تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818975201




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سهم دانشگاه هاي كردستان از توليد علم كشور 84 صدم درصد است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سهم دانشگاه هاي كردستان از توليد علم كشور 84 صدم درصد است
سنندج - خبرگزاري مهر: معاون پژوهش و فناوري دانشگاه آزاد اسلامي سنندج گفت: متاسفانه دانشگاه هاي استان كردستان از لحاظ توليد علم در كشور از جايگاه مناسبي برخوردار نيستند و تنها 84 صدم درصد توليد علمي كشور مربوط به دانشگاه هاي كردستان است.

به گزارش خبرنگار مهر، عادل فاطمي صبح شنبه در همايشي به مناسبت هفته پژوهش و فناوري اظهار داشت: طي چند سال گذشته اقدامات خوبي براي افزايش توليدات علمي كشور در دنيا انجام گرفته و مي توان گفت با جهش مناسبي در سال 2012 و 2013 رو به رو شده و ميزان توليد علم ايران به 1.6 درصد رسيده است.

وي با بيان اينكه جامعه و مسئولان انتظارات بخش پژوهش را برآورد نكرده اند، افزود: در توليد علم و توسعه پايدار سهم ايران در دنيا كمتر از يك درصد بود كه در دو سال اخير به 1.6 درصد رسيده است و اين رشد و جهش با وجود كم بودن خوب بوده است.

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه آزاد اسلامي سنندج با اشاره به اينكه ترتيب توليد علم در بين رشته هاي دانشگاهي كشور در رشته هاي فني و مهندسي، پزشكي، شيمي، فيزيك و كشاورزي است، ادامه داد: در دانشگاه هاي استان كردستان اولين رشته پژوهشي پزشكي است و به دنبال آن رشته هاي فني و مهندسي، شيمي، فيزيك و كشاورزي قرار دارند.

فاطمي به تاريخچه هفته پژوهش اشاره كرد و يادآور شد: برپايي هفته پژوهش در سال 79 از طرف وزارت علوم و تحقيقات در كشور تبديل به يك مراسم سالانه شد و با توجه به اينكه پژوهش فعاليت مستمر توسعه پايدار است توجه به آن نيز امري لازم و ضروري است.

وي بيان كرد: نگاه ما به پژوهش داشتن بازدهي سريع و بازگشت سريع تر هزينه ها است در حالي كه توسعه پايدار نياز به انجام پژوهش مستمر و داشتن وقت كافي براي به بار نشستن آن است.

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه آزاد اسلامي سنندج گفت: بسترسازي براي انجام فعاليت هاي پژوهشي در دانشگاه لازم است و به همين منظور در دانشگاه آزاد اسلامي علاوه بر توليد علم، لحاظ كردن نشاط علمي نيز مورد توجه قرار گرفته و در همين راستا جشنواره ملي سازه هاي ماكاروني و همايش بين المللي مديريت يكپارچه شهري برگزار مي شود.

فاطمي با بيان اينكه لازم است تا در توليد علم و دانش هم گام شويم، اظهار داشت: شعار امسال هفته پژوهش "پژوهش و فناوري كليد توسعه پايدار" است كه لازم است همگام با اين نامگذاري مديران و مسئولان تلاش خود را داشته باشند.

در پايان اين همايش از 46 پژوهشگر و مخترع كردستاني تجليل شد و اولين نمايشگاه اشتغال و توسعه كارآفريني با حضور مسئولان دستگاه هاي اجرايي كردستان و نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي افتتاح شد.

كد خبر: 2195160

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۳ - ۱۳:۵۸

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن