تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):روزه‏دارى كه زبان و گوش و چشم و جوارح خود را حفظ نكرده روزه‏اش به چه كارش خواهد آمد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803582806




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه 600 روستاي كردستان مسدود شد/موج يخبندان در راه است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: راه 600 روستاي كردستان مسدود شد/موج يخبندان در راه است
بارش برف و باران طي 48 ساعت اخير در كردستان باعث مسدود شدن راه بيش از 600 روستاي استان شده است و بر اساس گزارش پليس راه نيز انسداد راه هاي كردستان و همچنين وقوع تصادفات رانندگي ولي خوشبختانه هيچ گونه تلفات جاني در اين رابطه به وقوع نپويسته است.

به گزارش خبرنگار مهر از كردستان، موج بارش برف و باران در كردستان طي دو شبانه روز گذشته سراسر اين استان را فرا گرفت و ميزان بارش ها در بعضي از مناطق استان منجر به انسداد راه هاي شهري و روستايي شده است.

در همين راستا بر اساس گزارش هاي پليس راه تصادف هاي صورت گرفته در راه هاي استان هيچ گونه تلفات جاني نداشته است ولي اداره كل هواشناسي استان گزارش داد كه احتمال وقوع يخبندان در هفته جاري در اين استان ضروري است.

مدير ساخت و توسعه راه هاي اداره كل راه و شهرسازي استان كردستان در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: با توجه به بارش سنگين برف در سطح استان در حال حاضر 600 روستاي كردستان مسدود است.

محمد راشد مدرس گرجي اظهار داشت: متاسفانه به دليل بارش سنگين برف و كولاك از روز چهارشنبه تاكنون محورهاي مواصلاتي استان و جاده هاي بين شهري و روستايي، تعدادي از جاده ها مسدود شد كه راه هاي اصلي بلافاصله با تلاش اكيپ هاي راه و شهرسازي برف روبي شد اما هنوز هم حدود 600 جاده روستايي در كردستان مسدود است.

وي افزود: براي پاكسازي محورهاي مواصلاتي استان كردستان 400 دستگاه خودروي سنگين و نيمه سنگين در سه نوبت در جاده ها مستقر هستند كه كار برف روبي جاده ها را به عهده دارند.

مدير ساخت و توسعه راه هاي اداره كل راه و شهرسازي كردستان با اشاره به اين مطلب كه 400 پرسنل در جاده ها فعاليت دارند، ادامه داد: 80 اكيپ راهداري در 30 راهدار خانه ثابت و سيار براي جلوگيري از انسداد راه هاي مواصلاتي مستقر هستند.

مدرس گرجي در ادامه يادآور شد: با توجه به بارش برف از چهارشنبه تا كنون تردد در محورهاي اصلي و فرعي با زنجير چرخ امكان پذير است و محورهاي روستايي با توجه به كمبود نيرو و امكانات هر ساله به بخش خصوصي واگذار مي شد ولي متاسفانه در سال جاري به دليل كمبود اعتبارات با پرسنل و تجهيزات راهداري پاكسازي انجام مي شود ولي اولويت كاري با محورهاي اصلي است.

وي بيان كرد: نمك پاشي و برف روبي تمامي محورهاي اصلي استان انجام گرفته و در حال حاضر تردد بدون مشكل امكان پذير است و تنها محور حسن آباد - دهگلان به دليل كولاك زياد و حفظ امنيت مسافران مسدود است و نمك پاشي نشده است.

برف و كولاك تلفات جاني به دنبال نداشته است

رئيس پليس راه هاي استان كردستان نيز در اين رابطه گفت: خوشبختانه با همكاري مناسب اداره كل راه و شهرسازي با پليس راه و عملكرد سريع و مناسب آنها تا كنون تصادفي كه تلفات جاني داشته باشد را در سطح استان نداشته ايم.

رمضان نادري با بيان اينكه در حال حاضر تردد در جاده هاي اصلي و گردنه ها با زنجير چرخ امكان پذير است، افزود: رانندگاني كه قصد خروج از مبادي شهري را دارند چه بارش باشد و چه بارش نباشد بايد به تجهيزات كامل زمستاني مانند زنجير چرخ، بخاري و برف پاكن مجهز باشند.

وي اظهار داشت: به همراه داشتن تجهيزات زمستاني ضروري است و در غير اين صورت پليس راه مانع از تردد خودروهاي فاقد امكانات و تجهيزات ايمني در سطح جاده هاي برون شهري مي شود.

رئيس پليس راه هاي كردستان به مسدود بودن جاده هاي روستايي اشاره كرد و يادآور شد: اولويت اول با پاكسازي جاده ها و مسيرهاي اصلي بوده و بعد از خروج موج بارشي تمامي محورهاي روستايي استان نمك روبي و برف روبي مي شوند.

پايان بارش هاي جوي تا پايان هفته جاري

همچنين مدير كل هواشناسي استان كردستان در رابطه با شرايط آب و هوايي در هفته جاري بيان كرد: از چهارشنبه گذشته تا جمعه شب بارش برف و كولاك را در سطح استان داشتيم و از امروز تا روز پنجشنبه بارشي نداريم و پديده مه، يخبندان و كاهش دما به صورت قابل ملاحظه را داريم.

محمد صالب حيدري ادامه داد: با توجه به مطالعات انجام شده در هفته جاري روز پنج شنبه و جمعه پيش روي بارندگي خفيف را در سطح استان شاهد هستيم.

وي در ادامه سخنان خود به ميزان بارش در سال زراعي جاري اشاره كرد و گفت: در سال جاري كمترين بارش مربوط به ايستگاه هواشناسي سنندج با 137 ميلي متر بوده است كه نسبت به سال گذشته با كاهش سه درصدي رو به رو بوده است.

مدير كل هواشناسي كردستان افزود: در ايستگاه هاي هواشناسي نيز بيشترين بارش با 360 ميلي متر از اول مهر تا كنون مربوط به شهرستان مريوان بوده كه 74 درصد افزايش بارش داشته است.

حيدري اظهار داشت: در هفته گذشته ميزان بارندگي در سنندج 10 ميليمتر، سقز 37 ميليمتر، قروه 33 ميليمتر، بيجار 18 ميليمتر، زرينه 16 ميليمتر، بانه 71 ميليمتر، كامياران 36 ميليمتر و سروآباد 87 ميليمتر بوده است.

وي يادآور شد: بارش برف نيز در سقز چهار سانتيمتر، مريوان 13 سانتيمتر، قروه پنج سانتيمتر، بيجار هفت سانتيمتر، زرينه 38 سانتيمتر، بانه 27 سانتيمتر، ياسوكند بيجار دو سانتيمتر و سروآباد نيز سه سانتيمتر بوده است.

مدير كل هواشناسي كردستان ادامه داد: ميانگين بارش از اول پاييز سال گذشته 180 ميليمتر بوده و از اول مهر سال جاري تا كنون 225 ميليمتر بوده است.

حيدري بيان كرد: بارش ها نسبت به سال گذشته 29 درصد افزايش داشته و نسبت به نرمال منطقه 69 درصد افزايش را نشان مي دهد.

كد خبر: 2195188

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۳ - ۱۶:۳۱

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن