تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فضیلت خواندن نماز در اول وقت نسبت به تأ خیر انداختن آن، مثل فضیلت آخرت بر دنیاست....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819916599




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موفقيت بي.آر.تي در تهران و 162 شهر جهان/ 3 خط بي.آر.تي تهران در بين خطوط برتر بي.آر.تي در دنيا


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: موفقيت بي.آر.تي در تهران و 162 شهر جهان/ 3 خط بي.آر.تي تهران در بين خطوط برتر بي.آر.تي در دنيا
سيستم اتوبوسهاي تندرو در 163 شهر در پنج قاره به طول 4256 كيلومتر راه اندازي شد و تعداد مسافران آن در جهان به 30 ميليون نفر در روز مي رسد كه دو ميليون نفر از اين تعداد يعني حدود 7 درصد كل مسافران جهان سهم بي آر تي تهران است.

به گزارش خبرگزاري مهر،مركز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران با انتشار گزارشي روش امتيازدهي به منظور ارزيابي عملكرد خطوط اتوبوس هاي تندرو موسوم به بي.آر.تي كه بر مبناي آخرين استانداردهاي بين المللي تهيه و تدوين شده را منتشر كرد.

اين گزارش با تأكيد بر اين كه فرم هاي ارزيابي اين پژوهش بر اساس شاخص‌هاي استاندارد و مطالعات كارشناسي تهيه و تدوين شده، مي افزايد: ويرايش اول اين استاندارد در سال جاري ميلادي توسط موسسه سياست‌گزاري و توسعه حمل و نقل عمومي (ITDP) تحت عنوان «استاندارد BRT» منتشر شده است.

گزارش مذكور طراحي مناسب و سطح مشترك ايستگاه با اتوبوس را از نقاط قوت سيستم اتوبوس هاي تندروي تهران معرفي كرده و مي افزايد: استفاده از ايستگاه هاي هم تراز با كف اتوبوس ها در اغلب خطوط، بهره گيري از اتوبوس هاي داراي ظرفيت بالاي مسافر، درب هاي متعدد و عريض و راحتي و ايمني ايستگاه ها به ويژه در خطوط 1 و 3 و 10 كه امكان حفاظت از مسافران در برابر شرايط نا مساعد جوي به دليل ايزوله بودن محيط ايستگاه را فراهم آورده، از ساير نقاط قوت اين سيستم در تهران است.

بر اساس اين گزارش، سيستم اتوبوس هاي تندرو در 163 شهر در 5 قاره به طول 4256 كيلومتر راه اندازي شد و تعداد مسافران آن در جهان به 30 ميليون نفر در روز مي رسد كه دو ميليون نفر از اين تعداد يعني حدود 7 درصد كل مسافران جهان سهم بي آر تي تهران است و علاوه بر اين در حال حاضر 82 شهر ديگر دنيا نيز در مراحل برنامه ريزي يا ساخت اين سيستم هستند.

روزي دو ميليون مسافر با بي آر تي تهران جا به جا مي شوند

در همين ارتباط، معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با اشاره به اين كه سيستم بي آر تي دقت و سرعت حمل و نقل ريلي و نيز انعطاف پذيري حمل و نقل اتوبوسي را داراست، گفت: با توجه به منافع سيستم بي آر تي از جمله زمان كوتاه اجرا و هزينه پايين بهره برداري، اين سيستم به عنوان يكي از راهكارهاي توسعه حمل و نقل عمومي در تهران مد نظر قرار گرفته است.

سيد جعفر تشكري هاشمي با تأكيد بر لزوم شناخت نقاط قوت و ضعف بي آر تي پايتخت افزود: تجربه پنج ساله احداث و بهره برداري از سيستم بي آر تي در تهران نيازمند شناسايي فرصت ها و تهديدهاي پيش رو با استفاده از استانداردهاي بين المللي و بررسي برآيند تلاش ها و تجارب جهاني به منظور معرفي الگوهاي موفق و موثر و همچنين چالش هاي پيش روست.

معاون شهردار تهران در پايان با ذكر اين كه روزي دو ميليون مسافر با سيستم بي آر تي تهران جا به جا مي شوند، خاطرنشان كرد: كم بودن سرفاصله تردد ناوگان در ساعات اوج و غير اوج، استفاده از ناوگان مجهز و پر ظرفيت، فعاليت شبانه روزي تمام خطوط، سرويس دهي در روزهاي تعطيل، وجود شبكه اي متصل و يكپارچه كه امكان دسترسي به اكثر نقاط شهر را فراهم نموده، اتصال ساير مُدهاي حمل و نقل عمومي به ويژه مترو و تجهيز همه خطوط به مراكز هوشمند كنترل، از جمله مزاياي بي آر تي تهران است.

كد خبر: 2195059

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۳ - ۱۳:۱۱

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن