تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اداى امانت و راستگويى روزى را زياد مى‏كند و خيانت و دروغگويى باعث فقر و نفاق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803142687




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزير دفاع 12 محصول جديد اين وزارتخانه در حوزه سايبري را تشريح كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: وزير دفاع 12 محصول جديد اين وزارتخانه در حوزه سايبري را تشريح كرد
همزمان با آغاز هفته پژوهش، از 12 محصول بومي فناورانه در حوزه سايبري با حضور سردار سرتيپ پاسدار حسين دهقان - وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح - و سردار غلامرضا جلالي - رئيس سازمان پدافند غيرعامل كشور - رونمايي و نمايشگاه صنعت بومي سايبري افتتاح شد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در حاشيه مراسم رونمايي از اين محصولات راهبردي سردار دهقان با اشاره به اهميت فوق‌العاده موضوع پدافند غيرعامل و سايبر در كشور، ضرورت بومي‌سازي فناوري‌هاي سايبري و ابداع و خلق جديد در اين حوزه اظهار كرد: بحمدالله امروز با اتكا به نبوغ و خلاقيت دانشمندان و متخصصان كشورمان گام‌هاي بسيار مثبت و بلندي در حوزه سايبر برداشته شده است.

وزير دفاع، از شركت صنايع الكترونيك ايران به عنوان يكي از پيشتازان حوزه سايبري ياد كرد و افزود: خلق جديد و بومي‌سازي فناوري‌هاي سايبري از اولويت‌هاي مهم وزارت دفاع به شمار مي‌رود.

دهقان در ادامه گفت: با توجه به اين رويكرد، با مأموريت دادن به صاايران به عنوان متولي اين بخش در وزارت دفاع مصمم هستيم با شعار محوري "پيش به سوي زيرساخت بومي امن" و با همكاري و هماهنگي همه دستگاه‌هاي ذيربط ضمن نهادينه‌سازي فناوري‌هاي مرتبط با حوزه سايبري، ان‌شاءالله كشور را در اين بخش به خودكفايي برسانيم.

وزير دفاع در تشريح 12 محصول فناورانه كه امروز در حوزه سايبري رونمايي شد، اظهار كرد: «سيستم عامل بومي و امن» كه از دستاوردهاي مشترك صاايران و شركت‌هاي دانش‌بنيان و برخي دانشگاه‌ها است، مي‌تواند يكي از دغدغه‌ها و نگراني‌هاي جدي كه عبارت از وابستگي زيرساخت‌هاي حياتي و حساس كشور به سيستم عامل خارجي است را بطور كامل رفع كند.

وي محصول «ضد بدافزار پادويش» را از ديگر دستاورهاي رونمايي شده برشمرد و افزود: اين دستاورد كه توسط يكي از شركت‌هاي فناور داخلي طراحي و ساخته شده، قادر است امنيت رايانه‌هاي شخصي و سازماني را در مقابل انواع ويروس‌هاي مهاجم برقرار و تأمين كند.

«تلفن همراه امن» از ديگر محصولاتي است كه وزير دفاع در تشريح آن گفت: از آنجا كه از عمده‌ترين دغدغه‌ها و نيازهاي كاربران تلفن همراه، امنيت ارتباطات و عدم شنود مكالمات آنان است، اين محصول مي‌تواند با ايجاد امنيت كامل و پايدار جلوي هرگونه مخاطره امنيتي و شنود را بگيرد.

دهقان در ادامه با اشاره به دو دستاورد ديگر رونمايي شده شامل «مسيرياب بومي» و «سيستم انتقال نوري مخابرات» كه توسط دو شركت دانش‌بنيان و فناور كشورمان طراحي و ساخته شده است، افزود: طراحي و ساخت اين دو محصول، چشم‌انداز اميدبخشي را در رسيدن به زيرساخت‌هاي بومي و امن ترسيم مي‌كند.

وي از «سامانه تشخيص تهديدات سايبري»، «مركز عمليات امنيت»، «ديواره آتش پرسرعت و با ظرفيت بالا» و «ديواره آتش نرم‌افزارهاي كاربردي» به عنوان چهار محصول جديد در حوزه امنيت شبكه نام برد كه قابليت حفاظت از شبكه‌هاي سازماني در مقابله با تهديدات هكرها و عمليات نفوذ را فراهم مي‌كند كه امروز با رونمايي از آنها گامي مؤثر در اين حوزه برداشتيم.

وزير دفاع با بيان اينكه "از نيازهاي مشترك وزارت دفاع، وزارت صنعت و معدن و ديگر بخش‌هاي صنعتي، كنترل و نظارت بر زيرساخت‌هاي صنعتي كشور است و «سامانه كنترل صنعتي بومي» كه در اين مراسم رونمايي شد، مي‌تواند اين مأموريت مهم را انجام دهد.

دهقان در تشريح اهداف نمايشگاه صنعت بومي سايبري نيز گفت: اين نمايشگاه با هدف شناسايي و ترويج محصولات و دستاوردهاي توليد شده در حوزه سايبري كشور برپا شده و حضور بيش از 30 شركت فناور و معرفي بيش از 100 محصول جديد سايبري در اين نمايشگاه نشان از توانمندي و ظرفيت‌هاي بسيار خوبي است كه در اين حوزه راهبردي در كشورمان وجود دارد.

وزير دفاع در پايان با تشكر و قدرداني از همه دست‌اندركارن و فعالان حوزه سايبري در كشور و اعلام آمادگي وزارت دفاع براي حمايت و پشتيباني از آنها تصريح كرد: دستاوردها و محصولات رونمايي و ارائه شده در اين مراسم و نمايشگاه، نماد بارزي از ناكارآمدسازي تحريم‌ها و جنگ سايبري دشمنان و نشان ديگري از امواج نشاط آفرين «ما مي‌توانيم» است كه چرخه پيشرفت علمي را در همه زمينه‌ها سرعت بخشيده و تحقق بخش تدابير حكيمانه و رهنمودهاي ارزشمند، راهگشا و بن‌بست‌شكن رهبر فرزانه انقلاب اسلامي است.

انتهاي پيام

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن