تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه به نماز ايستادى، با دل به خدا رو كن تا او نيز به تو رو كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804511630




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آزادسازي ظرفيت‌هاي اقتصاد در روند مذاكرات تاثيرگذاراست لاريجاني:


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: آزادسازي ظرفيت‌هاي اقتصاد در روند مذاكرات تاثيرگذاراست لاريجاني:
رئيس مجلس شوراي اسلامي درباره اظهارات اخير مسئولان آمريكايي درباره مسائل هسته‌اي ايران خطاب به آنان، گفت: شما در مذاكرات توافق كرديد، اگر جرأت داريد براساس توافق صورت گرفته عمل نكنيد، آن وقت ببينيد ما چه خواهيم كرد.به گزارش خبرگزاري خانه ملت، علي لاريجاني در مراسم گراميداشت اربعين مرحوم حبيب‌الله عسگراولادي در بخشي از صحبت هاي خود با اشاره به اظهارات اخير مسئولان آمريكايي درباره مسائل هسته‌اي ايران گفت: اخيراً مسئولان آمريكايي درباره مسائل هسته‌اي ايران زياد حرف مي‌زنند.

وي خطاب به آمريكايي‌ها افزود: شما در مذاكرات توافق كرديد و اگر جرأت داريد براساس توافق صورت گرفته عمل نكنيد، آن وقت ببينيد ما چه خواهيم كرد.عضو كميسيون شوراها و امور داخلي كشور در مجلس نهم، با بيان اينكه اين موضوع حل مي‌شود و اينطور نيست كه آمريكايي‌ها فكر كنند مي‌توانند به جمهوري اسلامي ايران كلك بزنند، تاكيد كرد: در مراحل بعدي بايد درست عمل كنيم و آنچه كه مهم است توجه به اقتصاد كشور خواهد بود و اينكه به دنبال نقطه‌ضعف‌ها باشيم.

انرژي هسته‌اي به عنوان سرمايه‌اي ملي تراز كشور را افزايش داده است

وي با تاكيد بر اينكه مسئله هسته‌اي يك سرمايه ملي است و تراز كشور را افزايش داد، افزود: همچنين در صنايع هوافضا رشد چشمگيري داشتيم و اين پيشرفت ادامه دارد و نبايد تحت‌الشعاع قرار گيرد.

لاريجاني در ادامه با اشاره به پيشرفت‌هاي ايران در حوزه علم با بيان اينكه در رشد علم ايران نبايد ترديد كرد، افزود: اين در حالي است كه اين پيشرفت را در كشورها همسايه شاهد نبوديم و اين به معناي هدايت درست ايران در اين سال‌ها است.

رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: هدايت رهبري موجب افزايش توان ملي كشور بود و اين از نعمت‌هايي است كه ساختار حكومت ما دارد.

عضو فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت مجلس افزود: يكي ديگر از نكاتي كه آورده جمهوري اسلامي ايران غير از نيروي انساني قوي به شمار مي‌رود پيشرفت‌هاي دفاعي كشور است؛ لزومي ندارد در اين زمينه پوشيده حرف بزنيم.

وي افزود: پيشرفت‌هاي دفاعي كشور بسيار ارزشمند است و اينكه ديگران از اين پيشرفت‌ها نگران هستند دليلي ندارد كه ما آورده خود را در زمينه پيشرفت دفاعي كم ببينيم.

رئيس قوه مقننه با تاكيد بر اينكه قطعا ايران از قدرت بزرگ موشكي در منطقه است، گفت: اين ظرفيت بزرگ دفاعي كشور است و دليلي ندارد آن را پنهان كنيم.

لاريجاني تاكيد كرد: كشوري مي‌تواند استقلال خود را حفظ كند كه توان بازدارندگي داشته باشد، اما ايران بازدارندگي را در سلاح كشتار جمعي نمي‌داند بلكه در توان دفاعي مشروع مي‌داند.

وي ادامه داد: ما با مانور نيروي دفاعي نشديم بلكه جنگ كرديم؛ نيروي دفاعي كه آزمون جنگ را گذرانده نيروي دفاعي دست‌كمي نيست.

سوءمديريت‌ها مشكلات اقتصادي به وجود مي‌آورد

رئيس نهاد قانونگذاري كشورمان در بخش ديگري از اظهاراتش با اشاره به پيشرفت‌هاي اقتصادي ايران در سال‌هاي پس از انقلاب گفت: از نظر توانمندي اقتصادي كارهاي زيربنايي خوبي انجام شده و اقتصاد ما مسير پيشرفت را دنبال كرد. البته در دوره‌اي اشكالاتي در اقتصاد كشور از جمله در چند سال اخير به وجود آمد كه فرمان اقتصاد دولت دقيق عمل نكرد و خيلي از ظرفيت‌هاي اقتصاد در كشور به كار گرفته نشد.

وي تصريح كرد: اين از اشكالات كشور بود كه اگر دولت جديد به ظرفيت‌هاي موجود در اقتصاد كمك كند، شاهد پيشرفت اين بخش خواهيم بود.نماينده مردم قم در مجلس با تاكيد بر اينكه بخش اندكي از مشكلات اقتصادي كشور مربوط به تحريم‌ها است، افزود: بد اداره كردن كشور از نظر اقتصادي وضع را به اين شكل كرد.

لاريجاني در مورد هدفمندي يارانه‌ها نيز گفت: آيا براساس قانون عمل شد كه توليد كشور لطمه خورد؟ بسياري از صنايع داخلي كشور به تحريم‌ها ارتباطي ندارند، لذا تصميمات بانكي بايد براي آنها در نظر گرفته شود؛ اين سوءمديريت‌ها است كه مشكلات اقتصادي را به وجود مي‌آورد.

وي با تاكيد بر اينكه بايد مشكل سوءمديريت را بپذيريم، افزود: اولين مسئله‌اي كه يك بيمار مي‌تواند خود را علاج كند اين است كه بپذيرد كه بيمار است.وي با اشاره به پروژه سهام عدالت نيز تصريح كرد: در اين بخش مردم احساس مالكيت نمي‌كنند و تنها برگه‌اي در دست دارند كه نه مالكيت دارد و نه سودي براي آنها در برداشته است.

لاريجاني در بخش ديگري از اظهارات خود بيان كرد: ارائه آمار خلاف واقع براي ايجاد اشتغال چه دردي از جامعه و مردم دوا مي‌كند؟؛ ميزان سرمايه‌گذاري در كشور مشخص است.

اين نماينده مردم در مجلس نهم ادامه داد: در دولت قبل اعلام شد رشد اقتصادي 7 درصد است، اين درحالي است كه دو ماه بعد دولت جديد نرخ رشد اقتصادي را منفي 5.8 درصد اعلام كرد؛ لذا به دليل سياست‌هاي غلط رشد اقتصادي كشور 7 درصد نبود.

وي با بيان اينكه در اين شرايط اول بايد دردها را بشناسيم، افزود: براي اينكه كشور سربلند باشد، اقتصاد كشور بايد تقويت شود و در اين راستا سياست‌هاي اصل 44 بايد اجرا شود و اقتصاد نيز مردمي شود.

رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: البته دولت جديد اعلام كرده كه قانونگرا است و در صورتي كه در راستاي اجراي اصل 44 قانون اساسي گام بردارد مورد حمايت قرار مي‌گيرد.

عضو كميسيون شوراها و امور داخلي كشور مجلس ادامه داد: اگر بتوانيم ظرفيت‌هاي اقتصادي را آزاد كنيم تا اين ظرفيت‌ها تنفس كنند اقتصاد به معناي واقعي مردمي مي‌شود كه اين موضوعات نيز در مذاكرات هم تاثير دارد؛ يعني اگر حريف مشاهده كند نقاط ضعف خود را از نظر اقتصادي شناخته‌ايم در روند مذاكرات تاثيرگذار است.

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن