تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده‏اش در هر روز نصيحتى عرضه مى‏كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819692336




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چهارسال دوره مديريت مشائي قابل دفاع بود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: چهارسال دوره مديريت مشائي قابل دفاع بود
رئيس سازمان ميراث فرهنگي در واكنش به انتقادهاي انجام شده به اين سازمان در هشت سال اخير گفت: سازمان ميراث فرهنگي در هشت سال اخير لطمات زيادي خورده ولي اينطور هم نبوده كه در تمام طول اين مدت هيچ كار قابل دفاعي انجام نشده باشد من حتي 30 ثانيه هم با آقاي مشايي ملاقات نداشتم اما مي توانم بگويم 4 سال مديريت وي قابل دفاع بوده و ما مي توانيم تلاش كنيم كمي بهتر از آن چهارسال باشيم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلي نجفي رئيس سازمان ميراث فرهنگي در نشست معاون رئيس جمهور با اعضاي پژوهشگاه ميراث فرهنگي كه پيش از ظهر شنبه در سالن اجتماعات موزه ملي ايران برگزار شد گفت: برخي از دوستان اعلام كردند كه هشت سال گذشته سازمان ميراث فرهنگي تخصصي كار نكرده است. برخي از آنها اگر رويشان مي شد مي گفتند در اين سي سال هيچ كار انجام نشده است اما بايد گفت كه عملكرد مجموعه مديريت سازمان ميراث فرهنگي در چهارسالي كه آقاي مشايي رئيس اين سازمان بود قابل دفاع است. بعد از آن مدتي اين سازمان به جايي رسيد كه لطمات زيادي به آن وارد شد. من با آقاي مشايي 30 ثانيه هم ملاقات نكردم. در دفاع از وي صحبت نمي كنم تا فردا تيتر همه روزنامه ها شوم اما اين طور هم نبود كه در هشت سال اخير هر كاري شده مخرب بوده باشد البته كه اين سازمان لطمات زيادي ديده است. ما بايد تلاش كنيم كه كمي بهتر از آن چهار سال باشيم.

محمدعلي نجفي ادامه داد: برخي از دوستان از صحبت من درباره اين كه سازمان ميراث فرهنگي از افراد با سواد كمي برخوردار است ناراحت شده اند ولي بايد گفت سازماني كه اساس كار آن تخصصي است الان داراي بيش از 60 درصد نيروي ديپلمه است. در بخش گردشگري نيز هتل هاي ايران كاركنان كم سوادي دارد اين در حالي است كه كاركنان هتلها در دنيا جزء متخصصان هستند.

نجفي ادامه داد: آزاد كردن اطلاعات و دسترسي به آنها جزء مواردي است كه بايد پژوهشگران به آن توجه كنند. گزارشهاي مختلفي داخل و بيرون سازمان به دست مي رسد كه حاكي از دسترسي غيرممكن و يا سخت به كارهاي علمي پژوهشي پژوهشگاه است. من نسبت به اين موضوع انتقاد دارم چرا كه بدترين بخل، بخل علمي و پژوهشي است بايد فضا باز شود تا هم خودمان از هواي بهتري استفاده كنيم و هم ديگران از رايحه دل انگيز كارهاي پژوهشي استفاده كنند بنابراين نبايد كار پژوهشي در سازمان منحصر به پژوهشگاه تلقي شود.

وي ادامه داد: من تصور مي كردم رئيس پژوهشگاه ميراث فرهنگي زماني كه بازنشسته شد به عنوان هيات علمي فعاليت مي كرد در حالي كه اين طور نبود. ما مانند آقاي گلشن در سازمان ميراث فرهنگي كم نداريم.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي ادامه داد: در پژوهشگاه ميراث فرهنگي برخي از گروهها به پژوهشكده نياز دارند كه بايد مجوز آن از وزارت علوم و تحقيقات گرفته شود.

وي همچنين به بودجه سازمان ميراث فرهنگي در سال 93 اشاره كرد و گفت: بودجه سال 93 اين سازمان علي رغم اين كه دست دولت بسته بود خوب بوده است و دولت به سازمان كمك كرد. اميدواريم بتوانيم بخش زيادي از مشكلات را در سال 93 حل كنيم چراكه در سال جاري همه آنچه كه انجام مي دهيم ماحصل تصميماتي است كه از قبل گرفته شده است و دستمان را بسته است حتي براي اجاره يك ساختمان با مشكل مقررات مالي مواجه هستيم.

نجفي ادامه داد: پژوهشگران از نيازهاي واقعي سازمان ها باخبر نيستند. آنها به سبب اطلاعات و تجربه اي كه دارند موضوع پژوهش را انتخاب و روي آن كار مي كنند. زماني كه به نتيجه مي رسند با بي رغبتي بخش هاي اجرايي سازمانها رو به رو مي شوند به نظرم در حوزه گردشگري بايد به مسائل فرهنگي در باب گردشگري و يا جامع شناختي توجه كرد و اينكه اصولا نگاه مردم به گردشگري چيست. همچنين استفاده از توان بخش خصوصي و مردم براي شناسايي و معرفي ميراث فرهنگي انجام نشده است تا ميراث كشور از غربت نجات پيدا كند.

امضاء توافق بين پژوهشگاه ميراث فرهنگي و دانشگاه آزاد

در ادامه اين مراسم جليل گلشن رئيس پژوهشگاه ميراث فرهنگي گفت: تفاهم نامه اي با دانشگاه آزاد امضا كرده ايم كه هنوز قطعي نشده اما پيشنهاد شد كه هفت نفر از همكاران پژوهشگاه براي تحصيل در دوره دكترا به مراكز آموزشي معرفي شوند. همچنين براي ادامه تحصيل با كشورهاي خارجي نيز صحبت هايي شده و آنها براي سالهاي آينده قول هايي به ما داده اند.

وي گفت: همكاران پژوهشگاه عضو هيات علمي هستند اما از فرصت هاي مطالعاتي استفاده نكرده اند. براي اين كار هم اقداماتي در حال انجام است و افرادي براي تشكيل هيات امنا به وزير علوم پيشنهاد شده اند.

كد خبر: 2195143

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۳ - ۱۳:۲۶

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن