفاده از اين پنل ها در آنجا اقتصادي شده است.

وي ادامه داد: استفاده از سلول هاي خورشيدي باتوجه به آلودگي محيط زيست، افزايش قيمت انرژي در خراسان نيز توجيه اقتصادي دارد بويژه با توجه به اينكه 60 در صد آن يارانه اي است.

مدير عامل شركت برق منطقه‌اي خراسان تاكيد كرد: طول عمر اين پنل ها 20 سال است وهزينه نگهداري نيز ندارد و به خصوص با محدوديت سوخت بسيار مقرون به صرفه است.

وي براي اينكه هيچ محدوديتي براي راه اندازي اين پنل ها وجود ندارد گفت: 3 استان را تحت پوشش داريم كه 5 ميليارد به خراسان شمالي و جنوبي و 10 ميليارد به خراسان رضوي و مشهد تعلق مي گيرد.

12 هزار ميليارد تومان مشاركت مردم در تامين برق محقق خواهد شد

همچنين در اين جلسه معاون برنامه‌ريزي و تحقيقات شركت برق منطقه‌اي خراسان اظهار كرد: با اجراي طرح خورشيد طلايي شامل نصب 6 هزار مگاوات پنل خورشيدي، كاهش 80 درصدي هزينه برق مشتركين و 9 تا 12 هزار ميليارد تومان مشاركت مردم در تامين برق محقق مي شود.

مصطفي رجبي گفت: شركت برق منطقه‌اي خراسان وظيفه تامين برق 3 استان خراسان رضوي، خراسان جنوبي و خراسان شمالي را دارد.

وي افزود: شركت برق منطقه‌اي خراسان، شركت الگو نيز در شاخص‌هاي كاهش تلفات، ميزان انرژي توزيع نشده يعني خاموشي است.

معاون برنامه‌ريزي و تحقيقات شركت برق منطقه‌اي خراسان گفت: انرژي خورشيدي منبعي خدادادي است كه به لحاظ فراواني و در دسترس بودن در مقايسه با ساير انرژي‌هاي اوليه متفاوت است.

رجبي با تاكيد بر اينكه نصب مولد‌هاي خورشيدي در محل مصرف ارزان‌تر از احداث نيروگاه‌هاي متمركز است افزود:5.2 درصد از برق مصرفي انرژي جهان در سال 2012 از طريق منابع انرژي‌هاي تجديد پذير بوده است.

معاون برنامه‌ريزي و تحقيقات شركت برق منطقه‌اي خراسان افزود: در حال حاضر 480 هزار مگاوات در سال 2012 انرژي از محل انرژي‌هاي تجديد پذير تامين شده است.

وي تصريح كرد: ظرفيت سلول‌هاي خورشيدي در پايان سال 2012 600 هزار مگاوات بوده كه نسبت به سال قبل 40 درصد رشد داشته است.

معاون برنامه‌ريزي و تحقيقات شركت برق منطقه‌اي خراسان عنوان كرد: بر اساس پيش‌بيني آژانس بين‌المللي انرژي، نصب پروژه‌هاي خورشيدي تا سال 2050 در جهان در بخش‌هاي مختلف 12 درصد را به خود اختصاص مي دهد.

مشتركان خانگي شود از نوع متصل به شبكه استفاده كنند

وي با اشاره به آسان بودن نحوه نصب اين پنل ها در منازل و ادارات گفت: به مشتركان خانگي توصيه مي شود از نوع متصل به شبكه كه ميزان سرمايه‌گذاري كمتري را داشته و سود بيشتري دارد، استفاده كنند.

معاون برنامه‌ريزي و تحقيقات شركت برق منطقه‌اي خراسان همچنين تصريح كرد: در بخش دفاعي در اغلب كشورهاي جهان عمده انرژي از انرژي‌هاي تجديد پذير استفاده مي‌شود.

دستگاه هاي دولتي حداكثر 30 روز فرصت دارند

وي به دستگاه هاي دولتي اعلام كرد: دستگاه هاي مختلف حداكثر 30 روز فرصت دارند تا از سازندگان معتبر اعلام شده توسط اين شركت را تا سقف 5 ميليون تومان را خريداري كنند.

معاون برنامه‌ريزي و تحقيقات شركت برق منطقه‌اي خراسان بيان كرد: سازه فلزي ، آماده سازي، نصب و ساير موارد مربوط مطابق طرح مصوب طي يك قراداد بين دستگاه منتخب و پيمانكار اجراشود و بعد از ارائه فاكتور شركت برق مبلغ 55 ميليون تومان به ازاء هر كيلو وات پرداخت مي كند.

با اجراي طرح خورشيد طلايي 60 هزار فرصت شغلي ايجاد مي شود

وي تاكيد كرد: با اجراي طرح خورشيد طلايي 60 هزار فرصت شغلي ايجاد مي شود و 80 در صد هزينه مشتركين كاهش مي يابد.

رجبي افزود: اين طرح همچنين ، 9 تا 12 هزار ميليارد تومان مشاركت مردم در تامين برق، معادل 6100 ميليارد تومان صرفه‌جويي سوخت سالانه، كاهش 10 ميليون تن آلايندگي و رهايي يافتن وزارت نيرو از احداث 9600 مگاوات انرژي را در بر مي گيرد.

كد خبر: 2195347

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۳ - ۱۶:۴۰

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن