تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820299192




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتصاب دكتر شجاع به عنوان عضو فلو انجمن مهندسان مكانيك آمريكا


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: انتصاب دكتر شجاع به عنوان عضو فلو انجمن مهندسان مكانيك آمريكا
انجمن مهندسان مكانيك آمريكا (American Society of Mechanical Engineers)‏ و به اختصارASME ، يك انجمن علمي مهندسي با تمركز در زمينه مهندسي مكانيك است.اين انجمن كه در سال 1880 بنيان گذاشته شد،بيش از 130٬000 نفر عضو در 158 كشور دنيا دارد و فقط حدود 3 هزار نفر از سراسر جهان توانسته‌اند به اين رده از عضويت FELLOW of ASME دست يابند.


به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران، دكتر حسين شجاع، عضو هيئت علمي دانشكده مهندسي عمران به دليل داشتن پيشينه‌ي علمي در زمينه‌ي مهندسي مكانيك و پژوهش‌هاي بين‌المللي به عنوان عضو فلوي انجمن مهندسان مكانيك آمريكا معرفي شد.

همچنين گفتني ست انتخاب دكتر حسين شجاع، استاد دانشكده مهندسي عمران به عنوان FELLOW of ASME به دليل داشتن پيشينه‌ي علمي در زمينه‌ي مهندسي مكانيك و پژوهش‌هاي بين‌المللي، نه تنها به عنوان يك افتخار علمي بزرگ براي دانشگاه صنعتي شريف محسوب مي‌شود، بلكه يك دستاورد قابل توجه براي تمامي جامعه علمي كشور محسوب خواهد شد.

لازم به ذكر است پيش از اين دكتر علي مقداري، استاد دانشكده مهندسي مكانيك دانشگاه تنها دارنده ي عنوان FELLOW of ASME در ايران بوده است و اينك با كسب اين عنوان توسط دكتر شجاع، تنها 2 عضو فلوي اين انجمن در ايران مشغول به فعاليت هستند كه هر دو از اعضاي هئيت علمي دانشگاه صنعتي شريف مي‌باشند.

اين انجمن در سال 1880 بنيان گذاشته شد. اين مؤسسه به منظور ترويج و گسترش علوم مهندسي مكانيك و زمينه‌هاي چند رشته‌اي براي توسعه تكنولوژي، استاندارد سازي، برگزاري همايش‌هاي بين المللي و آموزش مداوم نيروي انساني به جهت بهبود و افزايش كيفيت زندگي بشر تأسيس شده است.

ASME بيش از 130٬000 نفر عضو در 158 كشور دنيا دارد و در حال حاضر، از بيش از 130 هزار عضو اين انجمن، فقط حدود 3 هزار نفر از سراسر جهان توانسته‌اند به اين رده از عضويت FELLOW of ASME دست يابند. از اين رو شهرت اين انجمن در حال حاضر بين‌المللي و جهاني است ويكي از قديمي‌ترين سازمان‌هايي است كه به دست به تدوين استاندارد زد. اين انجمن بالغ بر ۶۰۰ استاندارد و آيين‌نامه نوشته است كه شامل استانداردهايي در زمينه ديگ بخار و مخازن تحت فشار، آسانسورها، اندازه‌گيري جريان سيالات در كانال‌هاي بسته، جرثقيل‌ها، ابزار دستي و ماشيني است./م

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن