تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوشى و آسايش، در رضايت و يقين است و غم و اندوه در شكّ و نارضايتى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803319416




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس كل بانك مركزي خبر دادبانك‌ها رتبه‌بندي مي‌شوند/طراحي الگوي ساختار بانك‌هاي خصوصي در بانك مركزي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس كل بانك مركزي خبر دادبانك‌ها رتبه‌بندي مي‌شوند/طراحي الگوي ساختار بانك‌هاي خصوصي در بانك مركزي
رئيس كل بانك مركزي با اشاره به برنامه‌هاي اين بانك براي براي رتبه‌بندي بانك‌ها گفت: رتبه بانك‌ها براساس صورت‌هاي مالي، سرمايه پايه و پياده‌سازي حاكميت شركتي تعيين خواهد شد.


به گزارش خبرگزاري فارس، رئيس كل بانك مركزي امروز با حضور در بانك سينا و ديدار با مديرعامل و مسئولان بانك سينا با بيان اينكه بانك سينا را بانكي متعادل، منظم و برخوردار از نيروي انساني با انگيزه دانست و اظهارداشت: بانك سينا با اتكا به مديريت جديد مي‌تواند رشد بهتري را تجربه كند و در جايگاه بالاتر و قوي تري در نظام بانكي قرار گيرد.

وي در ادامه با اشاره به تجربه موفق بانكداري خصوصي در كشور، گفت: بانكداري خصوصي در كشور، تجربه موفقي است كه بايد از آن مراقبت شود و در همين راستا بايد نسبت به آن چه كه سبب تضعيف اين جايگاه مي شود، حساس بود.

سيف تصريح كرد: آنچه كه ما بايد به شدت نسبت به آن حساس باشيم، طرز تلقي و باورهاي عمومي از بانكداري مخصوصاً بانك هاي خصوصي در جامعه است كه در اين راستا بايستي با دفاع منطقي و پاسخ درست به انتقادات موجود كه گاهي اوقات هم منطقي هستند، زمينه تصورات مثبت از بانك ها را در جامعه ايجاد كنيم.

وي يكي از مثبت‌ترين نوع رقابت در بانك ها را، رقابت در راستاي جلب رضايت مشتريان برشمرد و تصريح كرد: مهم اين است كه درك و باور متقابلي از خواست مشتري داشته باشيم و به دور از سطحي نگري و با توسعه فرهنگ مشتري مدار در ساختار بانك، تمامي اعضا و همه همكاران را نسبت به اين موضوع حساس نماييم به طوري كه با برخورد مناسب با مشتري و ارائه پاسخ مستدل و قانع كننده، زمينه رضايت او فراهم شود. رئيس كل بانك مركزي در ادامه گفت: نظام بانكي بايد با اتحاد، انسجام و با درك درست از مسئوليت و وظايف خود، بيش از پيش به سمت ايجاد آرامش خاطر براي ذينفعان و فعالان اقتصادي پيش برود.

سيف با بيان اينكه بانك مركزي نياز به بازسازي و بازآرايي در ساختار دروني خود دارد، افزود: اقداماتي نيز در اين زمينه شروع شده و با استفاده از تجربيات و يك گروه از كارشناسان براي توسعه ابعاد عملياتي اين هدف و پيشبرد برنامه بانك مركزي 1400 در حال انجام است.

وي تصريح كرد: بازگشت اعتماد بين سه ضلع بانك‌ها، بانك مركزي و مشتري يك بحث جدي است كه در گام اول جهت اصلاح اين حوزه، بازنگري در دستورالعمل‌ها و بخش‌هاي مبهم را در دستور كار داريم و بناست با تنظيم رابطه مشتري از موضع منطقي صحبت كردن با وي، به يك استاندارد مشخص برسيم به طوري كه مشتري به اين باور برسد كه براي پاسخگويي و دريافت نياز خود از بانك، نيازي به سفارش و رابطه خاص ندارد و بر اساس اين استانداردها، پاسخ مطلوب خود را دريافت مي‌كند.

*بانك‌ها رتبه بندي مي‌‌شوند

رئيس كل بانك مركزي يكي از برنامه‌هاي اين بانك را، اقدام در راستاي رتبه‌بندي بانك‌هاي كشور از لحاظ صورت‌هاي مالي، سرمايه پايه و پياده‌سازي حاكميت شركتي توصيف و تصريح كرد: فراهم شدن اين زمينه مي‌تواند به مشتريان در قضاوت نسبت به بانك‌ها با اتكا به معيارهاي درست كمك كند.

وي ادامه داد: ضروري است بانك‌ها از هم‌اكنون تحقق شرايط كيفي را براي دستيابي به ثبات بيشتر و پرداختن دقيق تر به ترازها و صورت‌هاي مالي در دستور كار قرار دهند.

سيف همچنين ضمن انتقاد از موضوع برداشت از حساب بانك گفت: اين امر هيچ استدلال و منطق درستي نداشت، اقدامات ما به سمت رفع ابهامات گذشته و تلاش تا حصول نتيجه مطلوب خواهد بود.

*طراحي الگوي ساختار بانك‌هاي خصوصي در بانك مركزي

وي در ادامه، ضرورت اصلاح ساختار مالكيت بانك‌هاي خصوصي را يادآور شد و با اشاره به الگوهاي موردنظر بانك مركزي تصريح كرد: اين از جمله موضوعاتي است كه پس از اتخاذ تصميم نهايي به مرحله اجرا در خواهد آمد.

*هدفگذاري كاهش مطالبات معوق بانكي به كمتر از 5 درصد

سيف، يكي از مشكلات بانك‌ها را، مطالبات معوق آنها دانست و گفت: سعي ما بر اين است كه رقم مطالبات را به كمتر از 5 درصد برسانيم و در اين راستا بانك‌ها بايد با دقت نظر و هدف‌گذاري درون سازماني، زمينه موفقيت در اين بخش را فراهم آورند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با ابراز اين كه بخشي از مشكلات نظام بانكي، مربوط به توقعات نابجا از اين سيستم است، افزود: اگر سعي كنيم با تعريف درست از توقعات، وظايف خود را بر اين اساس بازنگري و اجرايي سازيم، مشكلات موجود رفع خواهد شد.

مديرعامل بانك سينا هم در اين نشست، ضمن خوش‌‌آمدگويي به رئيس كل بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران، گفت: با اشاره به صراحت در بيان و شجاعت در اعلام نظرات ايشان، انتظار مي‌رود بانك مركزي بيش از گذشته بتواند در ارتقاي نظام اقتصادي كشور ايفاي نقش نمايد.

پرويزيان در اين نشست، گزارشي از وضعيت بانك سينا در بخش منابع، مصارف، كفايت سرمايه و ديگر فعاليت هاي اين بانك ارائه كرد.

انتهاي پيام/آ

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن