تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819160493




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

براي نجات فرد سرمازده فقط 2 ساعت فرصت داريد


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: براي نجات فرد سرمازده فقط 2 ساعت فرصت داريد
يك مدرس امداد و نجات هلال احمر كرمانشاه، گفت: در صورت عدم امدادرساني به موقع، فرد سرمازده طي دو ساعت بعد از شروع علائم جان خود را از دست خواهد مي دهد.

شهريارنوري الاصل در گفت‌وگو با ايسنا، خارج كردن بيمار از محيط سرد و در آوردن لباسهاي خيس او به جهت جلوگيري از اتلاف هرچه بيشتر گرما را اولين اقدام در مواجه با فرد سرمازده عنوان كرد و ادامه داد: در اقدام بعدي چنانچه بيمار هوشيار باشد بايد با قراردادن كيسه‌هاي آب گرم در زير بغل، كشاله ران و قفسه سينه او را گرم كرده و چنانچه مصدوم هوشيار نباشد بايد او را در يك پتوي گرم پيچيده و گرم كرد.

اين كارشناس و مدرس امداد و نجات هلال احمر استان كرمانشاه ادامه داد: به هيچ عنوان نبايد اندام فرد سرمازده را ماساژ و يا مالش داد، زيرا اين‌كار خون وريدي سرد را به طرف قلب هدايت مي‌كند كه همين امر موجب ايست قلبي مصدوم مي‌شود.

نوري الاصل همچنين در خصوص تكان دادن شديد فرد مصدوم و نيز غوطه ور كردن او در وان آب گرم و يا بردن فرد زير دوش آب گرم هشدار داد و اظهار داشت: انجام اين كارها احتمال سكته قلبي در مصدوم را در پي خواهد داشت.

وي توصيه كرد: گرما بايد به تدريج به فرد سرما زده داده شود تا شوك و ايست قلبي در مصدوم رخ ندهد.

وي تصريح كرد: نوزادان و افراد سالمند و نيز افرادي كه تحت عمل جراحي قرار گرفته‌اند بيش از سايرين در معرض خطر سرما زدگي قرار دارند.

به گفته نوري الاصل سرمازدگي مي تواند در دست، پا، گوش، بيني و حتي گونه رخ دهد.

نوري الاصل كاهش دماي بدن به كمتر از 35 درجه سانتيگراد، كما، عدم واكنش بدن به تحريكات، افت شديد علائم حياتي مانند تنفس، ضربان قلب، درجه حرارت و فشار خون و رسيدن دماي مركزي بدن به 26 درجه سانتيگراد را از جمله علائم سرما زدگي در افراد عنوان كرد.

اين كارشناس امداد و نجات هلال احمر استان كرمانشاه خاطرنشان كرد: در صورت عدم امدادرساني به موقع فرد مصدوم طي دو ساعت بعداز شروع علائم سرمازدگي جان خود را از دست خواهد داد.

نوري الاصل اظهار داشت: به همين علت توصيه مي شود افرادي كه به كوه مراجعت مي‌كنند حتما لباس گرم با خود برده و از كفش مناسب و جوراب پشمي استفاده كنند.

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن