تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820450897




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توصيه رسمي به مجاز شدن حجاب و تدريس زبان عربي در مدارس فرانسه


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: توصيه رسمي به مجاز شدن حجاب و تدريس زبان عربي در مدارس فرانسه
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1392/09/23
خبرگزاري رويترز در گزارشي از پاريس به قلم ژرار بون نوشت:
در گزارشي كه ژان مارك ارو نخست وزير فرانسه خواستار تهيه آن شده بود آمده است فرانسه براي بهبود ادغام مهاجران در جامعه بايد لائيسيته سخت گيرانه خود را متعادل كند و به زنان مسلمان اجازه بدهد در مدارس حجاب داشته باشند و تدريس زبان عربي را گسترش دهد.
اين گزارش كه در چارچوب بازنگري دولت در سياست ادغام مهاجران تهيه شده است با انتقاد سياستمداران محافظه كار و نگراني سوسيالسيت هاي حاكم مواجه شد. بر اساس اين گزارش، فرانسه كه بيشترين تعداد جمعيت مسلمان را در بين كشورهاي اروپايي در خود جاي داده است بايد با تغيير اسامي خيابان ها و اماكن و تغيير مواد درسي تاريخ در مدارس و تعيين روزي خاص براي فرهنگ مهاجران، به بعد عربي شرقي نيز خود اعتراف كند.
هرچند رسما سرشماري بر اساس نژادي در فرانسه ممنوع است ولي تخمين زده مي شود حدود پنج ميليون مسلمان كه عمدتا از ساكنان مستعمره هاي سابق فرانسه در آفريقا مثل الجزاير و مغرب بوده اند در فرانسه زندگي مي كنند.
نخست وزير فرانسه كه ماه آينده رياست نشستي در سطح وزيران را براي تقويت همبستگي جامعه فرانسه برعهده خواهد داشت با بي توجهي به اين گزارش گفت قصد لغو ممنوعيت حجاب را در مدارس فرانسه ندارد. وي به خبرنگاران گفت، صرف دريافت اين گزارش موجب نمي شود سياست دولت بر اساس آن تنظيم شود.
تيري تات و گروهي از كارشناسان كه اين گزارش را تهيه كرده اند پيشنهاد كرده اند مقامات و رسانه ها از اشاره به مليت يا دين يا نژاد شهروندان خودداري كنند و جرم جديدي با عنوان «آزار نژادي» تعريف شود.
در اين گزارش همچنين گسترش تدريس زبان عربي و زبان هاي آفريقايي در مدارس فرانسه توصيه شده است.
ارو گفت هدف از تهيه اين گزارش، ارائه توصيه هايي درباره راه هاي مبارزه با تبعيض و نابرابري بوده است.
مارين لوپن رهبر جبهه ملي راستگراي فرانسه گفت اجراي توصيه هاي اين گزارش در حكم «اعلان جنگ عليه ملت فرانسه» است.
تيري ماندون سخنگوي قانونگذاران سوسياليست نيز گفت بايد بين خط مشي سالم و برخي پيشنهادهاي افراطي تفكيك قائل شد. وي تاكيد كرد جايي براي چشم پوشي از قانون مصوب سال 2006 و ممنوعيت حجاب و ديگر نمادهاي ديني در مدارس فرانسه نيست.
فرانسه در سال 2005 صحنه موج خشونت جوانان در حومه هاي فقيرنشين بود كه مهاجران زيادي در آنجا زندگي مي كنند. اين خشونت ها موجب درخواست براي افزايش تلاش دولت براي ادغام اجتماعي و اقتصادي جواناني شد كه اصالت غيرفرانسوي دارند.
104/ 146

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن