تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله يكى از اصحاب خود را غمگين مى‏ديدند، با شوخى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820312274




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فريب‌هاي كريسمس 2014


واضح آرشیو وب فارسی:ايتنا: فريب‌هاي كريسمس 2014
ايتنا- تهديدات آنلاين بخشي از زندگي اينترنتي هستند. اما پايان هر سال و ابتداي سال جديد، زمان پر منفعتي براي مجرمان سايبري به شمار مي‌رود.


با فرا رسيدن تعطيلات سال نو، مشتريان بيشتري با استفاده از بانكداري آنلاين به خريدهاي خود مي‌پردازند.
اما اغلب اين مشتريان با تاكتيك‌هايي كه توسط مجرمان سايبري به كار گرفته مي‌شود و با توجه به ناآگاه بودن در زمينه امنيت، فريب مي‌خورند.

به گزارش ايتنا از مركز ماهر، روش‌هاي مورد استفاده مجرمان براي سرقت داده‌هاي كاربران، از كمپين‌هاي خيريه گرفته تا آگهي‌هاي حراج متفاوت، خلاقانه و متنوع است. در ادامه به فريب‌هاي برتر مورد استفاده در تعطيلات كريسمس پيش رو خواهيم پرداخت. اين موارد به راحتي قابل تعميم به تعطيلات نوروز نيز هستند.

۱- برنامه‌هاي موبايل
با توجه به گسترش دستگاه‌هاي موبايل، مجرمان سايبري به توليد برنامه‌هاي به ظاهر معتبري روي آورده‌اند كه با خريدها، آداب و رسوم و جشن‌هاي مربوط به تعطيلات در ارتباط است.

اين برنامه‌ها كه اغلب نيز رايگان هستند، پس از دانلود شدن بر روي گوشي هوشمند يا تبلت شما، ممكن است داده‌هاي شما را سرقت كرده يا دستكاري نمايند. برنامه‌هاي مخرب ممكن است در مورد تماس‌هاي شما جاسوسي كنند، داده‌هاي بانكي شما را به سرقت ببرند و از طرف شما براي سرويس‌هاي پولي اس‌ام‌اس ارسال نمايند.
چگونه امنيت خود را حفظ كنيد:
در مورد هر برنامه پيش از دانلود آن جستجوي كافي انجام دهيد و رتبه آن از نظر كاربران و نظرات كاربران در مورد آن را مطالعه كنيد.

۲- فريب‌هاي اس‌ام‌اسي موبايل
هنگامي كه تصميم مي‌گيريد برنامه‌ها يا فايل‌هايي را از وب دانلود كنيد، FakeInstaller (نصب كننده قلابي) سعي مي‌كند كاربران اندرويد را طوري فريب دهد كه تصور كنند اين دانلود معتبر است.
در عين حال ممكن است اين برنامه‌ها بدون اطلاع شما اس‌ام‌اس‌هايي را براي سرويس‌هاي پولي ارسال نمايند كه با مشاهده قبض موبايل، تازه از آنها مطلع مي‌شويد.
چگونه امنيت خود را حفظ كنيد:
در مورد اعتبار و خرابكار نبودن فايل‌ها و برنامه‌هايي كه دانلود مي‌كنيد اطمينان حاصل كنيد.

۳- هدايا
خريد هديه به مناسبت تعطيلات و عيد كاري مرسوم است، بنابراين توصيه مي‌كنيم كه مراقب خريدهاي آنلاين خود باشيد.
لينك‌هاي مخرب به وب‌سايت‌هاي جعلي، فريب‌هاي سرقت هويت و تبليغات تلفني همگي مي‌توانند راهي براي دسترسي مجرمان سايبري به اطلاعات شخصي شما يا دانلود بدافزار بر روي سيستم شما باشند.
همچنين ممكن است شما قرباني خريد محصولي تقلبي شويد.
چگونه امنيت خود را حفظ كنيد:
خريد از منابع رسمي و شناخته شده خطر را كاهش مي‌دهد. همچنين در مورد محصولاتي كه قيمت آنها بيش از حد مناسب به نظر مي‌رسد مشكوك باشيد.

۴- مسافرت‌هاي فصلي
آگهي‌ها و ايميل‌هاي مرتبط با مسافرت‌ها و تورها، يكي از مواردي هستند كه پيش از تعطيلات زياد به چشم مي‌خورند و كاربران نيز به دنبال آنها مي‌گردند. اين دسته از آگهي‌ها و ايميل‌ها مي‌توانند با پيشنهادهاي وسوسه انگيز كاربر را ترغيب كنند كه اطلاعات شخصي خود را در اختيار آنها قرار دهد.
همچنين مي‌توانند كاربر را فريب داده و پول قابل توجهي از وي دريافت نمايند. در حالي كه ممكن است اساساً مسافرتي در كار نباشد يا اينكه به هيچ عنوان كيفيت مناسبي نداشته نباشد.
چگونه امنيت خود را حفظ كنيد:
اگر پيشنهادي به نسبت قيمت آن زيادي خوب به نظر مي‌رسد، حتماً به آن شك كنيد. حتماً در مورد چنين آگهي‌هايي جستجوي اينترنتي انجام دهيد و پرس و جو نماييد.
به اين ترتيب مي‌توانيد در مورد هويت شركت آگهي دهنده اطلاعات كسب كنيد و درصورتي‌كه چنين شركتي واقعيت داشته باشد، در مورد كيفيت سرويس‌هاي آن آگاه شويد.
به هرترتيب تا زماني كه از هويت شركت مورد نظر مطمئن نشده‌ايد، اطلاعات خود را در اختيار آنها قرار ندهيد و ترجيحاً حتماً حضوري به آن مراجعه نماييد.

۵- كارت‎‌هاي تبريك الكترونيكي
كارت‌هاي تبريك الكترونيكي مي‌توانند دردسر بدافزاري شما باشند. كارت‌پستال‌ها و انواع كارت‌هاي تبريك الكترونيكي براي اين طراحي شده‌اند كه شما به راحتي بتوانيد به هركسي و در هرجايي كه مي‌خواهيد كارت تبريك بفرستيد و طبيعتاً در مناسبت‌هاي مختلف مورد توجه كاربران قرار مي‌گيرند.
در نتيجه برنامه‌ها و نرم‌افزارهاي مخرب نيز به سمت آنها رو مي‌آورند. كارت‌هاي الكترونيكي كه در ظاهر معتبر به نظر مي‌رسند مي‌توانند پس از كليك كردن، ويروس همراه خود را بر روي سيستم قرباني دانلود نمايند.
چگونه امنيت خود را حفظ كنيد:
در مورد كارت‌هايي كه در نوشتن نام شما، نام شركت شما يا عنوان كارت دچار غلط املائي شده‌اند مشكوك باشيد. درهرصورت بهتر است كه درصورت شك كردن به كارتي، به سادگي آن را حذف نماييد.

۶- بازي‌هاي آنلاين مخرب
يك مشكل معمول اين است كه بسياري از برنامه‌هاي مخرب خود را به عنوان بازي‌هاي مشهور تلفن‌هاي هوشمند و تبلت‌ها جا مي‌زنند. برنامه‌هاي مخرب تحت عنوان بازي‌هاي مختلف در دستگاه‌هاي اندرويد و iOS يافت مي‌شوند.
بنابراين اگر عادت به بازي‌هاي آنلاين داريد يا اينكه فرزندان شما با گوشي شما بازي مي‌كنند، مراقب منبع بازي‌ها باشيد.
اين تهديدات مي‌توانند امنيت گوشي شما و تمامي حساب‌هاي كاربري كه از طريق آن به آنها وارد مي‌شويد را به خطر بيندازند.
چگونه امنيت خود را حفظ كنيد:
به فرزندان خود در مورد خطرات و انواع فريب‌هاي موجود توضيح دهيد و صرفاً تحت نظر خود اجازه دانلود برنامه‌ها را به آنها بدهيد. پيش از دانلود هر برنامه حتماً امتياز اعطا شده به آن از طرف كاربران و همچنين نظرات كاربران پيرامون آن را ببينيد. علاوه بر اينها، حتماً بازي‌ها را از منابع شناخته شده تهيه كنيد.

۷- خيريه‌ها
پرداخت پول به خيريه‌ها در اين زمان از سال مرسوم است، ولي مجرمان سايبري بر روي اين موضوع سرمايه‌گذاري مي‌كنند و خيريه‌ها و وب‌سايت‌هاي تقلبي پول‌هاي كاربران را به جيب خود مي‌ريزند.
ممكن است ايميل‌ها و كمپين‌هاي تبليغاتي حتي از لوگوي واقعي يك خيريه استفاده كنند و جزئياتي شامل آدرس، شعارهاي زيبا و لينك پرداخت آنلاين به همراه داشته باشند. ولي شما نبايد گول بخوريد!
چگونه امنيت خود را حفظ كنيد:
در مورد خيريه‌اي كه مايل هستيد به آن كمك كنيد تحقيقات لازم را انجام دهيد و درصورتي‌كه حتي ذره‌اي به واقعي بودن آن شك داريد، به هيچ عنوان اطلاعات شخصي خود را در اختيار آنها قرار ندهيد.
به خاطر داشته باشيد كه اين فريب‌ها اغلب در هنگام وقوع حوادث ناگوار (مانند سيل و زلزله) ظاهر مي‌شوند. اصولاً بهتر است با خيريه مورد نظر خود شخصاً تماس بگيريد و مستقيماً پول را به آنها پرداخت نماييد تا اينكه به لينك‌ها و ايميل‌هايي از اين دست اعتماد كنيد.

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايتنا]
[مشاهده در: www.itna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن