تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):اى آن كه يادش مايه شرافت و بزرگى ياد كنندگان است و اى آن كه سپاسگزاريش موجب دست يافت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818967270




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس دانشگاه بوعلي سينا:تنها 30 درصد اساتيد در توليدات علمي و پژوهشي نقش دارند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس دانشگاه بوعلي سينا:تنها 30 درصد اساتيد در توليدات علمي و پژوهشي نقش دارند
رئيس دانشگاه بوعلي سينا با بيان اينكه 25 تا 30 درصد اساتيد در توليدات علمي و پژوهشي نقش دارند، گفت: نقش بقيه اساتيد در توليد علم كمرنگ است.


به گزارش خبرگزاري فارس از همدان، محمدعلي زلفي‌گل ظهر امروز در مراسم تقدير از پژوهشگران برتر استان همدان با اشاره به توسعه علمي ايران بعد از پيروزي انقلاب اظهار داشت: در حال حاضر در كشور 550 هزار دانشجوي تحصيلات تكميلي و 60 هزار عضو هيئت علمي داريم كه نشان از ظرفيت عظيم علمي كشور دارد.

وي با اشاره به كسب رتبه اول علمي توسط ايران در منطقه گفت: در حال حاضر مقالات علمي بسياري در داخل و خارج از كشور چاپ مي‌شود.

رئيس دانشگاه بوعلي با بيان اينكه 25 تا 30 درصد اساتيد در توليدات علمي و پژوهشي نقش دارند، ادامه داد: نقش بقيه اساتيد در توليد علم كمرنگ است.

وي يادآور شد: با برنامه‌ريزي درست و استفاده از ظرفيت 550 هزار دانشجوي تحصيلات تكميلي، جزو 10 كشور برتر دنيا در زمينه علم خواهيم بود.

زلفي‌گل با بيان اينكه در روند پيشرفت و پژوهش بايد قدردان افرادي باشيم كه در مسير توليد علم تلاش كردند، ادامه داد: اگر به تاريخچه علمي كشور برگرديم زماني در اين كشور توليد علم بسيار محدود بوده است اما در دولت‌هاي مختلف و با سياست‌هاي تشويقي در اين راستا مديران كشور توانستند پايه‌هاي برج پژوهش را بنا كنند.

وي ادامه داد: همين سياست تشويقي در كشور باعث شد تا روند توليد مقالات پژوهشي افزايش يافته و بتوانيم حركتي رو به جلو داشته باشيم.

رئيس دانشگاه بوعلي سينا خاطرنشان كرد: ايران تا سال 2009 به لحاظ علمي زير خط فقر بود، اما امروز توانستيم 1.6 درصد علم دنيا را توليد كنيم.

وي يادآور شد: در حال حاضر در دانشگاه بوعلي سينا بيش از 95 رشته دكترا داريم كه دانش‌آموختگان در اين رشته‌ها به توليد علم و بحث پژوهش مشغول هستند.

زلفي‌گل با بيان اينكه در علم مالكيت مطرح نيست بلكه ارزش توليد علم به نشر آن است، افزود: البته در كنار اين فن و تكنولوژي هنر بكارگيري علم نيز مهم است.

وي با بيان اينكه بايد از علم توليد قدرت، سلامت و فن‌آوري كرد، ابراز داشت: بايد بدانيم كه چه راهكار‌هايي را بكار بگيريم تا تحقيقات را در جامعه هدفمند كنيم.

رئيس دانشگاه بوعلي‌سينا اضافه كرد: در اين دوره نياز داريم تا تحقيقات را جدي گرفته و هدفمند كنيم زيرا در غير اين‌صورت دچار گرفتاري مي‌شويم.

وي در پايان سخنانش گفت: براي هدفمند كردن تحقيقات نياز به برنامه، قانون و راهبرد داريم كه در اين راستا بايد هدايت، حمايت و نظارت صورت گيرد زيرا در حوزه پژوهشي قوانين ما از ثبات لازم برخوردار نيستند.

انتهاي پيام/89007/ط30

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن