تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آدم دين‏دار چون مى‏انديشد، آرامش بر جان او حاكم است. چون خضوع مى‏كند متواضع است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820241911




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توانمند كردن شهر يكي از وظايف شهرداري است/شهرداري زنجان نيروي كيفي ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: توانمند كردن شهر يكي از وظايف شهرداري است/شهرداري زنجان نيروي كيفي ندارد
زنجان -خبرگزاري مهر: شهردار زنجان ، با اشاره به اينكه توانمند كردن شهر يكي از وظايف شهرداري است گفت: اگر شهر از لحاظ اقتصادي توانمند شود بسياري از مشكلات جامعه حل مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن امين ظهر شنبه در جلسه هم انديشي و نشست خبري با خبرنگاران استان، با تاكيد بر لزوم علمي كردن سطح توقعات مردم افزود: رسانه ها بايد با تحليل علمي و منطقي مسائل شهري سطح توقعات مردم را علمي كند و افكار مردم راز نگاه عماي به نگاه منطقي سوق دهند.

وي با تاكيد بر اينكه مي خواهيم با تدبير، اميد را دردل مردم زنده كنيم و از افراط و تفريط خارج شويم افزود: بايد سطح توقعات مردم كارشناسي و علمي شود و رسانه هاي بايد با تحليل علمي و منطقي مسائل شهري سطح توقعات مردم را علمي كند نه عاميانه و درصورتيكه مردم افق مناسبي در مطالبات خود داشته باشند شهرداري در روزمرگي نمي ماند.

امين ادامه داد: اگر مردم افق مناسبي نسبت به خواسته هاي خود داشته باشند شهرداري در روزمرگي نمي ماند.

شهردار زنجان افزود: اگر در شهر ثروت توليد نشود مردم توان پرداخت عوارض را نخواهند داشت بنابراين بايد رمايه به استان وارد شود كه ورود سرمايه گذار باعث تحريك سرمايه گذاران داخلي مي شود چرا كه زنجان سرمايه داران خوبي دارد.

امين تاكيد كرد: بايد ساخت و ساز هاي شهر را منطبق با فرهنگ و اقليم شهر درست كرد .

وي افزود: عقب ماندگي هاي ساختاري در شهر و كمبود نيروي متخصص در شهرداري بسيار است اما بايد مشكلات را با اولويت بندي مرتفع كرد.

شهردار زنجان ، با انتقاد از فضاي زشت و نامناسب در شهر زنجان و ضرورت ساماندهي اوضاع گفت: متاسفانه مهندسان ناظر در اختيار مالكان ساختمان‌ها هستند كه اين موضوع باعث تخلفات فراوان در ساخت و سازها شده كه در اين راستااگر مهندسان ناظر به وظايف خود درست عمل مي‌كردند تخلفات ساختماني هم در شهر مشاهده نمي شد.

امين ، با اشاره به اينكه زنجان مالك‌محور است و مالكان به هر شكلي كه مايل هستند اقدام به ساخت و ساز مي‌كنند و در اين ميان نيز مهندسان ناظر نظارت چنداني به اجراي مقررات و ضوابط نمي‌كنند گفت: در اين راستا اين نازيبايي‌ها و زشتي ها در شهر را بايد با مديريت صحيح از بين ببريم.

وي با اشاره به اينكه چرا بايد اجازه را بدهيم كه دستگاه‌هاي دولتي بدون پرداخت هزينه‌ها اقدام به ساخت‌وساز كنند ادامه داد: سازمانهاي دولتي ميلياردها تومان به شهرداري بدهكار هستند و اين حاصل بي‌توجهي به قوانين است.

شهردار زنجان تصريح‌كرد: وقتي بخشي از امكانات شهر استفاده مي‌كند بايد هزينه آن را نيز پرداخت كند و اين‌گونه نيست كه بخواهند از جيب مردم براي خود هزينه كنند.

امين با بيان اينكه شهرداري حاكم شهر است، افزود: همه بايد شهرداري را در پيشبرد اهداف كمك كنند و در اين راستا ما نياز به همكاري مهندسان، هنرمندان و خبرنگاران و آحاد جامعه داريم تا بتوانيم شهري آباد و توسعه‌يافته داشته باشيم.

شهردار زنجان اذعان كرد: وضع شهر زنجان خوب نيست و اين موضوعي نيست كه بخواهيم آنرا كتمان كنيم.

امين گفت: ما از همه مشكلات شهر از جمله نامناسب بودن آسفالت ها,زيبا نبودن شهر,تخلفات در ساخت و ساز كمبود فضاي تفريح براي اقشار متوسط جامعه و صدها مشكل ديگر باخبريم اما رفع آن نيازمند آسيب شناسي و آگاهي بخشي به مردم است.

وي با تاكيد بر اينكه به‌عنوان شهردار، مدير كف خيابان هستم افزود: كاركنان شهرداري نيز بايد اين‌گونه باشند و در ميدان عمل خود را ثابت كنند. ما در همين شهرداري به اندازه تعداد انگشتان كف دست نيروي كيفي نداريم بايد اين وضعيت برطرف شود.

شهردار زنجان با بيان اينكه تاكنون 400 ميليارد ريال براي تملك و احداث تقاطع غير همسطح سيدالشهدا(ع) هزينه شده است افزود: اين مبلغ نصف بودجه يك سال شهرداري زنجان بوده است در حاليكه اگر زمان اجراي اين پروژه دفت مي شد شايد با هزينه كمتري امكان رفع مشكلات اين محور وجود داشت.

امين با تاكيد بر اينكه مردم بايد بدانند قانون گريزي هر نفر از ضوابط شهري موجب تضييع حقوق شهروندان خواهد شد بنابراين مقابله با متخلفان و سودجويان ضروري است افزود: نبايد با مسائل شهري احساساتي برخورد كرد چرا كه رفع مشكلاتي همچون سد معبر و قانون گريزي از ضوابط شهرداري نيازمند برخورد عاقلانه و صحيح با موضوع است مادامي كه رسانه ها درخصوص اين مسائل تحليل درستي به مردم ارائه ندهند مقابله با آن دشوار مي شود.

كد خبر: 2195316

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۳ - ۱۵:۴۲

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن