تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819854082




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت آمريكا عفو اسنودن را بررسي مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: دولت آمريكا عفو اسنودن را بررسي مي‌كند
اگر اسنودن دست از افشاگري‌هاي خود برداشته و اسناد و مدارك به سرقت برده را تحويل دهد، دولت آمريكا او را مورد عفو قرار مي‌دهد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، به نقل از شبكه خبري صداي روسيه، آژانس امنيت ملي آمريكا در حال بررسي توافقي با ادوارد اسنودن، مقاطعه كار سابق خود است. اين آژانس گفته است كه اگر اسنودن دست از افشاي اسناد محرمانه بردارد وي را مورد عفو قرار مي‌دهد.

اگر دولت آمريكا نيز با عفو اسنودن موافقت كند، وي قادر خواهد بود به كشور بازگشته و تحت پيگرد قانوني قرار نگيرد كه در اين صورت احتمالا اسناد و مدارك به سرقت رفته توقيف مي‌شود.

ريك گلت، يكي از مقامات آژانس امنيت ملي آمريكا به شبكه خبري سي‌بي اس گفت: تضمين مي‌دهم كه بقيه داده‌ها در جاي امني قرار دارند و اين تضمين بسيار معتبر است و تاكيد و پافشاري من بيش از اين‌هاست. به هر حال اين مساله يك اتفاق نظر نيست و ژنرال كيث الكساندر، رئيس آژانس امنيت ملي آمريكا مي‌گويد كه كاملا با به تعليق درآوردن اتهامات اسنودن كه به دزدي و جاسوسي اطلاعات محرمانه متهم شده موافق نيست.

الكساندر معتقد است اگر اسنودن مورد عفو قرار گيرد ديگر كارمندان يا مقاطعه كاران دولت كه به اطلاعات محرمانه دسترسي دارند احتمالا فكر مي‌كنند اين يك مجوز دولتي براي شروع جاسوسي و افشاي اسناد و مدارك است و حبس ابد عاقبت كارشان نخواهد بود.

كنستانتين دلگف، كميسيونر وزارت امور خارجه روسيه در امور حقوق بشر، دموكراسي و اجراي قانون گفت: مسكو انتظار دارد جامعه بين‌المللي مشكلاتي را كه توسط اسنودن علني شده، ناديده نگيرد. خوشبختانه افشاگري‌هاي اسنودن بي‌نتيجه نمانده است. ما از جوامع بين‌الملللي انتظار داريم تا به مشكلاتي كه توسط اسنودن علني شده توجه كند.

وي در نشست حقوق بشر جهان گفت: كارشناسان اطلاعات امنيتي ويژه به آمريكايي‌ها گفته‌اند افشاگري‌هاي اسنودن تنها بخشي از قضيه است. آن‌ها مطمئن هستند كه برنامه‌هاي نظارتي آمريكا و شركايش در جهان بسيار وسيع‌تر و پيچيده‌تر است. اين مساله در خصوص كشورهايي كه درباره آزادي بيان و رسانه‌ صحبت مي‌كنند بسيار نگران كننده است.

افشاگري‌هاي اسنودن باعث تنش‌هاي ديپلماتيك نيز شده است. روزنامه وال استريت ژورنال نيز در گزارشي نوشت، گروهي از كارشناسان استخدام شده توسط كاخ سفيد در ارتباط با رسوايي برنامه‌هاي نظارتي، سازماندهي مجدد آژانس امنيت ملي آمريكا را پيشنهاد داده‌اند.

گروه كارشناسان تحت عنوان گروه تكنولوژي اطلاعاتي و ارتباطاتي پس از افشاي برنامه‌هاي نظارتي آژانس امنيت ملي آمريكا تشكيل شد.

دولت آمريكا در حال بررسي اين پيشنهادات است.

انتهاي پيام

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن